نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۰

حذف لوگوی اکتیویژن از صفحه آغازین نسخه‌ی آلفای Call Of Duty: Vanguard

به‌نظر می‌رسد که بعد از حواشی اخیر و اتهاماتی که علیه اکتیویژن بلیزارد مطرح شده، لوگوی اکتیویژن در صفحه‌ی آغازین نسخه آلفا بازی Call Of Duty: Vanguard نمایش داده نمی‌شود.

به‌تازگی ویدیوی جدیدی منتشر شده که بنابر ادعای مطرح شده، به نسخه‌ی ویرایش نشده‌ی صفحه ابتدایی نسخه‌ی آلفای Call Of Duty: Vanguard تعلق دارد. ظاهراً این ویدیو تأیید می‌کند که اکتیویژن قبل از انتشار عمومی اولین تست آلفای این بازی، لوگوی خود را از بخش اینترو یا معرفی بازی خارج کرده است. کاربران پلی استیشن جلوتر از تاریخ رسمی شروع نسخه آلفای Vanguard، امکان پریلود فایل‌های بازی را روی کنسول خود داشتند و همان‌طور که قبلاً هم در تریلر رونمایی این بازی دیده شده بود، لوگوی اکتیویژن در صفحه‌ی آغازین بازی غایب است.

بااین‌حال، مارتین رنر، یکی از کاربران توییتر ویدیویی را منتشر کرده که گفته می‌شود به نسخه 1.0 و ویرایش نشده‌ی نسخه آلفای Vanguard تعلق دارد. همان‌طور که در ادامه مشاهده می‌کنید، برخلاف تریلر و نسخه‌ی عمومی منتشر شده از این بازی، لوگوی اکتیویژن در اولین صفحه‌ی آغازین بازی قابل مشاهده است.

دانلود از آپارات

VGC هنوز صحت این ویدیو را تأیید نکرده اما با استفاده از نرم افزارهای ترد پارتی، امکان دانلود نسخه ویرایش نشده‌ی بازی از فروشگاه دیجیتالی پلی استیشن وجود دارد. لوگوی اکتیویژن همواره در ابتدای تمامی بازی‌های Call of Duty وجود داشته و غیبت آن در تریلر رونمایی بازی نیز توجه طرفداران را به خود جلب کرده بود.

Call Of Duty: Vanguard نخستین بازی بزرگی است که اکتیویژن بعد از اتهامات مطرح شده از سوی دپارتمان کار و مسکن دادگاه عالی کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر حواشی زیادی را در رابطه با این شرکت مطرح کرده، معرفی کرده است. ماه گذشته اکتیویژن بلیزارد به بدرفتاری و آزار و اذیت زنان در محیط کار متهم شده و تعداد زیادی از کارکنان سابق و فعلی این شرکت نیز علیه آن شهادت داده‌اند.

برخی عقیده دارند که حذف لوگوی اکتیویژن از تریلر و نسخه آلفای Call Of Duty: Vanguard به‌دلیل وجهه‌ی منفی ایجاد شده در رسانه‌ها برای این شرکت بوده است. ظاهراً بخش بازاریابی این شرکت با این کار تلاش کرده تا برند اکتیویژن بلیزارد را از آسیب‌های جدی وارد شده به شهرت و اعتبار خود دور نگه دارد.

بااین‌حال، سخنگوی اکتیویژن علت نبود لوگوی این شرکت در تریلر رونمایی از بازی را یک تصمیم فنی و در ارتباط با بخش خلاقیت شرکت توصیف کرده و در اینباره می‌گوید:

«برند Call of Duty همچنان به گسترش باورنکردنی خود به دنیایی از تجربیات ادامه داده و این کار نیز یک تصمیم کاملاً خلاقانه برای نشان دادن تجربه‌ی متفاوت و تازه‌ای است که Vanguard به بازیکنان ارائه می‌کند.»

تست آلفای Call of Duty: Vanguard به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های پلی استیشن از تاریخ ۲۷ اوت (۵ شهریور) آغاز شده و به مدت ۴۸ ساعت ادامه خواهد داشت. در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده