نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۳

احتمال وجود حالت بتل‌ رویال در بخش چندنفره بازی The Last of Us Part 2

داده‌های استخراج‌شده از بازی The Last of Us Part 2 به‌وجود حالت بتل‌ رویال به‌عنوان قسمتی از بخش آنلاین این بازی اشاره می‌کنند.

از زمان عرضه‌ی موفقیت‌آمیز بازی The Last of Us Part 2 تا‌ به‌امروز، اضافه شدن بخش چندنفره به‌این اثر یکی از مهم‌ترین اهداف سازندگان و از موردانتظارترین درخواست‌های طرفداران بوده است. تیم ناتی‌داگ که با بخش چندنفره‌ی بازی‌هایی مثل The Last of Us و آنچارتد 4 مهارت بالای خود در آفرینش حالت‌های چندنفره را نشان داده بود، حالا با نیروی بیشتری مشغول ساخت بخش چندنفره‌ی The Last of Us Part 2 است؛ حالتی که بدون‌شک بزرگ‌ترین پروژه‌ی مولتی‌پلیر مابین آثار ناتی‌داگ محسوب می‌شود.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی و به‌لطف داده‌های استخراج‌شده از بازی The Last of Us Part 2، به‌نظر می‌رسد که درجریان فرایند ساخت بازی همراه‌با تولید بخش چندنفره‌ی آن، افزودن یک حالت بتل‌ رویال به‌حالت مولتی‌پلیر این اثر در دستور کار قرار داشته است. اینکه حالت‌ مورد بحث کاملا از جریان افزوده شدن به‌بخش چندنفره‌ی بازی حذف شده است یا نه، هنوز مشخص نیست. داده‌هایی که به‌وجود یک نقشه، آیتم‌های مختلف اعم از کوله‌پشتی، زره‌های متنوع با سطح‌بندی‌های مختلف، یک دستگاه ویژه برای حالت Listen Mode، یک قلاده جهت کنترل سگ (که یک نوع ویژه از دشمنان در بازی بود) و یک تلویزیون دستی، مواردی هستند که احتمال وجود حالت بتل‌ رویال در بخش چندنفره‌ی TLOU 2 را بالا می‌برند.

تصویری از نقشه حالت بتل‌رویال احتمالی در بازی The Last of Us Part 2

نقشه‌ی احتمالی حالت بتل‌رویال در بخش چندنفره‌ی The Last of Us Part 2

درکنار این موارد، استخراج داده‌هایی که به‌وجود شمارنده‌ی تعداد بازیکنان حاضر در نقشه، وجود چرخه‌ی انتخاب Emote و همچنین وجود یک قطب‌نما اشاره می‌کنند، احتمال «بتل‌رویال» بودن بخش مورد بحث را بالاتر هم می‌برد. لازم به‌ذکر است که نقشه‌ی این حالت، یک مپ بسیار بزرگ و متشکل از قسمت‌های مختلف (مثل مپ سیاتل در قسمت‌های نیمه سند باکس بازی) است. حالت بتل‌رویال که در آن یک گروه ۱۰۰ نفره از بازیکنان باید برای زنده ماندن یکدیگر را کنار بزنند، کاملا با حال‌وهوای بقامحور و دنیای تاریک سری The Last of Us جور درمی‌آید.

فعلا باید صبر کنیم و ببینیم که سونی در چه زمانی از بخش چندنفره‌ی بازی The Last of Us Part 2 رونمایی می‌کند. حالتی که به‌نظر می‌رسد در قالب یک بازی جداگانه عرضه خواهد شد و انگار تیم Bend Studios (سازندگان بازی Days Gone) در توسعه‌اش با استودیوی ناتی‌داگ همکاری داشته‌اند. ناتی‌داگ که ظاهرا به‌صورت هم‌زمان، پروژه‌ی ریمیک The Last of Us و بخش چندنفره‌ی قسمت دوم را جلو می‌برد و احتمال می‌رود که در رویداد بعدی پلی استیشن، دست‌ پر به‌استقبال دنبال‌کنندگانش خواهد رفت.

کاراکتر الی در بازی The Last of Us Part 2

بازی لست آو آس پارت 2 توانست در بررسی زومجی نمره‌ی معرکه‌ی ۱۰ را کسب کند. محمد حسین جعفریان در بررسی این اثر که توانست جایزه‌ی برترین بازی سال ۲۰۲۰ را ببرد، چنین می‌نویسد:

«تازه‌ترین ساخته‌ی ناتی داگ درحالی‌که گیمرهای پرشماری ساخت دنباله برای The Last of Us را اشتباه می‌دانستند، موفق به اثبات ضروری بودن خود می‌شود؛ تا حدی که اگر بازی اول با انجام صحیح کارهایی آشنا و بهره‌برداری عالی از کاراکترهایی منحصر‌به‌فرد به موفقیت رسید، The Last of Us Part II از جهات گوناگون حکم محصولی برخوردار از تازگی در جهان هنر هشتم را دارد. گیم‌پلی کم‌ایراد با مکانیزم‌های در هم تنیده‌ی خود درکنار محیط‌های غنی، گرافیک فنی قوی، موسیقی متن درگیرکننده و صداگذاری‌های پرجزئیات گیمر را برای تقریبا ۲۷ ساعت به یک جهان پسا-آخرالزمانی جایگزین می‌برد. بازیکن آن‌جا تبدیل به اِلی می‌شود، قصه‌ای پرشده از لحظات تلخ اما نه خالی از لحظات شیرین را تجربه می‌کند، به نتایج گوناگون می‌رسد، به اشتباه بودن آن نتایج پی می‌برد و در کل فرصت به چالش کشیدن خود لابه‌لای روایتی حساب‌شده از قصه‌ای عالی را به چنگ می‌آورد. حتی اگر پس از به پایان رساندن TLoU Part 2 از برخی تصمیمات داستانی جسورانه و معنی‌دار آن به ستوه بیایید، مطمئنا بهتر از این است که یک بار نیز چنین بازی ویدیویی پراهمیتی را تجربه نکرده باشید. »


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده