نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۶

احتمال عرضه ریمستر سه گانه بازی GTA در سال ۲۰۲۲

تام هندرسون از اینسایدرهای صنعت بازی مدعی شده که ریمستر سه‌گانه بازی GTA به‌جای اواخر سال جاری میلادی در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.

اوایل این ماه بود که کوتاکو از توسعه ریمستر بازی‌های GTA III و GTA: Vice City و GTA: San Andreas خبر داد. براین اساس گفته می‌شد ریمستر سه‌گانه GTA در مراحل نهایی توسعه قرار داشته و در استودیوی Rockstar Dundee که قبل از خرید آن توسط Take-Two در سال ۲۰۲۰ به نام Ruffian Games شناخته می‌شد، آماده می‌شود. این سایت مدعی شده بود که این مجموعه برای عرضه در نوامبر ۲۰۲۱ و روی پلتفرم‌های PS4، ایکس باکس وان، پی سی، نینتندو سوییچ، گوگل استیدیا و کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت و همچنین گوشی‌های موبایل برنامه‌ریزی شده است.

البته ظاهراً راک‌استار نسخه‌های کنسولی را در اولویت قرار داده و ممکن است نسخه پی سی و موبایل این سه بازی با تأخیر مواجه شوند. این گزارش با اطلاعاتی که از منابع نشریه VGC نیز به‌دست آن‌ها رسیده همخوانی داشته و این سایت هم توسعه این سه بازی را تأیید می‌کند. حالا تام هندرسون که بیشتر با افشا اطلاعات بازی‌های Call of Duty و Battlefield شناخته می‌شود نیز تأیید کرده چنین اخباری به‌دست او رسیده، با این تفاوت که منابع او به عرضه‌ی این بازی‌ها در سال ۲۰۲۲ اشاره دارند. وی در اینباره می‌نویسد:

«من نمی‌خواستم به GTA Remastered Trilogy اشاره کنم چراکه همه‌ی چیزهایی که من شنیده بودم در گزارش منابع دیگر پوشش داده شده بود؛ اما تنها تفاوتی که در اینجا وجود دارد این است که من فکر نمی‌کنم بازه عرضه این بازی‌ها درست باشد.»

نمایی از بازی GTA Vice City

شرکت Take-Two به‌عنوان شرکت مادر استودیوی راک استار نیز این ماه تأیید کرد که برای عرضه سه نسخه ریمستر از بازی‌های قبلی خود برنامه‌ریزی می‌کند، اما اشاره‌ای به این بازی‌ها نداشته است.

ظاهراً Rockstar Dundee در توسعه نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس بازی GTA V نیز نقش دارد. این بازی برای عرضه در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) برنامه‌ریزی شده است.

از‌طرفی گفته می‌شود بازی GTA 6 تقریباً چهار سال دیگر آماده‌ی عرضه خواهد شد. هندرسون در ماه ژوئیه مدعی شده بود که نقشه این بازی در Vice City واقع شده و از زمان عرضه کم کم گسترش خواهد یافت. این اطلاعات توسط VGC و جیسون شرایر، ژورنالیست شناخته شده‌ی بلومبرگ نیز تأیید شده است.

در پایان دیدگاه‌های خود را در این خصوص با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده