نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۴

تریلر گیم پلی eFootball منتشر شد؛ نبود مکانیک‌های جدید گیم پلی در زمان عرضه

کونامی ضمن نمایش اولین تریلر گیم‌پلی نسخه جدید eFootball، از عدم امکان دسترسی به بسیاری از انیمیشن‌ها و مکانیک‌های جدید گیم‌پلی بازی در زمان عرضه خبر داد.

کونامی به‌عنوان بخشی از رویداد گیمزکام 2021 اولین تریلر نسخه جدید PES را که از این پس با نام eFootball منتشر می‌شود، به نمایش گذاشت. در این ویدیو که در ادامه ملاحظه می‌کنید، مکانیک‌های جدید این بازی درکنار سایر ویژگی‌های گیم‌پلی eFootball نشان داده شده که تا زمان انتشار آپدیت‌های بعدی در دسترس نخواهد بود. 

دانلود از آپارات

به‌عنوان مثال، ویژگی جدید کنترل و به دام انداختن توپ، روش‌های جدید دریبل و حمل توپ، درگیری‌های تن‌به‌تن و دستورها جدید بصری از جمله مکانیزم‌هایی است که در آپدیت‌های پس از عرضه در دسترس قرار خواهد گرفت. کونامی از مورد آخر به‌عنوان ویژگی جذابی نام برده که هریک از دوئل‌ها در جریان بازی را برای مهاجم و مدافع به لحظه‌ی هیجان انگیزی تبدیل می‌کند.

اما یکی دیگر از این ویژگی‌های جدید، سیستم Sharp Kick نام دارد که با انیمیشن‌های جدیدی هم همراه شده است. این مورد نیز در زمان عرضه غیرقابل استفاده است. شارپ کیک نوعی شوت جدید است که عملکردی مشابه سانترهای تند و تیز دارند و عملکردی شارژی دارد. در این تریلر نمونه‌ای از این حرکت نشان داده شده که توسط مارکوس رشفورد، مهاجم منچستر یونایتد اجرا می‌شود.

ویژگی‌های کنترلر پلی استیشن 5 مثل هپتیک فیدبک یا تریگرهای تطبیقی نیز از جمله قابلیت‌هایی هستند که در آپدیت‌های بعدی به بازی اضافه خواهند شد.

لوگوی eFootball

کونامی از نسخه‌ای که در اوایل پاییز منتشر خواهد شد اساساً به‌عنوان یک دمو نام برده و در اینباره می‌نویسد:

«ما قصد داریم تا در سریع‌ترین زمان ممکن امکان دسترسی طرفداران به eFootball را فراهم کنیم. بنابراین بازی در ابتدا با تعداد محدودی از تیم‌ها و حالت‌های مختلف عرضه خواهد شد.»

اما تغییرات جدیدی که از زمان عرضه‌ی بازی در دسترس قرار دارند، شامل سیستم بازبینی شده‌ی داوری و اعلام خطا در جریان بازی و همچنین یک زاویه دید جدید دوربین است که در زمان رویارویی دو بازیکن به شکل خاصی زوم می‌کند.

کونامی یک ماه قبل اعلام کرد که از این پس نام مجموعه‌ی PES را به eFootball تغییر داده و آن را به یک بازی رایگان (free-to-play) و محدود به نسخه‌ی دیجیتالی تبدیل کرده است. eFootball برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی (ازطریق استیم)، اندروید و iOS منتشر خواهد شد. تمامی پلتفرم‌های مذکور به جز موبایل، این بازی را تا اوایل پاییز امسال دریافت خواهند کرد. نسخه موبایلی نیز در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

رشفورد در تریلر گیم پلی eFootball

همان‌طور که گفته شد، تعداد تیم‌های بازی eFootball در زمان عرضه نیز محدود بوده و فقط شامل چهار باشگاه بارسلونا، یوونتوس، بایرن و منچستریونایتد می‌شود. این بازی از ویژگی بین نسلی یا cross-gen بین کنسول‌های پلی استیشن 4 و 5 و همچنین ایکس باکس وان و کنسول‌های جدید مایکروسافت پشتیبانی می‌کند. کونامی تأیید کرده که در اوایل زمان عرضه برنامه‌ای برای خریدهای درون بازی برای eFootball ندارد و در این مدت همه چیز رایگان خواهد بود.

چند ماه بعد، قابلیت کراس پلی بین پی‌سی و همه‌ی کنسول‌ها اجرایی شده و حالت‌های ساخت تیم و لیگ‌های آنلاین نیز به بازی اضافه خواهد شد. سپس در فصل زمستان، کونامی پشتیبانی از کنترلر برای موبایل را به بازی اضافه می‌کند تا مچ میکینگ میان تمامی پلتفرم‌های تحت پشتیبانی امکان‌پذیر شود. بعد از آن، نوبت به اضافه شدن تورنمنت‌های esports و حرفه‌ای فرا می‌رسد.

کونامی اعلام کرده که قصد دارد سایر حالت‌های بازی را به‌عنوان DLC یا بسته‌های الحاقی اختیاری به فروش برساند تا «بازیکنان از آزادی عمل برای ساخت و تجربه‌ی بازی موردنظر خود برخوردار باشند.» شاید یکی از مهم‌ترین DLCها همان حالت محبوب Master League باشد که بیشترین طرفدار را در سری Pro Evolution Soccer در اختیار داشت. کونامی هنوز چیزی درباره قیمت این بسته‌ها نگفته است.

گیم پلی بازی eFootball

اما یکی از نگرانی‌هایی که در خصوص گرافیک بازی eFootball وجود دارد، توسعه‌ی بازی برای پلتفرم‌های موبایل و اجرا کردن قابلیت کراس پلی روی همه‌ی پلتفرم‌ها است. چیزی که به زعم برخی طرفداران ممکن است موجب پایین آمدن سطح گرافیک بازی در نسل جدید شده تا روی تمامی پلتفرم‌ها قابل اجرا باشد. البته کونامی این موضوع را تکذیب کرده و گفته که نسخه‌ی موبایل eFootball به‌صورت جداگانه و با تنظیمات مجزا آماده خواهد شد. لذا خبری از تنزل کیفیت نسخه‌های پی سی و کنسول‌ها نخواهد بود.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی در میان بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده