نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵

کارگردان و طراح ارشد بازی دیابلو 4 از شرکت بلیزارد جدا شدند

تعدادی از عوامل کلیدی تیم تولید دیابلو 4 و طراح بازی دنیای وارکرفت، پس از حواشی اخیر بلیزارد این شرکت را ترک کردند.

حواشی و مشکلات شرکت بلیزارد انترتینمنت (Blizzard Entertainment) ادامه دارد و در جدیدترین مورد، مطلع شدیم که تعدادی از اعضای کلیدی و با سابقه‌ی بلیزارد از این شرکت جدا شده‌اند.

بلیزارد از مدت‌ها قبل با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و این قضیه در هفته‌های اخیر پررنگ‌تر هم شد؛ زمانی‌که پرونده‌ی حقوقی عجیبی علیه این شرکت در ایالت کالیفرنیا به راه افتاد که در آن به بدرفتاری و آزار و اذیت جنسی کارمندان زن و تبعیض گسترده در این شرکت اشاره شده بود. پس از آن هم افرادی چون جی الن برک، رئیس بلیزارد انترتینمنت و همین‌طور جسی میسچاک، رئیس بخش منابع انسانی شرکت از آن جدا شدند و اکنون نوبت به جدایی افراد بیشتری رسیده است.

طبق گزارش کوتاکو که خیلی زود توسط اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، شرکت مادر بلیزارد انترتینمنت تأیید شد، لوئیس باریگا، کارگردان بازی Diablo 4 و همین‌طور جسی مک‌کری، طراح ارشد مراحل این بازی بلیزارد را ترک کرده‌اند. درکنار آن‌ها نام جاناتان لی‌کرفت، یکی از طراحان بازی دنیای وارکرفت (World of Warcraft) هم به چشم می‌خورد و او نیز دیگر در بلیزارد حضور نخواهد داشت.

سخنگوی بلیزارد در این ارتباط گفته است: «این موضوع را تأیید می‌کنیم که لوئیس باریگا، جسی مک‌کری و جاناتان لی‌کرفت دیگر در بلیزارد حضور ندارند. در همین فاصله‌ی کوتاه هم افراد ماهر و بااستعدادی را جایگزین آن‌ها کرده‌ایم و پروژه‌ها با سرپرست‌های جدید به کار خود ادامه می‌دهند. ما هیچ شک و تردیدی در توانایی خود برای ادامه‌ی کار روی بازی‌ها و ارائه‌ی تجربه‌های فوق‌العاده به مخاطبان نداریم و مسیر خود را برای اطمینان هرچه بیشتر نسبت به فراهم کردن محیط کاری سالم و پُر بازده ادامه می‌دهیم.»

باتوجه‌به جدایی هم‌زمان این افراد و نزدیک بودن آن به ماجراهای اخیر، حدس و گمان‌های زیادی وجود دارد که آن‌ها مسبب بخشی از حواشی این سال‌های بلیزارد بوده‌اند و به همین خاطر توسط مدیران شرکت اخراج شده‌اند، نه اینکه به میل خود آن‌جا را رها کرده باشند.

گرافیک و گرافیک هنری بازی دیابلو 4 بلیزارد در نسخه پری آلفا ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی

لوئیس باریگا که در این مدت کارگردانی بازی دیابلو 4 را برعهده داشت، از ۱۵ سال قبل عضو بلیزارد بوده و در ابتدا به کارهایی مثل طراحی مکانیزم‌های بازی‌ها و مأموریت‌ها مشغول بوده و بعدها هم به‌عنوان یکی از طراحان ارشد بازی دنیای وارکرفت به فعالیت پرداخته بود. او نقش مهمی در تولید بسته‌های الحاقی این بازی از The Burning Crusade و Wrath of the Lich King تا Cataclysm و Warlords of Draenor داشت و درعین‌حال عضو ارشد تیم تولید Diablo 3: Reaper of Souls نیز بود.

جسی مک‌کری یکی دیگر از طراحان ارشد بلیزارد در این سال‌ها بوده که درکنار کار روی بازی دیابلو 3، در تولید بسته‌های الحاقی دنیای وارکرفت هم نقش داشته است. مک‌کری از سال ۲۰۰۵ در بلیزارد حضور داشته و اهمیت او در این شرکت در حدی بوده که نام یکی از شخصیت‌های بازی اورواچ (Overwatch) با او یکسان است و بعد از مشخص شدن بدرفتاری‌های این بازی‌ساز در سال‌های اخیر، طرفداران بلیزارد از این شرکت درخواست کرده‌اند نام این شخصیت را تغییر دهد. همچنین نام خانوادگی او برای پنج شخصیت دنیای وارکرفت نیز به کار رفته که نشان از نفوذ بالای او در بلیزارد دارد.

جاناتان لی‌کرفت هم از سال ۲۰۰۵ شروع به فعالیت در بلیزارد کرد و از بسته‌ی الحاقی The Burning Crusade به بعد، جزو اعضای تیم تولید دنیای وارکرفت بود و در سال‌های اخیر هم نقش پررنگ‌تری در این تیم ایفا می‌کرد.

در مجموع اوضاع برای بلیزارد اصلاً جالب به نظر نمی‌رسد و باید دید با جدایی این افراد و مخصوصاً کارگردان دیابلو 4، چه بلایی بر سر پروژه‌های در دست تولید بلیزارد می‌آید و آیا یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های صنعت بازی می‌تواند دوباره به روزهای اوج خود برگردد یا خیر.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده