نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۶

رونمایی از Frostpunk 2 با پخش تریلری جذاب

Frostpunk 2 سال‌ها پس از داستان قسمت اول اتفاق می‌افتد و دنیای بازی بزرگ‌تر از نسخه قبلی خواهد بود.

سرانجام پس از هفته‌ها گمانه‌زنی از سمت طرفداران و انتشار توئيت‌های مرموز از حساب رسمی توئیتر شرکت 11Bit Studios، بازی استراتژیک - شهرسازی فراست‌پانک ۲ با یک تریلر سینمایی معرفی شد. این بازی هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و زمان نسبتا زیادی تا انتشار آن باقی مانده است.

داستان این بازی ۳۰ سال پس از حوادث قسمت اول اتفاق می‌افتد، جایی که همانند نسخه اول بازیکنان وظیفه دارند در نقش رهبر گروهی از بازمندگان یک زمستان طاقت‌فرسا برای بقای جامعه کوچک خود تلاش کنند. از پایان داستان قسمت تغییرات زیادی در دنیای فراست‌پانک اتفاق افتاده است،‌ و رقابت شدیدی میان بازمندگان در جست‌وجو و تلاش برای استخراج نفت (به‌جای زغال‌سنگ در قسمت اول) در جریان است.

براساس جزئیات منتشر شده از سمت استودیو ۱۱ بیت، فراست‌پانک ۲ یکی از سه بازی در حال توسعه توسط تیم‌های داخلی این استودیو که در حال حاضر به ۷۰ نفر می‌رسند به حساب می‌آید. عملکرد فراتر از انتظار قسمت اول بازی باعث شده است تا این استودیو نیروهای بیشتری جذب کند و در عین حال بتواند چند پروژه را به‌صورت همزمان با یکدیگر توسعه دهد. Frostpunk 2 در ابعاد مختلفی از قسمت اول بزرگ‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود و درگیری‌های سیاسی و اجتماعی بر سر منابع بخش بزرگی از داستان و انتخاب‌های بازیکنان را شکل خواهد داد.

شما می‌توانید در ادامه تریلر معرفی این بازی را از آپارات زومجی تماشا کنید:

دانلود از آپارات

طبق تایید کارگردان بازی، Frostpunk 2 در نوعی دنیای پساآخرالزمانی اتفاق می‌افتد که در آن شهرهای زیادی توانسته اند از بحران محیط زیستی قسمت قبلی جان سالم به‌در ببرند و حالا باید به‌دنبال پیدا کردن منابع سوختی جدید و قدرتمند‌تری برای زندگی در این آب‌و هوای دشوار باشند.

درحالی‌که دیگر بازی‌های شهر سازی و شبیه‌ساز مدیریت مانند Cities: Skylines و Surviving Mars به بازیکنان اجازه می‌دهند تا پس از مدت نسبتا کوتاهی پیشرفت کنند و به سطح مناسبی از تعادل و پایداری برسند، فراست‌پانک سرشار از لحظات سخت و دشوار است. نبرد برای بقا و جمع‌اوری منابع بیشتر در دنیای این بازی هرگز متوقف نمی‌شود و بازیکنان در هر لحظه از گیم‌پلی باید تصمیم‌های دشواری درباره ساکنان و کارگران دنیای بی‌رحم فراست‌پانک بگیرند.

استودیوی ۱۱ بیت همچنین تایید کرد نسخه اول بازی Frostpunk از امروز تا ساعت ۲۱:۳۰ روز ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) به وقت تهران روی پلتفرم استیم به رایگان قابل بازی خواهد بود و کاربران می‌توانند نسخه استاندارد این بازی را با ۷۰ درصد تخفیف از تمامی فروشگاه‌های دیجیتالی خریداری کنند.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره احتمال عرضه  Frostpunk 2 روی کنسول‌های خانگی منتشر نشده است. قسمت اول این بازی یک سال پس از عرضه در سال ۲۰۱۸ در قالب یک نسخه کامل و بهبود یافته برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و بنابراین هواداران این مجموعه احتمالا باید مدت بیشتری برای تجربه این بازی روی کنسول‌های نسل جدید منتظر بمانند.

بازی Frostpunk 2 در تاریخی نامشخص و ازطریق فروشگاه‌های استیم، اپیک گیمز استور و GOG برای پی‌سی منتشر خواهد شد و کاربران این پلتفرم‌ها از حالا می‌توانند این بازی را به فهرست بازی ‌های مورد انتظار خود (Wishlist) اضافه کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع pcgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده