// جمعه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۸

فیل اسپنسر: بدم نمی‌آید ایکس باکس گیم پس به پلتفرم‌های دیگر نیز بیاید

فیل اسپنسر از این می‌گوید که هدف نهایی مایکروسافت این است که بتواند گیم پس را روی هر دستگاهی عرضه کند. او البته اشاره می‌کند که در این مسیر موانعی نیز وجود دارند.

در حال حاضر احتمالا دیگر بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت در نسل نهم تصمیم گرفته است سرویس اشتراکی گیم خود را در مرکز توجه قرار دهد و آن را به‌عنوان یکی از ستون‌های اصلی مدل کسب‌و‌کار خود مطرح کند. اینکه ایکس باکس گیم پس در پنج یا ده سال آینده چه شکلی خواهد داشت و تا کجا گسترش پیدا خواهد کرد، هنوز مشخص نیست.

بااین‌حال، در حال حاضر گیم پس هرماه میزبان بازی‌های جدیدی است و آرشیو آن با سرعت مناسبی درحال تکمیل‌تر شدن است. بازی‌های انحصاری ایکس باکس نیز همگی در روز عرضه برای گیم پس منتشر می‌شوند. از طرفی استودیوهای ترد پارتی هر روز بیشتر از قبل تمایل دارند بازی خود را در روز عرضه برای گیم پس عرضه کنند. با درنظر گرفتن تمام این موارد، آینده‌ی ایکس باکس گیم پس، حداقل در کوتاه مدت و میان‌مدت، درخشان به‌نظر می‌رسد و حالا طبق جدیدترین اظهارات رئیس ایکس باکس، دامنه‌ی این سرویس شاید در آینده به پلتفرم‌های بیشتری گسترش یابد.

بازی‌های ایکس باکس گیم پس

فیل اسپنسر اخیرا با وب‌سایت گیمزرادار مصاحبه کرده است. مصاحبه‌گر در جایی از او می‌پرسد که آیا ممکن است به‌‌نوعی شاهد انتشار ایکس باکس گیم پس روی فروشگاه پلتفرم‌های رقیب باشیم؟ اسپنسر در پاسخ می‌گوید آن‌ها فعلا چنین برنامه‌ای ندارد. او البته تاکید می‌کند که این موضوع به خاطر عدم تمایل از سمت مایکروسافت نیست. اسپنسر در ادامه از این می‌گوید هدف نهایی مایکروسافت این است که بتواند گیم پس را روی هر دستگاه و پلتفرمی که قابلیت اجرای این سرویس را داشته باشد، عرضه کند.

اسپنسر به سؤال مطرح‌شده این‌گونه پاسخ می‌دهد: «سؤال خوبی است. به این خاطر که مردم معمولا از من می‌پرسند حالا نمی‌شود مثلا فلان بازی را [روی پلتفرم رقیب] منتشر کنید. من هم در جواب‌شان می‌گویم اگر بخواهیم به پلتفرم‌های دیگر بیاییم، می‌خواهیم تجربه‌ای که ارائه می‌دهیم کاملا ایکس باکسی باشد. ما در حال حاضر برنامه‌ای برای انتشار اپلیکیشن ایکس باکس گیم پس روی هیچ پلتفرم رقیبی نداریم. دلیل اصلی آن نیز این است که صاحبان آن پلتفرم‌ها  سرویسی مانند ایکس باکس گیم پس را نمی‌خواهند. البته کلی پلتفرم‌های آزاد و بدون محدودیت مانند وب، پی سی و موبایل وجود دارند که برای ما مناسب هستند و صادقانه بخواهم بگویم، تمام تمرکز ما فعلا روی این پلتفرم‌ها است.»

کاراکترهای معروف بازی‌های ایکس باکس گیم پس

اسپنسر در ادامه می‌گوید: «البته منظورم این نیست که دارندگان پلتفرم‌های دیگر نباید به گیم پس دسترسی داشته باشند. ولی می‌دانم کسی نمی‌خواهد [با انتشار گیم پس روی پلتفرم‌های دیگر]، در این سرویس اختلال ایجاد شود. وقتی می‌گوییم می‌خواهیم همه بتوانند روی ایکس باکس بازی کنند، درواقع منظورمان این است که می‌خواهیم یک تجربه‌ی کامل ایکس باکسی را به پلتفرمی بیاوریم که کاربرانش می‌خواهند از گیم پس استفاده کنند. ما حاضریم در این مورد با صاحبان پلتفرم‌ها مذاکره کنیم.»

مشخص است که ایکس باکس گیم پس هنوز جای زیادی برای رشد و گسترش دارد. وقتی که مایکروسافت خود گیم پس و کلاود گیمینگ را علاوه‌بر کنسول‌های ایکس باکس و پی سی، روی اندروید و iOS (از طریق مرورگر) نیز عرضه می‌کند، به این معنی است که آن‌ها واقعا می‌خواهند این سرویس را به‌عنوان پلتفرمی مطرح کنند که محدود به اکوسیستم ایکس باکس نخواهد بود. البته خیلی بعید است که روزی شاهد انتشار اپ گیم پس روی فروشگاه پلی استیشن یا نینتندو باشیم. شاید هم گیم پس در سال‌های آتی به جایگاهی در صنعت بازی برسد که حتی رقبای دیرینه‌ی مایکروسافت را برای استفاده از آن مجاب کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های اسپنسر چیست؟ آیا فکر می‌کنید که روزی خواهد رسید که گیم پس به پلتفرم‌های رقیب راه پیدا کند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده