// یکشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹

احتمال ساخت بازی جدیدی از مجموعه آنچارتد در آینده

نیل دراکمن و اون ولز، روسای ناتی داگ اخیرا در مصاحبه‌ای تمایل خود را برای ساخت نسخه‌ی جدیدی از مجموعه بازی Uncharted ابراز کرده‌اند.

مجموعه Uncharted که داستان نیتن دریک و ماجراجویی‌های او را تعریف می‌کرد، چند سالی است که با انتشار آخرین نسخه‌ی آن یعنی Uncharted 4: A Thief’s End به پایان رسیده است. این مجموعه‌ی اکشن-ماجراجویی انحصاری در حالی داستان پروتاگونیست اصلی خود را به‌طور کامل تعریف کرده است که بسیاری از طرفداران پلی استیشن و آنچارتد دوست دارند بیشتر از قبل دنیای این بازی و پتانسیل‌های نهفته در آن را تجربه کنند.

البته ناتی داگ با ساخت و انتشار نسخه‌ی اسپین‌آف Uncharted: The Lost Legacy نشان داد که برای تعریف داستانی از آنچارتد حتما لازم نیست از کاراکتر نیتن دریک استفاده کرد و این مجموعه شخصیت‌های متنوع و جذابی دارد که هریک از آن‌ها می‌توانند محور بازی جدیدی باشند. از طرفی به‌نظر می‌رسد که سران ناتی داگ نیز دوست دارند با ساخت نسخه‌های تازه، دنیای آنچارتد را بیش‌از‌پیش گسترش دهند.

در همین راستا، نیل دراکمن و اون ولز، روسای ناتی داگ اخیرا با وب‌سایت گیم‌اینفرمر مصاحبه‌ای داشته‌اند که در آن از چنین علاقه‌ای صحبت می‌کنند. مصاحبه‌گر در جایی از دراکمن و ولز می‌پرسد که آیا ناتی داگ علاقه‌ای دارد بازی‌های جدیدی از مجموعه‌هایی چون آنچارتد و The Last of Us بسازد یا اینکه آن‌ها حالا ترجیح می‌دهند روی اثری به‌کلی تازه کار کنند؟ ولز در پاسخ می‌گوید اگر ناتی داگ وقت کافی داشته باشد، دوست دارد تمام این موارد را انجام دهد.

ولز توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم جواب ساده این باشد که دوست داریم هردو (ساخت نسخه جدیدی از مجموعه‌های قدیمی به همراه ساخت یک آی‌پی تازه) را انجام دهیم. فکر کنم ساخت یک آی‌پی جدید هیجان خود را دارد. ولی از طرفی آنچارتد و لست آو آس نیز بسیار محبوب هستند. فکر می‌کنم در آینده قرار است هم بازی جدیدی از ما ببینید و هم نسخه‌های تازه‌ای از این مجموعه‌ها را.»

Uncharted

البته واضح است که پاسخ ولز حالتی کلی دارد و لزوما به این معنی نیست که ناتی داگ همین حالا در حال ساخت یک آنچارتد جدید است. بااین‌حال، این اولین‌بار در چند سال گذشته است که یکی از اعضای ارشد ناتی داگ به‌صورت آشکار از تمایل قوی این استودیو برای ساخت نسخه‌ی جدیدی از این مجموعه‌ی اکشن-ماجراجویی حرف می‌زند. پاسخ ولز می‌تواند برای طرفداران بی‌شمار آنچارتد خبر خوبی باشد و این احتمال را تقویت کند که آنچارتد جدیدی سرانجام برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

طبق شایعات و اخبار مختلفی که در چند ماه گذشته منتشر شده‌اند، ناتی داگ در حال حاضر مراحل ساخت دو بازی را به‌صورت همزمان پیش می‌برد. یکی از آن‌ها بازی چندنفره و مستقلی است که به احتمال زیاد بخش مولتی‌پلیر The Last of Us Part 2 است. بازی دیگر این‌طور که گفته شده است، ریمیک نسخه‌ی اول The Last of Us است که برای پلی استیشن 5 در دست توسعه قرار دارد. به همین خاطر، به‌نظر می‌رسد که ساخت یک آنچارتد تازه فعلا در اولویت ناتی داگ نیست. البته باتوجه‌به تمایل آن‌ها برای ادامه‌ی این مجموعه، بعید نیست که تا چند سال دیگر شاهد ساخته شدن آنچارتد 5 باشیم.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی ساخته شدن بازی تازه‌ای از آنچارتد چیست؟ فکر می‌کنید کدام کاراکتر این مجموعه می‌تواند پروتاگونیست بازی جدید باشد؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Comic Book
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده