نویسنده: شعیب شاهدی
// چهار شنبه, ۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۴

صحبت‌های کارگردان Marvels Guardians Of The Galaxy در مورد تنها کاراکتر قابل بازی آن

کارگردان خلاق بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy در مصاحبه‌ای توضیح داده است که چرا تیم سازنده تصمیم گرفت فقط شخصیت Star-Lord قابل‌بازی باشد.

چند ماه دیگر طرفداران این فرصت را خواهند داشت که با بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy دوباره قدم به دنیای ابرقهرمانی مارول بگذراند و ماجراجویی خود را با نگهبانان کهکشان آغاز کنند. گرچه این بازی به‌نوعی از MCU (دنیای سینمایی مارول) ریشه گرفته ولی دارای پیوستگی و خط هنری منحصربه‌فرد خود است. قبلا به‌نظر می‌رسید که قرار است بازی دارای یک بخش چندنفره باشد ولی اخیرا تایید شد که این موضوع درست نیست و فقط شاهد بخش تک‌نفره خواهیم بود. همچنین مشخص شد تنها شخصیت قابل‌بازی در Marvel’s Guardians of the Galaxy استارلرد (Star-Lord) خواهد بود. خیلی از طرفداران انتظار نداشتند این اتفاق رخ‌دهد چون ایده‌ی تغییر شخصیت‌های مختلف بین نگهبانان کهکشان حداقل روی کاغذ چیز سخت و پیچیده‌ای نیست. البته به‌نظر می‌آید این تصمیم به این دلیل گرفته شده است تا بازیکنان را در یک نقش و موقعیت مشخص قرار دهد.

Jean-François Dugas، کارگردان خلاق ارشد بازی، در مصاحبه‌ای که با سایت VG24/7 داشته درباره جزئیات این تصمیم صحبت کرده است. دوگاس در اینباره گفته است که می‌داند این تصمیم عجیب به‌نظر می‌رسد ولی این یک روش عالی است تا بازیکن را در شرایطی قرار داد که هم رهبری نگهبانان را برعهده بگیرد و هم تجربه‌ای دست اول از شخصیت پردازی کاراکترها داشته باشد. تیم سازنده با این تصمیم می‌خواهد بازیکن همیشه احساس کند که وقتی با موقعیت‌ها و درگیری‌های مختلف روبه‌رو می‌شود، نگهبانان با ویژگی‌های شخصیتی‌شان همواره همراه او هستند و Star-Lord را احاطه کرده‌اند.

دوگاس در مصاحبه می‌گوید: «مثل دنیای واقعی، وقتی چندنفر با هم همکاری می‌کنند با شخصیت‌های متفاوت روبه‌رو می‌شویم که هر کدام نظرات کاملا متفاوتی دارند. ازجمله‌ی این شخصیت‌ها می‌توان به افراد مستقل و تاثیرناپذیر، رهبران ذاتی و... اشاره کرد. حالا وقتی شما رهبر یک گروه هستید همه افراد تیم همیشه با تمام تصمیمات شما موافق نیستند درنتیجه باید جوری عمل کنید که مثلا بتوانید گروه را به‌سمت یک هدف مشترک هدایت کنید. ما می‌خواهیم به‌صورتی که برای بازیکنان لذت‌بخش باشد به این موضوع بپردازیم.»

شخصیت های بازی marvels guardians of the galaxy

دوگاس در ادامه گفته است: «ما واقعا برای این ایده هیجان‌زده شدیم. شخصیت‌پردازی Star-Lord, Gamora, Rocket, Drax و Groot فوق‌العاده است. ما می‌خواهیم بازیکن در مرکز این گروه قرار بگیرد. درنتیجه این سؤال مطرح شد که چرا بازیکنان را در نقش یکی از نگهبانان قرار ندهیم یا اگر آن‌ها را در نقش به‌اصطلاح رهبر گروه قرار دهیم و بگذاریم تصمیمات اساسی بگیرند چه می‌شود؟ بازیکنان دربرابر رفتار غیرمنتظره اعضای گروه چه واکنشی خواهند داشت؟»

«این دیدگاه منحصربه‌فرد به ما اجازه داد تا یک ماجراجویی خلق کنیم و شما را در بین نگهبانان قرار دهیم. جدا از اینکه همیشه با شوخی‌های کنایه‌آمیز دوروبر بازیکن هستند، می‌توانید درهنگام مبارزه و سایر موقعیت‌ها از قدرت‌هایشان استفاده کنید و آن‌ها را فرابخوانید. نگهبانان همیشه فعال هستند و در تمام جنبه‌های بازی نقش خود را ایفا می‌کنند. به‌عنوان یک بازیکن وقتی درکنار نگهبانان هستید کاملا احساس خواهید کرد که شما یکی از آن‌ها هستید.»

«رهبری یک گروه از افراد ناسازگار با جامعه ایده‌ای است که به ما اجازه داد مفهوم انتخاب‌ها و عواقب را مطرح کنیم. انتخاب‌های بازیکن روی نحوه چیدمان و نتیجه این ماجراجویی تاثیر خواهد داشت. البته این بازی همچنان یک تجربه ماجراجویی بزرگ برای همه خواهد بود ولی نحوه تجربه‌ی آن برای افراد مختلف متفاوت است. در نقش Star-Lord قرار گرفتن تجربه‌ای درگیرکننده، قدرت‌بخش، گسترده و عظیم است. درحقیقت بهترین روشی است که بتوانیم یک داستان عالی از Guardians تعریف کنیم. خیلی‌ها گفتند که این یک حرکت جسورانه است، ولی به‌ثمر رساندن آن هیجان‌انگیز خواهد بود.»

قرار است بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ (سرویس ابری)، پی سی و استادیا عرضه شود.

نظر شما درباره‌ی اینکه فقط شخصیت استارلرد قابل بازی است چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده