نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۸

غیبت حالت‌ های Forge و Co-op در زمان عرضه Halo Infinite

طبق اعلامیه‌ی تیم تولید Halo Infinite، دو حالت Forge و Co-op (برای بخش داستانی) در زمان عرضه در دسترس دارندگان بازی نخواهند بود.

پیدا کردن بازی‌هایی که ضمن داشتن یک بخش داستانی قوی، در بخش چندنفره هم عمکرد فوق‌العاده داشته باشند واقعا سخت است. سری بازی‌های هیلو (Halo) از همان نسخه‌ی اول، در این دسته از بازی‌های شوتر جای گرفته‌اند. آثاری که ضمن ارائه‌ی کمپین‌های تک‌نفره‌ی باکیفیت، حالت‌های چندنفره‌ی بسیار جذاب و پرطرفدار را در دسترس گیمرها قرار دادند.

بخش چندنفره همواره یکی از امتیازات اصلی سری بازی هیلو است؛ به‌خصوص حالت Co-op. تجربه‌ی حالت داستانی سری بازی‌های هیلو همراه با یک دوست یا عضو خانواده (به‌صورت کوآپ محلی یا آنلاین) همواره از مولفه‌هایی بوده که محبوبیت بالایی را برای این سری به‌ارمغان آورده است. درجریان آخرین اخبار بازی و طی گزارش ماهانه‌ی تیم ۳۴۳ اینداستریز از روند تولید Halo Infinite، مشخص شد که در زمان عرضه‌ی بازی، حالت »کوآپ برای بخش داستانی/Campaign Co-op» در دسترس دارندگان بازی قرار نخواهد گرفت. در کنار حالت Co-op بخش کمپین تک‌نفره، حالت Forge نیز در زمان لانچ بازی، در دسترس نخواهد بود.

جوزف استیتن، رهبر تیم آفرینش و خلاقیت در استودیو ۳۴۳ طی گزارش ماهیانه‌‌ی این تیم چنین گفت:

«متاسفانه درحالی که تیم برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی عالی در زمان عرضه‌ی Halo Infinite متمرکز است، ما یک تصمیم بسیار سخت گرفتیم و بخش کوآپ حالت داستانی را با تاخیر عرضه خواهیم کرد. حالت Forge نیز با تاخیر در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت و این مورد هم برای ما یک تصمیم بسیار سخت بود.

اصلی‌ترین هدف ما است که هر بخش از بازی را در زمانی که مطمئن باشیم در بهترین و باکیفیت‌ترین حالت ممکن قرار دارند، عرضه بکنیم. به‌همین دلیل زمانی که به‌دو حالت مورد بحث نگاه انداختیم و دیدم که آماده نیستند؛ به‌عنوان یک تیم و یک استودیو، ما دوست نداریم تجربه‌هایی که هنوز آماده نشده‌اند را به‌صورت عمومی در دسترس مخاطبان قرار بدهیم »

نمایی از گیم پلی بازی Halo Infinite

تیم ۳۴۳ اینداستریز طی سالیان اخیر با عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پی‌سی بدون گنجاندن حالت کوآپ آفلاین (Split Screen) برای کمپین‌های داستانی آن اثر، مورد انتقاد تعداد بالایی گیمرها قرار می‌گرفت و حالا کنار کوآپ برای آن بازی، باید روی کوآپ Halo Infinite هم کار بکند. از آنجایی که «هیلو اینفینیت» یک تجربه‌ی لایو-سرویس‌محور خواهد بود، افزوده شدن تمامی این موارد در فصل‌ها (سیزن‌ها)ی آینده‌ی بازی،‌ قابل توجیه است. اسیتین اعلام کرده که برنامه‌ی ۳۴۳ این است تا حالت کوآپ بخش تک‌نفره‌ی Halo Infinite را در سیزن ۲ و حالت Forge را هم در سیزن ۳ عرضه کند؛ البته که هنوز هیچ موردی قطعی نیست.

در سوی دیگر، با پایان اولین آزمایش تکنیکال بخش چندنفره‌ی هیلو اینفینیت، عملکرد بازی چه از منظر گیم‌پلی چه از منظر فنی، مورد تحسین جامعه‌ی بازیکنان قرار گرفت و تیم تولید اثر نیز از اولین تکنیکال تست بازی رضایت داشته‌اند. هیلو اینفینیت برای عرضه در تعطیلات سال ۲۰۲۱ میلادی برنامه‌ریزی شده و فعلا تاریخ انتشار رسمی این اثر مورد انتظار، اعلام نشده است. از آنجایی که مایکروسافت در گیمزکام امسال (۳ شهریور) حاضر خواهد بود، می‌توان انتظار داشت که در این رویداد اطلاعات بیشتری پیرامون موعد عرضه‌ی این اثر، دستگیرمان شود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده