نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۴

استخدام مادسازهای Cyberpunk 2077 توسط سی دی پراجکت رد

سی دی پراجکت رد شماری از اعضای استودیوی مستقل Yigsoft را به خدمت گرفته تا به‌صورت رسمی به توسعه‌ی ابزار پشتیبانی از ماد در این بازی بپردازند.

استودیوی توسعه‌ی محتوای سفارشی Yigsoft که در بوداپست مجارستان قرار دارد، به CD Projekt Red ملحق خواهد شد تا ضمن اصلاحات و فعالیت بیشتر روی مشکلات باقی مانده‌ی Cyberpunk 2077 به توسعه‌ی قابلیت پشتیبانی رسمی از مادها در این بازی جهان باز بپردازد. این خبر اولین‌بار توسط استریمر توییچ و یوتیوبر تایلر مک‌ویکر مطرح شده که اطلاعات خود را از یک سرور دیسکورد به‌دست آورده است. Yigsoft بیشتر با ابزار اوپن سورس WolvenKit که امکان ویرایش تمامی فایل‌ها در بازی‌های CDPR از جمله Cyberpunk 2077 و The Witcher 3 را فراهم می‌کند، شناخته می‌شود.

براساس گزارش نشریه Kotaku، شماری از اعضای Yigsoft از این پس به‌صورت مستقل با سی دی پراجکت رد همکاری کرده و همچنان در محل استودیوی خود در بوداپست فعالیت خواهند کرد. Hambalkó "Traderain" Bence مؤسس این تیم که در دیسکورد اخبار مربوط‌به انجمن مادسازهای Cyberpunk 2077 را نیز منتشر می‌کند در گفت‌وگو با کوتاکو گفته که کار کردن با سی دی پراجکت رد رویای چندین ساله‌ی او بوده است.

سخنگوی CDPR در پاسخ به سؤالی که درباره این موضوع از او پرسیده شده، اعلام کرده که جامعه‌ی مادسازها از اهمیت بالایی برای این شرکت برخوردار بوده و استخدام اعضای Yigsoft نیز اقدامی کاملاً منطقی برای آن‌ها به شمار می‌رود. وی در بخشی از پیام خود می‌نویسد:

«ما با Yigsoft روی توسعه‌ی ابزار رسمی مادسازی در Cyberpunk 2077 کار می‌کنیم. جامعه‌ی مادسازها همواره از اهمیت بالایی برای ما برخوردار بوده و ما خوشحالیم که فرصت همکاری درکنار هم برای ما میسر شده است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از موضوع همکاری‌های ما منتشر نخواهد شد.»

شلیک اسلحه در سایبرپانک 2077

این اتفاق می‌تواند خبر خوبی برای جامعه‌ی بازیکنان Cyberpunk 2077 باشد؛ به‌خصوص با عرضه‌ی پرحرف و حدیثی که این بازی اوپن ورلد در ابتدا تجربه کرده و مسیر طولانی مدتی که برای تبدیل شدن به یک تجربه‌ی قابل قبول و کم نقص پشت سر گذاشته است. توسعه‌دهندگان این بازی به انتشار آپدیت‌هایی که برای اصلاح باگ‌ها و مشکلات بازی منتشر می‌شوند ادامه داده و رفته رفته به پایدار سازی هرچه بیشتر تجربه‌ی این بازی می‌پردازند. CDPR همچنین اوایل این ماه از اولین بسته‌های الحاقی رایگان این بازی رونمایی کرد که تماماً به آیتم‌ها ظاهری و کازمتیک‌ها اختصاص دارند.

جدیدترین اخبار از سایبرپانک 2077، ادامه‎‌ی توسعه‌ی بخش آنلاین این بازی درکنار آپدیت‌های بخش تک‌نفره را تأیید می‌کند. این خبر نیز توسط منبع این اطلاعات یعنی تایلر مک‌ویکر مطرح شده است. طبق صحبت‌های مک‌ویکر، در فایل‌های پچ ۱.۰۳ سایبرپانک داده‌هایی وجود دارد که به‌توسعه‌ی بخش چندنفره‌ی اثر مربوط می‌شوند. 

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده