// شنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰

آغاز به کار سرویس بازی های نتفلیکس در کشور لهستان

شبکه آنلاین استریم‌محور نتفلیکس وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شده است. حالا این سرویس اشتراکی دارد اولین قدم‌های خود برای ارائه‌ی سرگرمی به گیمرها را برمی‌دارد.

پس از آن که مشخص شد نتفلیکس می‌خواهد بدون افزایش هزینه‌ی اشتراک سراغ آوردن بازی‌های ویدیویی به سرویس خود برود، همه می‌دانستند که شرکت قدم به قدم این کار را خواهد کرد؛ نه اینکه ناگهان در تمام نقاط دنیا شاهد عرضه‌ی بازی‌های پرخرج روی یک شبکه آنلاین باشیم. سپس نتفلیکس اعلام کرد که در فاز نخست فقط سراغ بازی‌های موبایلی می‌رود؛ تا مشترک‌های این سرویس بتوانند روی گوشی‌های هوشمند خود بدون پرداخت هزینه‌ی جداگانه به برخی از بازی‌ها دسترسی پیدا کنند.

نتفلیکس اعلام کرد که اکنون این پروژه در فاز بسیار بسیار اولیه قرار دارد. پس فعلا عرضه‌ی آن فقط در لهستان کلید خورد تا مشترک‌های نتفلیکس در این کشور بتوانند روی گوشی‌های اندرویدی خود مشغول تجربه‌ی بازی Stranger Things: 1984 و بازی Stranger Things 3 شوند. شرکت Netflix این حرکت را اولین قدم واقعی خود در جهان بازی‌های ویدیویی می‌داند و به‌صورت رسمی گفت که طی ماه‌های آتی گام‌های بعدی را برمی‌دارد.

دو موبایل هوشمند کنار هم در حال اجرا سرویس آنلاین اشتراکی نتفلیکس؛ از سریال تا بازی

نتفلیکس اعلام کرد که بازی‌های سرویس آنلاین خود را خالی از خریدهای درون‌برنامه‌ای و خالی از تبلیغات نگه می‌دارد. همچنین قرار نیست مشترک‌ها هزینه‌ای جداگانه برای تجربه‌ی این بازی‌ها پرداخت کنند. در حقیقت به کمک این بازی‌های ویدیویی موبایلی عملا ارزش اشتراک نتفلیکس برای مخاطب بالاتر می‌رود؛ بدون آن که حداقل فعلا شرکت قصد بالا بردن قیمت اشتراک را داشته باشد.

جالب است که از چند هفته‌ی قبل شاهد انجام چنین کاری به شکل متفاوت توسط یک شرکت بزرگ دیگر هم بوده‌ایم. شرکت سونی فاز آزمایشی PlayStation Plus Video Pass را در کشور لهستان کلید زده است؛ تا بدون افزایش هزینه‌ی سرویس پلی استیشن پلاس، گیمرهای کنسول‌های پلی استیشن بتوانند به تماشای بعضی از آثار سینمایی و تلویزیونی سونی پیکچرز بپردازند و این‌گونه ارزش اشتراک آن‌ها بالاتر برود. چرا لهستان؟ زیرا در کشور لهستان افراد زیادی هستند که هم روی تجربه‌ی بازی‌ها و هم به استفاده‌ی فراوان از سرویس‌های استریم فیلم و سریال می‌پردازند؛ همچنین از پلتفرم‌های دیجیتالی خریداری و اجاره‌ی این آثار.

با داغ‌تر شدن تنور رقابت بین شبکه‌های آنلاین استریمینگ متفاوت، نتفلیکس تمام تلاش خود را می‌کند تا همچنان در قله باقی بماند. این سرویس اکنون بیشتر از ۲۰۹ میلیون مشترک دارد. اما می‌داند که با رشد شبکه‌های آنلاین اختصاصی رقیب همچون پارامونت پلاس، پیکاک، دیزنی پلاس، هولو و اچ‌بی‌او مکس کم‌کم قراردادهای پیشین به پایان می‌رسند و نتفلیکس در انواع‌واقسام نقاط دنیا، حق پخش بسیاری از آثار را از دست می‌دهد. زیرا شرکت‌های مختلف دیگر محتواهای مورد بحث را برای شبکه‌های آنلاین اختصاصی خود می‌خواهند. به همین دلیل سرمایه‌گذاری نتفلیکس روی فیلم‌ها و سریال‌های اختصاصی خود به‌شدت افزایش یافته است.

در همین حین آوردن هر نوع ارزش افزوده به سرویس مانند بازی‌های موبایل می‌تواند به از دست نرفتن مشترک‌ها کمک کند. تازه نباید فراموش کرد که نتفلیکس با اقتباس‌های متفاوت از روی بازی‌های ویدیویی توانست خود را تبدیل به یک نام شناخته‌شده برای بسیاری از گیمرها کند. بسیاری از گیمرهای سری بازی The Witcher، تماشاگر سریال ویچر نتفلیکس هستند و بسیاری از طرفدارهای سونیک انتظار پخش سریال انیمیشنی جدید آن از این شبکه آنلاین را می‌کشند. کسلوینیا، رزیدنت ایول، دوتا، فار کرای، دیویژن، اسسینز کرید و حتی بازی Beyond Good & Evil از جمله ویدیوگیم‌هایی هستند که نتفلیکس همچنان به ساخت فیلم یا سریال در جهان آن‌ها ادامه می‌دهد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده