// چهار شنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۶

واکنش تند سازندگان بازی Among Us به حالت جدید فورتنایت

سازندگان Among Us سازندگان فورتنایت را به سرقت ایده متهم کرده‌اند و می‌گویند حالت جدید Impostors فورتنایت و نقشه‌ و گیم‌پلی آن شباهت بسیاری به امانگ آس دارد.

حالت جدید Fortnite به‌نام Impostors به‌تازگی در دسترس بازیکنان این بازی قرار گرفته است و به‌خاطر شباهت انکارناپذیری که با بازی معروف و مستقل Among Us دارد، در محافل ویدیو گیمی سروصدا به پا کرده است. حالت جدید فورتنایت در محیطی به‌نام The Bridge جریان دارد که دارای اتاق‌ها و بخش‌های زیادی است و ۱۰ بازیکن می‌توانند در آن بازی کنند.

از این ۱۰ بازیکن ۸ نفر آن‌ها مامور یا ایجنت نام دارند و باید به بخش‌های مختلف The Bridge رسیدگی کنند و ۲ نفر باقی‌مانده نیز فریب‌کار یا همان ایمپاستر هستند که باید در نقشه خرابکاری و آن را نابود کنند. ایجنت‌ها وظایفی را در سراسر نقشه انجام می‌دهند و ایمپاسترها باید بدون اینکه شناسایی شوند، آن‌ها را بکشند. سپس بازیکنان باید تصمیم بگیرند که فریب‌کارها چه کسانی بودند و بعد می‌توانند آن‌ها از بازی حذف کنند.

حال گری پورتر، برنامه‌نویس Among Us در توییتر به شباهت‌هایی که بین نقشه‌ی حالت Impostors فورتنایت و نقشه‌ی The Skeld امانگ آس وجود دارد، اشاره کرده است. او در ابتدا به قسمت‌های خاصی از نقشه‌ی امانگ آس اشاره می‌کند و می‌گوید نقشه‌ی The Bridge فورتنایت با اعمال تغییراتی جزئی در آن بخش‌ها، عملا همان نقشه‌ی بازی آن‌ها است. او اضافه می‌کند: «بااینکه در طراحی و توسعه‌ی نقشه‌ی The Skeld نقشی نداشتم، باز حس می‌کنم به من توهین شده است. این نظر من درباره کل این ماجرا است.» پورتر حتی تصویر زیر را از نقشه‌ی امانگ آس درکنار نقشه‌ی فورتنایت منتشر کرده است تا کاربران راحت‌تر متوجه حرف‌های او شوند.

مقایسه نقشه حالت Impostors فورتنایت با نقشه Among Us

کاربر دیگر توییتر به‌نام استفان پارکر تصویر گری پورتر را کمی بهبود داده است. او با کشیدن خط‌هایی رنگی در راهروهای هردو نقشه، نشان می‌دهد که نحوه‌ی چینش اتاق‌ها و محل قرارگیری آن‌ها نسبت به هم شباهت عجیبی به یکدیگر دارند. پارکر می‌گوید ممکن است در نگاه اول متوجه نشویم که نقشه‌ی جدید فورتنایت چقدر به نقشه‌ی امانگ آس شبیه است؛ چراکه نقشه‌ی فورتنایت در برخی نقاط متفاوت است. او سپس اشاره می‌کند که اگر به نقشه‌ی او نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این تفاوت آن‌قدر زیاد نیست.

پارکر در ادامه توضیح می‌دهد: «موضوع این است که ما مشکلی نداریم که یک بازی از عناصر گیم‌پلی مشابه بازی‌‌های دیگر استفاده کند. این یک چیز عادی در صنعت بازی است و می‌دانیم که ایده‌ی به‌کاررفته در امانگ آس نیز خیلی جدید نیست. مشکل ما با نحوه‌ی استفاده‌ی اپیک گیمز از ایده‌ی بازی‌های دیگر است.»

مقایسه نقشه حالت Impostors فورتنایت با نقشه Among Us

ویکتوریا ترن، مدیر روابط عمومی بازی Among Us نیز در توییتر خود نسبت به حالت Impostors فورتنایت واکنش نشان داده است. او می‌نویسد: «واقعا اپیک گیمز می‌توانست در این خصوص با ما همکاری کند. من الان به‌عنوان یک بازی‌ساز ایندی ناراحت هستم. اینکه آن‌ها از مکانیک‌های گیم‌پلی مشابه با امانگ آس استفاده کرده‌اند، عیبی ندارد؛ چون مکانیک‌های مذکور نباید در انحصار بازی خاصی باشند. ولی می‌خواهم بدانم اپیک گیمز فکر می‌کند با تغییر تم و با عوض کردن اسم‌ها و واژه‌ها، بازی خود را جذاب‌تر کرده است؟»

این اولین‌بار نیست که فورتنایت به استفاده از ایده‌های بازی‌های دیگر متهم می‌شود. سازندگان این بازی بتل رویال محبوب و موفق در سال ۲۰۱۷ به نشریه‌ی پی‌سی گیمر گفته بودند که آن‌ها برای ساخت این بازی از دیگر بازی های بتل رویال و مخصوصا PUBG الهام گرفته‌اند. دانلد ماسترد، کارگران خلاق فورتنایت آن زمان گفته بود: «ما عاشق بازی‌های بتل رویال مانند پابجی هستیم و فکر می‌کنیم که این بازی می‌تواند پایه و اساس فورتنایت را که نسخه‌ی خودمان از یک بازی بتل رویال است، تشکیل دهد.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حالت جدید Impostors فورتنایت چیست؟ آیا فکر می‌کنید اپیک گیمز برای استفاده از ایده‌های Among Us در بازی خود، باید از سازندگان این بازی اجازه می‌گرفت؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده