نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۶

نمایش گیم‌ پلی جدید از Deathloop با محوریت شخصیت دوم بازی

آرکین و بتسدا به‌تازگی نمایش جدیدی از گیم‌پلی بازی Deathloop را منتشر کردند که تمرکز آن روی شخصیت جولیانا است.

روز گذشته و در جریان برگزاری رویداد آنلاین QuakeCon 2021 شرکت بتسدا، استودیوی فرانسوی Arkane Lyon بخش‌های بیشتری از گیم‌پلی بازی شوتر Deathloop را به نمایش گذاشت. پیش از این شرکت بتسدا ناشر بازی وجود مود آنلاین PvP را در بازی تایید کرده بود، اما اطلاعات دقیقی از نحوه کارکرد آن وجود نداشت و حالا دینگا باکابا، کارگردان بازی با حضور در یکی از پنل‌های QuakeCon گیم‌پلی جدیدی از بازی با شخصیت جولیانا منتشر کرده است.

در این نمایش ۲۵ دقیقه‌ای، کارگردان بازی تایید می‌کند بازیکنانی که می‌خواهند در نقش جولیانا به تجربه بازی بپردازند، می‌توانند با حضور در بازی دیگر کاربران مانع از پیش‌روی آن‌ها شوند و برای به‌دست آوردن لوت‌های با ارزش‌تر با یکدیگر رقابت کنند. در ابتدای هر بازی بازیکنان می‌توانند پس از انتخاب تجهیزات، سلاح‌ها و قدرت‌های ویژه خود از بخش Hub اصلی، وارد بازی دیگر کاربران آنلاین یا دوستان‌شان شوند و به شکار شخصیت اصلی بازی یعنی Colt Vahn بپردازند. درگیری بین کولت و جولیانا بدنه اصلی داستان بازی را شکل ‌می‌دهد، زیرا این دو تنها ساکنین جزیره Blackreef هستند که همچنان خاطرات قدیمی خود را به یاد می‌آورند و باید برای شکستن یا محافظت از چرخه زمانی‌که در آن گرفتار شده‌اند با یکدیگر رو‌به‌رو شوند.

با تمام قدرت‌هایی که جولیانا دارد، یک نقطه ضعف بزرگ برای او دربرابر کولت وجود دارد که از بالانس نبودن شخصیت‌های بازی جلوگیری می‌کند. بازیکنانی که در نقش جولیانا بازی می‌کنند، تنها یکبار این شانس را خواهند داشت تا حریف خود را شکست دهند؛ درحالی‌که بازیکنانی که در نقش کولت هستند می‌توانند تا زمان به پایان رسیدن قدرت ویژه Reprise که نیروی اصلی این شخصیت به حساب می‌آید، بعد از کشته شدن ریسپاون شوند و به ادامه‌ی رقابت بپردازند. این مسئله به بازیکنانی که در نقش کولت هستند این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر حرکت کنند و در مواجهه با دشمنان بازی از حرکات ریسکی‌تری استفاده کنند. در عوض بازی در نقش جولیانا محتاطانه‌تر خواهد بود و بازیکنان باید برای استفاده بهینه از تنها فرصتی که بازی در اختیارشان قرار می‌دهد سنجیده‌تر عمل کنند و برای جلوگیری از آسیب دیدن، از تله‌ها و سلاح‌های دوربرد استفاده کنند.

کاراکترهای بازی Deathloop استودیوی آرکین

باکابا در ادامه توضیح داد بازیکنان در نقش کولت همیشه ملزم به درگیری با جولیانا نیستند و می‌توانند در صورت روبرویی با او از آن منطقه فرار کنند یا در گوشه‌کنارهای نقشه بزرگ و پرپیچ و خم بازی مخفی شوند. بازی به نحوی طراحی شده است که درگیری با جولیانا ارزش وقت و تیرهای مصرف شده را برای کسانی که به‌دنبال چالش بیشتر هستند خواهد داشت و بازیکنان با شکست او می‌توانند به Residium که به‌عنوان منبع اصلی قدرت‌های فراطبیعی بازی شناخته می‌شود، اسلحه‌های نایاب، پرک‌های ویژه و موارد ارزشمند دیگر دست پیدا کنند.

البته دانا نایتینگل، دیگر طراح ارشد بازی در ادامه توضیح داد بازی در نقش جولیانا و مود Invasion کاملا اختیاری خواهد بود و بازیکنانی که می‌خواهند بدون مزاحمت دیگر کاربران آنلاین به پیش‌روی در بخش کمپین بازی بپردازند، می‌توانند به‌راحتی دسترسی به این بخش را در تنظیمات بازی غیرفعال کنند. نایتینگل می‌گوید این بخش تنها برای سرگرمی و به چالش کشیدن بازیکنان حرفه‌ای‌تر طراحی شده است و استودیو آرکین سعی دارد تا بازی برای تمام مخاطبان لذت بخش و سرگرم‌کننده باشند. تمرکز اصلی بازی همچنان روی بخش داستانی بازی خواهد بود، جایی که بازیکنان در یک داستان معمایی و کلاسیک سعی می‌کنند تا هشت دشمن اصلی کولت را که هر کدام در یک منطقه از بازی حضور دارند از بین ببرند و راز مخفی جزیره بلک‌ریف را کشف کنند.

نایتینگل اشاره می‌کند که پس از گذراندن بخش مقدمه بازی، این کاملا وابسته به بازیکنان خواهد بود که داستان بازی را از کدام منطقه پیش ببرند. در ابتدای داستان سرنخ‌هایی در اختیار کولت قرار می‌گیرد که بازیکنان با استناد به آن می‌تواند تصمیم بگیرند کدام یک از معما‌های داستان را ابتدا حل کنند. البته بازیکنان همچنان می‌توانند با نادیده گرفتن این سرنخ‌ها به هر کدام از مناطق نقشه سر بزنند و داستان بازی را از آن‌جا دنبال کنند.

شما می‌توانید این نمایش و مصاحبه‌ی سازندگان بازی را به‌صورت کامل از آپارات زومجی تماشا کنید:

در انتها نیز استودیوی آرکین تایید کرد کاربران پلتفرم پلی استیشن که هر نسخه دیجیتالی از بازی را پیش‌خرید کنند، علاوه‌بر سلاح Royal Protector، آیتم One Trinket و اسکین Storm Rider را نیز برای شخصیت کولت در هنگام عرضه دریافت خواهند کرد.

بازی شوتر اول شخص Deathloop در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) به‌صورت انحصاری زمانی برای پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده