// چهار شنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۱

احتمال ساخت یک بازی انحصاری جدید برای پلی استیشن توسط فرام سافتور

دو منبع مختلف می‌گویند که استودیو فرام سافتور یک بازی انحصاری برای پلی استیشن 5 سونی می‌سازد؛ اثری که یک سری بازی جدید را خلق می‌کند.

پس از آن‌که Dealer_Gaming و HazzadorGamin در توئیتر راجع به ساخت یک بازی انحصاری در زیرژانر سولزبورن توسط فرام سافتور به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن صحبت کردند، Shpeshal Nick نوشت که او هم از این موضوع خبر دارد. وی که به‌عنوان یکی از سازندگان پادکست Xbox Era شناخته می‌شود، در گذشته برخی از اخبار بازی را زودتر از انتشار رسمی آن‌ها اعلام کرد. مثلا تعداد زیادی از گیمرها نخستین بار براساس صحبت‌های Shpeshal Nick متوجه شدند که بسته‌ی الحاقی جزیره‌ی ایکی برای بازی Ghost of Tsushima ساخته شده است.

قطعا نمی‌توان این خبر را رسمی دانست و فعلا یک شایعه باقی می‌ماند. ولی باتوجه‌به موفقیت عظیم بلادبورن اصلا عجیب نیست که فرام سافتور مجددا بخواهد با سونی همکاری کند. هرمن هالست، رئیس استودیوهای بازی‌سازی جهانی سونی به‌تازگی در یک مصاحبه گفت که Sony XDEV علاوه‌بر استودیو Haven، استودیوهای Firewalk و استودیو Deviation Games با تیم‌های دیگری هم برای ساخت بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 کار می‌کند. تازه فارغ از اینکه او امسال در یک مصاحبه‌ی قرارگرفته داخل بلاگ رسمی پلی استیشن اسم فرام سافتور را آورد، نباید فراموش کنیم که سونی صاحب ۱.۹۳ درصد سهام Kadokawa Corporation است. فرام سافتور به شرکت Kadokawa تعلق دارد.

شایعات مرتبط با یک بازی انحصاری پلی استیشن 5 سونی که توسط فرام سافتور ساخته می‌شود، طی ماه‌های اخیر بارها در اینترنت مشاهده شده‌اند. پس شاید واقعا درحالی‌که بسیاری از گیمرها انتظار تجربه‌ی بازی Elden Ring را می‌کشند، فرام سافتور به ریاست هیدتاکا میازاکی از همین حالا پروژه‌ی بعدی خود را هم بشناسد. براساس شایعات این بازی قرار نیست دنباله‌ی بلادبورن و یک مجموعه بازی انحصاری تازه (IP جدید) را خلق می‌کند.

تصویر زیبا از مجموعه بازی Wipeout پلی استیشن سونی

راستی مجموعه بازی ریسینگ خاص Wipeout را به یاد دارید که نخستین نسخه‌ی آن در سال ۱۹۹۵ عرضه شد؟ به‌گفته‌ی Shpeshal Nick سونی قصد زنده کردن این مجموعه را نیز دارد. در حقیقت او می‌گوید که همین حالا یک استودیو بازی‌سازی در همکاری با Sony XDev کار روی بازی Wipeout جدید را شروع کرده است که برای پلی استیشن 5 با پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی جدید آن ساخته می‌شود. به‌تازگی گزارشی منتشر شده بود که می‌گفت سونی قصد عرضه‌ی چند بازی AAA روی پلی استیشن 5 را دارد که می‌توان آن‌ها را هم با نمایشگر و هم به شکل بهتر با هدست واقعیت مجازی جدید تجربه کرد.

باتوجه‌به آن که بازی الدن رینگ هنوز چند ماه تا عرضه فاصله دارد و بازی ریسینگ Wipeout مطابق گزارش مراحل اولیه‌ی ساخت را پشت سر می‌گذارد، شاید به این زودی از آن‌ها رونمایی نشود. البته به این شرط که واقعا هر دو آن‌ها در حال ساخته باشند و این گزارش Shpeshal Nick از پادکست Xbox Era کاملا درست از آب دربیاید.


منبع Wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده