// سه شنبه, ۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۸

خاموش شدن سرورهای بازی Metal Gear Solid 5 روی کنسول‌ های نسل هفتم

کونامی به‌تازگی اعلام کرده است که سرورهای بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به‌زودی روی کنسول‌های پلی استیشن 3 وایکس باکس 360 خاموش خواهد شد.

به‌تازگی در اطلاعیه‌ای در وب سایت کونامی منتشر شده است بیان شده است که «ما از شما بابت بازی کردن بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain متشکریم. ما با تأسف به اطلاع کاربران خود می‌رسانیم که خدمات آنلاین بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 در ساعت ۱۰:۳۰ صبح تاریخ ۱۰ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ خاتمه می‌یابد.» درحالی‌که بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در آن زمان هنوز به‌صورت آفلاین قابل تجربه خواهد بود، اما اسپین آف Metal Gear Online که همراه آن است دیگر روی آن کنسول‌ها از دسترس خارج می‌شود.

به‌گفته‌ی کونامی، اولین مرحله از این روند امروز با غیرفعال شدن سیستم خرید بازی آغاز می‌شود. سپس در تاریخ ۹ آذرماه، بسته‌ی الحاقی Metal Gear Online دیگر قابل خرید نخواهد بود. مرحله بعدی در ۱۰ اسفند‌ماه اتفاق می‌افتد و دیگر این بازی در فروشگاه‌های دیجیتال پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 در دسترس نخواهد بود. سرانجام در تاریخ ۱۰ خرداد ماه سال ۱۴۰۱، کل سرویس آنلاین خاموش می‌شود و این به این معنا است که بازیکنان دیگر نمی‌توانند از هیچ ویژگی آنلاین بازی استفاده کنند.

کونامی در اطلاعیه خود به بازیکنان اطمینان می‌دهد که با اینکه سرویس آنلاین بازی از دسترس خارج می‌شود اما بازی اصلی همچنان در حالت آفلاین قابل بازی خواهد بود. همچنین کونامی تأکید می‌کند که هیچ مبلغی بابت خریدهای درون برنامه‌ای بازپرداخت نمی‌شود.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در تاریخ ۱۰ شهریور‌ماه ۱۳۹۴ در سراسر جهان برای ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 و پی سی منتشر شد.‌ به‌نظر می‌رسد که فعلا سرورهای آنلاین نسخه‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی بازی به فعالیت خود ادامه خواهند داد و شامل برنامه فعلی کونامی نخواهند شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده