نویسنده: شعیب شاهدی
// یکشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۰

تعریف و تمجید هیدئو کوجیما از بازی Twelve Minutes

هیدئو کوجیما در توییتر بازی Twelve Minutes را تحسین کرده و گفته است به‌ساخت یک بازی ماجراجویی دیگر تمایل پیدا کرده است.

کارگردان بازی‌‌های Metal Gear Solid و Death Stranding در اکانت توییتر خود گفته است به‌قدری از تجربه‌ی بازی Twelve Minutes لذت برده است که «به‌نوعی ترغیب شده است که یک بازی ماجراجویی دیگر بسازد». بازی Twelve Minutes در سبک ماجراجویی و رازآلود است که در یک چرخه زمانی (Time-Loop) اتفاق می‌افتد. همچنین ویلیم دفو، دیزی ریدلی و جیمز مک‌اووی صداپیشگی شخصیت‌های این بازی را برعهده دارند. هیدئو کوجیما گفته است که بعد از تجربه‌ی INSIDE تابه‌حال هیچ بازی‌ای به‌این‌اندازه نظرش را جلب نکرده بود.

کوجیما در توییت‌های خود آورده است: «در ابتدا باید به کنترل‌ها و نمای بالاسری عادت کنید. در بازی باید از هوش و قدرت ذهنی استفاده کرد. شبیه بازی‌های Amiga است که درگذشته بازی می‌کردم. هنوز بازی را تمام نکرده‌ام، ولی لذت‌بخش است. درضمن از آمدن‌های دفو می‌ترسم!» کوجیما در ادامه درباره‌ی ویلیام دفو گفته است: «حتی الان احساس می‌کنم دفو قرار است ده دقیقه دیگر از در اصلی وارد شود... در حالت عادی از این موضوع خوشحال می‌شوم چون به‌شدت طرفدار او هستم، ولی بعد از Twelve Minutes احساس می‌کنم قرار است به من مشت بزند. انتخاب صداپیشه‌ها عالی بوده است.»

این کارگردان ژاپنی در توییت دیگری گفته است که Twelve Minutes برایش الهام بخش است و به‌نوعی او را به ساخت یک بازی ماجراجویی دیگر سوق می‌دهد. همچنین هنگامی‌که کوجیما در کونامی بود روی چند بازی در سبک ماجراجویی گرافیکی کار کرده بود که از آن‌ها می‌توان‌به Policenauts و Snatcher اشاره کرد. لویس آنتونیو، کارگردان بازی Twelve Minutes، هم گفته است که چند ایده در ذهن دارد که دوست دارد با هیدئو کوجیما درمیان بگذارد. اگر زمانی کوجیما تصمیم بگیرد این کار را عملی کند همکاری دو نفر جالب‌توجه خواهد بود.

در نهایت کوجیما به شباهت‌های بخشی‌هایی از بازی با فیلم‌هایی مثل The Shining به کارگردانی استنلی کوبریک اشاره کرده است: «طرح فرشی که در راهرو بود کاملا شبیه فرش در فیلم The Shining است و نمای داخل کمد هم جالب بود. همچنین صدای عصبی ویلیام دفو شما را به یاد فیلم The Lighthouse می‌اندازد.» اگر احیانا کوجیما تصمیم بگیرد یک بازی ماجراجویی بسازد بعید است به‌این‌زودی‌ها نسخه نهایی به‌دست مخاطبان برسد. همچنین قرار است نسخه‌ی Director's cut بازی Death Stranding در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) برای پلی استیشن 5 منتشر شود.

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های هیدئو کوجیما و بازی Twelve Minutes چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده