// سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۸

جذابیت نسخه بهبودیافته تریلر ماندگار بازی Metal Gear Solid 2

تیم دیجیتال فاندری رسانه یوروگیمر با تکنولوژی آپ‌اسکیل هوش مصنوعی کامپیوتری، یکی از بهترین تریلرهای بازی‌های ویدیویی تا به امروز را با کیفیت بهتر تحویل طرفدارها داد.

هیدئو کوجیما فراتر از خلق مکانیک‌های به‌خصوص در گیم‌پلی، روایت داستان‌های ویژه با شخصیت‌های منحصر‌به‌فرد و رفتن به سراغ نوآوری‌های فنی گوناگون، با موارد دیگری هم برای طرفدارهای خود شناخته می‌شود. یکی از آن‌ها تدوین تریلرهای معرکه از بازی‌های خود است؛ تا حدی که برای نمونه همین تریلر قدیمی بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty را همچنان خیلی‌ها یکی از برترین تریلرهای تاریخ ویدیوگیم می‌دانند.

این تریلر در نمایشگاه E3 سال ۲۰۰۰ پخش شد؛ زمانی‌که واقعا پخش تریلر مفصل از گیم‌پلی برای معرفی آن مرسوم نبود. کوجیما نه‌تنها یک تریلر بلند را تحویل طرفدارها داد، بلکه سراغ استفاده‌ی مفصل از CGIها هم نرفت. آن‌چه که به نمایش درآمد، از روی بازی واقعی و با گرافیکی حقیق آن ضبط شده بود. این تریلر به چنان محبوبیتی رسید که کونامی نسخه‌ی غیرفشرده‌ی آن را روی دی‌وی‌دی در ژاپن به فروش رساند؛ یک دی‌وی‌دی در آن زمان فقط برای یک تریلر حدودا ۹ دقیقه‌ای یک بازی ویدیویی. از قضا جان لینمن از تیم دیجیتال فاندری به یکی از این DVDها دسترسی پیدا کرد تا عملا باکیفیت‌ترین نسخه‌ی موجود از تریلر ماندگار بازی متال گیر سالید 2 را در اختیار داشته باشد.

سپس دیجیتال فاندری از رسانه یوروگیمر عملا به کمک «هوش مصنوعی Upscaleکننده» توانست نسخه‌ی ریمستر همین تریلر را بسازد. اگر می‌خواهید نیتجه‌ی کار را با رزولوشن 4K تماشا کنید، به کانال یوتیوب دیجیتال فاندری بروید. ریچارد لیدبتر در ابتدای ویدیو طی چند دقیقه راجع به اهمیت تریلر و چگونگی آپ‌اسکیل شدن تا این حد توضیح می‌دهد و سپس نتیجه‌ی کار را به نمایش می‌گذارد؛ نتیجه‌ای انصافا تماشایی.

دانلود ویدیو از آپارات

فراموش نکنید که رزولوشن تریلر موجود روی DVD در اصل 480i بوده است. پس رساندن آن به Full HD 1080P هم زحمت زیادی را می‌طلبد. در نسخه‌ی بهبودیافته با بالا رفتن کیفیت نوشته‌ها و اِلِمان‌های HUD بازی روبه‌رو می‌شویم. البته که نتیجه‌ی آپ‌اسکیل یک فوتیج بسیار قدیمی با هوش مصنوعی قرار نیست مدام بی‌نقص به نظر بیاید. اما مثلا نمی‌توان انکار کرد که هنر یوجی شینکاوا این‌جا بهتر چشم‌ها را به خود خیره می‌کند؛ طراح هنری بازی‌های هیدئو کوجیما طی بیشتر از دو دهه‌ی اخیر که پس از جدایی کوجیما از کونامی نیز همراه او ماند.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده