احتمال هزینه هنگفت برای انحصار Rise of the Tomb Raider روی ایکس باکس

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بازی Rise of the Tomb Raider  و لارا کرافت مشغول نگه داشتن منبع نور قرمز در ورودی مقبره
به نظر می‌رسد مایکروسافت برای انحصار زمانی بازی Rise of the Tomb Raider روی کنسول‌های ایکس باکس ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است.
تبلیغات

فابین روسینی، مسئول پیشین امور بین‌الملل برند اسکوئر انیکس به‌تازگی پروفایل لینکدین خود را به‌روزرسانی کرده است و به این ترتیب اطلاعاتی درباره انحصار زمانی و یک‌ساله‌ی بازی Rise of the Tomb Raider روی کنسول‌های ایکس باکس به‌دست رسیده است. طبق این اطلاعات، آقای روسینی مسئول همکاری‌های استراتژیک با استودیوهای فرست پارتی برای مجموعه‌هایی مانند Hitman و Deus Ex بوده است. وی همچنین در مذاکرات ۱۰۰ میلیون دلاری با مایکروسافت برای انحصار بازی Rise of the Tomb Raider دخیل بوده است.

هزینه کردن ۱۰۰ میلیون دلار برای انحصار یک ساله‌ی یک بازی امری عجیب به نظر می‌رسد. در صورت صحت چنین موضوعی، انتظار می‌رود که این قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری شامل بندهایی برای فروش، بازاریابی، اقلام و لوازم جانی و مواردی از این دست بوده باشد. بازی Rise of the Tomb Raider در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یک بازی انحصاری زمان‌دار برای کنسول‌های ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان معرفی شد. Rise of the Tomb Raider سرانجام در سال ۲۰۱۵ برای ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شد و با پایان انحصار زمانی در سال ۲۰۱۶ به‌ترتیب برای پی سی و پلی استیشن ۴ در دسترس قرار گرفت.

لارا کرفت تیر و کمان را می کشد

اسکوئر انیکس پس از انتشار Rise of the Tomb Raider اعلام کرد نسخه ایکس باکس فروش خوبی داشته و مایکروسافت نیز از میزان فروش بازی راضی بوده است. بازی Rise of the Tomb Raider در سال اول عرضه روی کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس ۳۶۰ و پی‌سی بیش از یک میلیون نسخه‌ فروخت. فروش Rise of the Tomb Raider تا سال ۲۰۱۷ روی تمام پلتفرم‌ها به هفت میلیون نسخه رسید.

پس از عرضه‌ی Rise of the Tomb Raider خبر خاص دیگری از مجموعه پرطرفدار Tomb Rider به‌دست نرسید تا اینکه استودیو کریستال داینامیک از ساخته شدن نسخه جدید Tomb Rider خبر داد. سازندگان در این نسخه‌ی جدید می‌خواهند خطوط زمانی بازی‌های اصلی Tomb Rider و سه‌گانه‌ی ریبوت آن را یکی کنند. آن‌ها می‌گویند باتوجه‌به داستان‌های گسترده‌ی مجموعه‌ی Tomb Rider، یکی کردن خطوط زمانی آن کاری سخت است و به همین دلیل هواداران باید صبر پیشه کنند.

نسخه جدید Tomb Rider صرفا معرفی شده است و فعلا اطلاعات خیلی زیادی از آن در دست نیست. باتوجه‌به اینکه امسال به ۲۵ سالگی این مجموعه رسیده‌ایم، ممکن است استودیو کریستال داینامیک به همین مناسبت اطلاعاتی از بازی به‌دست بدهد. شما کاربران زومجی درباره بازی‌های Tomb Rider چه نظری دارید؟ به نظر شما هزینه کردن ۱۰۰ میلیون دلار برای انحصار یک‌ساله‌ی بازی Rise of the Tomb Raider منطقی است؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات