نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۱

شایعه: ساخت بخش آنلاین Cyberpunk 2077 هم‌چنان در جریان است

باتوجه به داده‌های استخراج‌شده از فایل‌های Cyberpunk 2077 به‌نظر می‌رسد که توسعه‌ی بخش آنلاین سایبرپانک درکنار آپدیت‌های بخش تک‌نفره هم‌چنان در جریان است.

سایبرپانک از جمله آن بازی‌هایی بود که چه در زمان توسعه، چه در زمان عرضه و حالا در دوران پس از عرضه، با چالش‌های خاص و بعضا عجیب مواجه شد. بازی سایبرپانک 2077 در زمان عرضه کنار مشکلات فنی پرتعدادی که داشت (به‌خصوص روی پلفترم‌های نسل هشت)، تعداد بالایی از وعده‌های تیم تولید را هم نتوانست اجرا کند و حالا چند ماه پس از عرضه، استودیو سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) سخت مشغول است تا بتواند اثری که وعده‌اش را می‌داد، در دسترس قرار بدهد.

از زمان عرضه‌ی سایبرپانک تا همین امروز شاهد اضافه شدن اصلاحیه‌های مختلفی بودیم تا وضعیت این اثر را بهتر و بهینه‌تر بکنند. آخرین اصلاحیه که Patch 1.3 است با حجمی بالا اخیرا در دسترس قرار گرفت و ضمن انتشار یک DLC رایگان (برای آیتم‌های پوششی) مولفه‌های فنی پرتعدادی از بازی را هم تحت تاثیر قرار داد. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، با استناد به‌صحبت یکی از دیتاماینرها (استخراج‌کنندگان داده) صنعت بازی با نام تایلر مک‌ویکر (Tyler McVicker) به‌نظر می‌رسد که توسعه‌ی بخش چندنفره‌ی سایبرپانک هم‌چنان ادامه دارد.

بنر سایبرپانک 2077

طبق صحبت‌های مک‌ویکر، در فایل‌های پچ ۱.۰۳ سایبرپانک داده‌هایی وجود دارد که به‌توسعه‌ی بخش چندنفره‌ی اثر مربوط می‌شوند. مک‌ویکر با استخراج فایل‌های جدیدترین اصلاحیه‌ی سایبرپانک، به‌این نکته پی‌برده که فایل‌های مرتبط با حالت مولتی‌پلیر که در این اصلاحیه یافت می‌شوند، هرگز به‌آن بخش چندنفره که قبلا سی‌دی پراجکت تولیدش را متوقف کرد، ارتباطی ندارد؛ ظاهرا تیم تولید سایبرپانک هم‌چنان مشغول جلو بردن روال تولید یک حالت چندنفره برای سایبرپانک هستند که فعلا جزئیاتی از آن را نمی‌دانیم. موضوعی که پس از کنسل شدن حالت چندنفره‌ی بازی در ماه‌های گذشته، کاملا دور از انتظار به‌نظر می‌رسید.

مک‌ویکر در ادامه‌ی صحبت‌هایش پیرامون داده‌هایی که از آخرین اصلاحیه‌ی سایبرپانک به‌دست آورده، سراغ محتویات جدید و داستان‌محور اثر رفت؛ ظاهرا سایبرپانک حداقل دو بسته‌ی الحاقی داستانی بزرگ (دقیقا مثل ویچر 3 که دو اکسپنشن داستانی مفصل داشت) را به‌زودی در دسترس مخاطبانش قرار خواهد داد. البته که این موضوع با توجه به‌صحبت‌های سی‌دی پراجکت قبل از عرضه‌ی سایبرپانک، مورد دور از انتظاری نیست. صحبت‌های مک‌ویکر را در یوتیوب تماشا کنید.

در پایان باید این موضوع را خاطرنشان کرد که اطلاعات استخراج شده از داده‌های بازی درحالی که برنامه‌های محتمل تیم‌های بازی‌سازی را برایمان شرح می‌دهند، به‌همان اندازه هم می‌توانند دستخوش یک‌سری تغییر شوند چرا که برنامه‌ی تیم‌های بازی‌سازی همیشه در آستانه‌ی تغییر و تحول است؛ مخصوصا برای اثری با شرایط سایبرپانک 2077. باید صبر کنیم و ببینیم که سی‌دی پراجکت نسبت به‌این موضوع چه‌ واکنش و صحبت‌هایی خواهند داشت.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده