// سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۸

الهام گرفتن یکی از حالت‌ های Battlefield 2042 از بازی Escape from Tarkov

فردی قابل اعتماد با داده‌کاوی در پیش‌نمایش فنی محدود Battlefield 2042 به اطلاعات زیادی از حالت Hazard Zone دست پیدا کرده است و طبق آن‌ها، این حالت شباهت زیادی به Escape from Tarkov دارد.

به‌نظر می‌رسد که DICE قرار است با گنجاندن سه حالت کاملا متفاوت در Battlefield 2042، یک تجربه‌ی کامل و رضایت‌بخش چندنفره را در این بازی ارائه دهد. بتلفیلد 2042 دارای یک بخش مولتی‌پلیر عادی است و در عین حال دارای حالتی به نام Portal است که بازیکنان در آن می‌توانند با استفاده از ویژگی‌ها و سلاح‌های هریک از دوره‌های زمانی بتلفیلد‌های قبلی، مپ‌ها و مدهای دلخواه خود را بسازند و بازیکنان دیگر را به شرکت در آن دعوت کنند. یک حالت سومی هم در بتلفیلد 2042 وجود دارد که هنوز اطلاعات رسمی خاصی از آن نداریم و تنها می‌دانیم که نام آن Hazard Zone است.

حال اما ممکن است اطلاعاتی از مد Hazard Zone فاش شده باشد که گرچه رسمی نیستند؛ ولی این‌طور که به‌نظر می‌رسد، از فایل‌های پیش‌نمایش فنیِ محدودِ بتلفیلد 2042 به‌دست آمده‌اند. درواقع فردی با نام کاربری temporyal که یکی از داده‌کاوهای شناخته‌شده‌ی مجموعه‌ی بتلفیلد است، با داده‌کاوی در فایل‌های نسخه‌ی مذکور از Battlefield 2042، به اطلاعات نسبتا زیادی از حالت هزارد زون دست یافته است.

جنگ همه‌جانبه در بازی Battlefield 2042

طبق گفته‌های این فرد، Hazard Zone یک حالت بازیکن دربرابر بازیکن دربرابر هوش مصنوعی (PvPvE) است و از بازی‌هایی چون Escape from Tarkov و Hunt: Showdown الهام گرفته است. در این حالت بازیکنان در قسمتی از نقشه، بازی را شروع می‌کنند و وظیفه دارند بدون از دست دادن لوت‌های خود به نقطه‌ی خروج (اکسترکشن پوینت) برسند. بازیکنان در این مسیر باید با بازیکنان واقعی، سربازان هدایت‌شده توسط هوش مصنوعی و باس‌ها مبارزه کنند. ضمنا عناصری مانند گشت‌و‌گذار در نقشه، جمع‌آوری اطلاعات، به‌دست آوردن پاداش‌ها و ارز درون بازی و موارد دیگر در این حالت بسیار مهم هستند.

همچنین در حالت Hazard Zone اکسترکشن پوینت‌های انتخابی نیز وجود دارد که بازیکنان با تکمیل برخی آبجکتیوهای خاص می‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. علاوه‌بر این، در هزارد پوینت می‌توان از برخی مکان‌های خاص نقشه، وسایلی مانند ربات جنگی رنجر یا موتورهای چهارچرخ سفارش داد. در Hazard Point یک سیستم پیشرفت هم وجود دارد؛ برای مثال، در بازی‌ تعدادی آپگریدهای تاکتیکی وجود دارند و از ارز دورن بازی می‌توان برای خرید سلاح‌ها و پرک‌های جدید و موارد دیگر استفاده کرد.

بازیکنان پس از خروج موفقیت‌آمیز از نقشه، این انتخاب را خواهند داشت که لوت‌های خود را برای استفاده در مچ بعدی نگه دارند یا آن‌ را به بازیکنان دیگر بفروشند. البته واضح است که اگر بازیکن قبل از رسیدن به اکسترکشن پوینت بمیرد، تمام لوت‌ خود را از دست می‌دهد. این‌طور که temporyal می‌گوید، یکی از نقشه‌های Battlefield 2042 به نام Orbital شناخته می‌شود و مخصوص حالت Hazard Zone طراحی شده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا هزارد زون نقشه‌ی انحصاری و اختصاصی دارد یا صرفا برخی نقشه‌های بتلفیلد 2042 از این حالت هم پشتیبانی می‌کنند.

کاراکترها و هلیکوپتر در بازی Battlefield 2042

temporyal در گذشته ثابت کرده است که منبع نسبتا قابل اعتمادی در زمینه‌ی ارائه‌ی اطلاعات از بازی‌های بتلفیلد است. بااین‌حال، این را هم باید درنظر بگیریم که برخی موارد استخراج‌شده از فایل‌های مذکور ممکن به نسخه‌ی نهای بتلفیلد 2042 راه پیدا نکنند. DICE گفته است اطلاعات بیشتری را از حالت Hazard Zone در روزهای نزدیک به انتشار بازی ارائه می‌کند. به همین خاطر به‌نظر می‌رسد برای سنجیدن درستی یا نادرستی موارد بالا خیلی نباید منتظر بمانیم.

Battlefield 2042 در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اطلاعات گفته‌شده در بالا چیست؟ در صورت صحت آن‌ها، آیا فکر می‌کنید Hazard Zone بتواند به حالت محبوبی در Battlefield 2042 تبدیل شود؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده