// دوشنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۷

جدایی خالق بازی یاکوزا از شرکت سگا

توشیهیرو ناگوشی، سازنده‌ی سری بازی یاکوزا، شرکت سگا را پس از ۳۲ سال ترک می‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی، توشیهیرو ناگوشی، سازنده‌ی سری یاکوزا قرار است شرکت سگا را پس از ۳۲ سال ترک کند. براساس گزارش بلومبرگ، ناگوشی در مراحل نهایی مذاکرات با شرکت هانگژو است که به‌دلیل موفقیت زیاد در بازار بازی‌‌های رایانه شخصی و موبایل در چین، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌های ویدیویی در جهان محسوب می‌شود. گفته می‌شود ناگوشی تیم شخصی خود را ایجاد می‌کند و بازی‌های جدیدی را برای NetEase خواهد ساخت. اگرچه هنوز قرارداد نهایی امضا نشده است.

شرکت NetEase و Tencent که رقیب تجاری این شرکت چینی است، در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند فعالیت خود را در خارج از چین گسترش دهند. دلیل این کار تا حدی به‌دلیل سرکوب دولت چین در زمینه اعتیاد به بازی در کودکان است که منجر به این شده است که شرکت‌ها مجبور شوند پرداخت‌های درون برنامه‌ای را کاهش دهند.

هر دوی این شرکت‌ها در گذشته با شرکت‌های بازی‌سازی غیر چینی همکاری کرده‌اند. از سال ۲۰۰۸، NetEase با شرکت بلیزارد همکاری داشته است و این شرکت بازی‌های بلیزارد مانند Hearthstone Overwatch ،‌World of Warcraft ،‌StarCraft II و Diablo 3 را در چین منتشر می‌کند.

توشیهیرو ناگوشی

در همین حال استودیو Timi، یکی از استودیوهای متعلق به Tencent و توسعه‌دهنده بازی موبایل Call of Duty، اخیراً بازی Pokémon Unite را به‌عنوان بخشی از پروژه‌ی مشترک با شرکت پوکمون منتشر و همچنین اعلام کرده است که یک همکاری استراتژیک با استودیو بازی‌سازی ایکس باکس خواهد داشت. همچنین تنسنت ماه گذشته از قصد خود برای خرید استودیوی انگلیسی سومو دیجیتال با معامله‌ای به ارز ۱.۲۷ میلیارد دلار خبر داد. پیوستن ناگوشی به NetEase، پیامی واضح از قصد این شرکت برای توسعه‌ی خود در مرزهای خارج از چین خواهد بود.

ناگوشی در سال ۱۹۸۹ به سگا پیوست و در ابتدا در استودیوی AM2 به‌عنوان یک طراح زیر نظر یو سوزوکی مشغول به کار شد. او قبل از اینکه به‌عنوان تهیه‌کننده و کارگردان اصلی بازی Shenmue مشغول به کار شود، به طراحی بازی‌هایی مانند Virtua Racing ،Virtua Fighter و Daytona USA کمک کرد. در سال ۲۰۰۰ ناگوشی سرپرست استودیوی داخلی سگا با نام Amusement Vision Studio شد که بازی‌های Super Monkey Ball و F-Zero GX/AX را در کارنامه‌ی خود دارد.

او سپس سری بازی Yakuza را در سال ۲۰۰۵ عرضه کرد. به‌گفته سگا، قبل از انتشار بازی Yakuza: Like a Dragon، این سری بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروخته است. از فروردین امسال، ناگوشی به‌عنوان مدیر خلاق سگا منصوب شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده