نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۲

حضور عضو کهنه‌کار تیم تولید متال‌ گیر سالید در پروژه جدید کونامی

یکی از اعضای کهنه‌کار و همیشگی تیم تولید سری بازی متال‌گیر، حالا روی پروژه‌ای معرفی نشده از کونامی مشغول به‌کار شده و توجه‌ها را جلب کرده است.

شرکت کونامی از جمله شرکت‌هایی است که فعالیت‌های اخیر و سکوت بیش از اندازه‌اش طی سالیان گذشته، دنبال‌کنندگانش را کلافه کرده است. کونامی که صاحب‌‌امتیاز آثاری مثل سری متال‌گیر، سری کسلوینیا، سری سایلنت‌هیل و بازی‌های مطرح پرتعدادی است، پس از کنسل کردن پروژه‌ی به‌شدت مورد انتظار سایلنت هیلز (که دموی P.T هم بخشی از آن بود) وارد جاده‌ی خشم گیمرها شد و با فعالیت‌هایی نظیر اخراج هیدئو کوجیما، عرضه‌ی ناقص بازی متال گیر سالید 5، سرمایه‌گذاری روی تولید دستگاه‌های قمار و موارد این‌چنینی، اعتباری که طی دهه‌های گذشته برای خود دست‌وپا کرده بود را حسابی زیر سؤال برده است.

رفتارهای عجیب کونامی دامن‌گیر سری PES هم شد. این بازی‌ها که از معدود آثار باکیفیت کونامی طی سالیان اخیر بودند، حالا قرار است تحت عنوان مجموعه‌ای سرویس‌محور با نام eFootball در دسترس مخاطبان قرار بگیرند. نقشه‌های جدید کونامی برای این مجموعه‌ی محبوب، طرفداران این سری ورزشی را به‌شدت نگران کرده است. سکوت طولانی کونامی پیرامون مجموعه‌هایی همچون متال‌گیر، سایلنت‌هیل و کسلوانیا مترادف است با بنزین ریختن در آتش شایعات. طی چند سال اخیر به‌اندازه‌ای اطراف بازی‌های محبوب کونامی شایعه ایجاد شده که دنبال کردن تمامی آن‌ها به‌کاری سخت تبدیل می‌شود. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی اما، خبری از شرکت کونامی منتشر شده که توجه هواداران سری متال‌گیر را جلب کرده است.

متال گیر

ایکویا ناکامورا که یکی از اعضای کهنه‌کار شرکت کونامی به‌حساب می‌آید و در تولید تقریبا تمامی نسخه‌های سری «متال گیر» شرکت داشته است، حالا با حضور در پروژه‌ی ساخت یک اثر جدید و نامشخص برای  کونامی، خبرساز شده است. این موضوع از بخش Bio حساب توییتر ناکامورا مخابره شده است چرا که در آن بخش، ناکامورا مشخص کرده که به‌عنوان یک نویسنده و طراح، پروژه‌ی جدید کونامی را همراهی می‌کند. آخرین بازی از سری متال‌گیر که ناکامورا در تولید آن نقش داشت، بازی Metal Gear Survive است.

طی ماه‌های اخیر شایعات پرتعدادی مبنی بر توسعه‌ی بازسازی متال‌گیر توسط استودیوی بلوپوینت به‌گوش می‌رسید؛ مخصوصا که پس از شکل‌گیری همکاری کونامی با تیم بلوبر تیم (Bloober Team) که ظاهرا قرار است روی یکی از پروژه‌های جدید سری «سایلنت هیل» کار بکند، به‌نظر می‌رسد که شرکت ژاپنی با عقد قراردادهای مختلف با استودیوها و برون‌سپاری IPهای خود، در نظر دارد تا مجموعه بازی‌های محبوب‌ش را زنده کند. باید صبر کنیم و ببینیم که این پروژه‌ی مجهول شرکت کونامی بالاخره در چه زمانی به‌شکل رسمی معرفی خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید که بازگشت سری متال‌گیر امکان‌پذیر است؟ دیدگاه خود را با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده