نویسنده: شعیب شاهدی
// چهار شنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۰

جدایی سازنده PUBG از شرکت PUBG Corp

برندن گرین، خالق بازی پابجی، رسما از PUBG Corp جدا شد و قرار است استودیوی مستقل بازی‌سازی خود را در آمستردام تاسیس کند.

برندن گرین، خالق بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds، به‌صورت رسمی از PUBG Corp جدا شد. گرین که با‌نام مستعار PlayerUnknown شناخته می‌شود قرار است یک استودیو بازی‌سازی مستقل در کشور هلند و شهر آمستردام تاسیس کند. این کارگردان شناخته‌شده در ابتدا به‌عنوان سازنده ماد آزمایش‌های مختلفی را باسبک بتل‌رویال انجام داد که در نهایت منجر‌به پیدایش پابجی شد. بعدا شرکت Bluehole گرین را استخدام کرد تا ساخت بازی را به‌پایان برساند و عضوی از استودیو تازه‌تاسیس PUBG Studios باشد.

بعد‌از موفقیت چشم‌گیر بازی پابجی شرکت Bluehole نام خود را به Krafton تغییر داد. برندن گرین در سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد که از PUBG کناره‌گیری کرده است تا وقت بیشتری برای کار روی چند پروژه‌ی آزمایشی داشته باشد. این پروژه‌های آزمایشی باهمکاری گرین و یک تیم کوچک در آمستردام شکل‌گرفته بودند. اکنون این کارگردان به‌صورت کامل از Krafton جداشده است تا استودیو مستقل خود را تاسیس کند. البته Krafton صاحب بخش کوچکی از سهام شرکت جدید او خواهد بود.

گرین در اعلامیه‌ای گفته است: «از تمام افراد در PUBG و Krafton سپاس‌گذارم برای اینکه این شانس را به‌من دادند و فرصت‌های زیادی را در اختیارم گذاشتند.حالا برای آینده هیجان‌زده هستم تا در این مسیر قدم بگذارم و تجربه‌ای را خلق کنم که سال‌ها به‌دنبال آن بودم». هنوز نام این استودیو مستقل جدید مشخص نشده است و جزئیاتی درباره پروژه‌های آن دردسترس نیست ولی در سال ۲۰۱۹ میلادی گرین گفته بود دیگر باسبک بتل‌رویال کاری ندارد.

دراین‌بین Krafton همچنان پشتیبانی از PUBG را ادامه می‌دهد و مراحل ساخت دنباله‌ی آن را پیش خواهد برد که PUBG: New State نام دارد. یکی‌دیگر از استودیوهای این شرکت Striking Distance Studios است که مشغول ساخت بازی The Callisto Protocol در سبک وحشت و مجموعه انیمیشنی پابجی است.

نظر شما درباره‌ی جدایی خالق پابجی از این بازی چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده