نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۶

فیل اسپنسر به دنبال کپی‌ کردن از استراتژی سونی در بلاک‌باسترهای انحصاری‌ نیست

فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس اخیراً درباره استراتژی مایکروسافت در خصوص بازی‌های بزرگ انحصاری صحبت کرده و خاطر نشان کرده که رویکرد این شرکت، حول محور اصالت و ابتکار عمل آن‌ها قرار می‌گیرد.

نشریه Gamesradar در مصاحبه‌ی جدیدی که با فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس ترتیب داده، در خصوص آینده‌ی سرویس ایکس باکس گیم پس در دیگر پلتفرم‌ها و موضوعات دیگری از جمله استراتژی مایکروسافت در قبال بازی‌های انحصاری ایکس باکس گفت‌وگو کرده است. اسپنسر در خلال این مصاحبه تأکید داشته که ایکس باکس به‌دنبال کپی کردن استراتژی موفق رقبا نیست.

فیل اسپنسر صحبت‌های خود را با نشان دادن احترام به رویکرد و استراتژی‌های دیگر پلتفرم‌ها آغاز کرده و در ادامه خاطر نشان می‌کند که این شرکت علاقه‌مند است مسیر خاص خود را در پیش بگیرد. وی به‌طور مفصل درباره اهمیت خلاقیت و ابتکار عمل در استراتژی ایکس باکس صحبت کرده و آن را به‌عنوان یک اصل یکپارچه و جدایی ناپذیر از تصمیمات خود معرفی می‌کند.

«استراتژی ما این نیست که فقط مثل دیگران باشیم و از آن‌ها کپی برداری کنیم. گاهی اوقات به من می‌گویند که «پس ورژن شما از فلان بازی کجاست؟» من سال‌ها است که در این صنعت حضور دارم و احترام بسیار زیادی برای دیگر بازیسازان و تمامی پلتفرم‌ها قائل هستم. اما خوب است که کار ما با دیگر پلتفرم‌ها تفاوت‌هایی داشته باشد. ما اینجا نیامدیم که فقط از پلتفرم آبی یا قرمز سایر، یک نسخه‌ی سبز آن را نیز تولید کنیم. این خلاقیت و قوه‌ی ابداعی نیست که من می‌خواهم در این صنعت ببینم.»

فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس

اسپنسر در بخش دیگری از گفتگوی خود درباره هدف نهایی مایکروسافت برای عرضه  گیم پس روی همه‌ی پلتفرم‌ها صحبت کرده بود. اسپنسر به سؤال مطرح‌شده این‌گونه پاسخ می‌دهد: «سؤال خوبی است. به این خاطر که مردم معمولا از من می‌پرسند حالا نمی‌شود مثلا فلان بازی را [روی پلتفرم رقیب] منتشر کنید. من هم در جواب‌شان می‌گویم اگر بخواهیم به پلتفرم‌های دیگر بیاییم، می‌خواهیم تجربه‌ای که ارائه می‌دهیم کاملا ایکس باکسی باشد. ما در حال حاضر برنامه‌ای برای انتشار اپلیکیشن ایکس باکس گیم پس روی هیچ پلتفرم رقیبی نداریم. دلیل اصلی آن نیز این است که صاحبان آن پلتفرم‌ها  سرویسی مانند ایکس باکس گیم پس را نمی‌خواهند. البته کلی پلتفرم‌های آزاد و بدون محدودیت مانند وب، پی سی و موبایل وجود دارند که برای ما مناسب هستند و صادقانه بخواهم بگویم، تمام تمرکز ما فعلا روی این پلتفرم‌ها است.»

تیم ایکس باکس متشکل از بیش از ۲۰ استودیوی بازی‌سازی است که هریک به نوبه‌ی خود استاد ساخت بازی‌های خاص خود هستند. مثلاً 343Industries را داریم که بازی‌های شوتر اول شخص خود را برای پلتفرم ایکس باکس می‌سازد؛ یا کوالیشن را داریم که در ساخت بازی‌های شوتر سوم شخص تبحر دارد. لذا به نظر می‌رسد که دوران کمبود بازی‌های انحصاری مایکروسافت به‌زودی به پایان خواهد رسید و آزادی عملی که فیل اسپنسر به استودیوهای زیر مجموعه‌ی خود داده، در این امر تأثیر زیادی خواهد داشت.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده