// سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۶

تاثیر مثبت نصب SSD مناسب برای افزایش حافظه PS5 روی سرعت

درحالی‌که عده‌ای نگران کاهش سرعت لودینگ بازی‌های کنسول PS5 با نصب آن‌ها روی حافظه SSD قابل نصب بودند، تقریبا در تمامی موارد یک SSD خوب عملکردی مشابه با حافظه داخلی یا حتی بهتر از آن دارد.

فعلا نصب SSD روی کنسول PS5 سونی محدود به گیمرهای خاصی است که با ثبت‌نام در طرح بتا، می‌توانند آپدیت‌های نرم‌افزاری آزمایشی را نصب کنند. البته که انتظار می‌رود نهایتا تا چند هفته‌ی دیگر نسخه‌ی نهایی و حتی شاید مقداری بهبودیافته‌ی این آپدیت به‌صورت عمومی عرضه شود و قابلیت نصب SSD در فضای مشخص‌شده داخل کنسول برای افزایش حافظه‌ی آن را فراهم سازد. اما تا این‌جا تست‌های مختلف بسیار خوب به‌نظر می‌رسند. زیرا نه‌تنها شرکت‌های گوناگون سازگاری SSDهای مشخص خود با کنسول پلی استیشن 5 را تایید کرده‌اند، بلکه نتایج آزمایش‌های تیم دیجیتال فاندری رسانه یوروگیمر روی این قابلیت هم بسیار مثبت به‌نظر می‌رسند.

آن‌ها این قابلیت فعال‌شده‌ی پلی استیشن 5 سونی را با نصب SSD شرکت سامسونگ مورد آزمایش قرار دادند؛ مدل Samsung 980 Pro. مطابق آزمایش‌های پیاپی آن‌ها نه‌تنها بازی‌های حجیم با سرعت بسیار زیاد از حافظه‌ی داخلی کنسول PS5 به این حافظه‌ی افزوده منتقل می‌شوند، بلکه بازی‌ها هم یا عملکردی یکسان یا حتی عملکردی بهتر را از خود نشان می‌دهند.

مثلا بازی Ratchet & Clank: Rift Apart موقع اجرا روی حافظه‌ی افزوده‌شده عملا هیچ تفاوتی با زمان اجرا روی حافظه‌ی داخلی ندارد. از آن سو بازی The Witcher 3: Wild Hunt و بازی Fallout 4 وقتی روی این SSD قرار گرفتند، حتی از زمان قرارگیری روی SSD اصلی کنسول هم سریع‌تر لود شدند. حتی در بازی بتلفیلد که تنها نتیجه‌ی متفاوت حاضر در تست دیجیتال فاندری را رقم زد، سرعت لودینگ روی حافظه‌ی داخلی نسبت به حافظه‌ی اضافه‌شده صرفا ۲ ثانیه سریع‌تر بود. در نتیجه شما با خرید SSD مناسب برای افزایش حافظه کنسول پلی استیشن 5 خود به‌طور معمول نه‌تنها شاهد افت عملکرد نیستید، بلکه احتمالا با بهبود اندک سرعت کنسول هم مواجه می‌شوید.

با گذر زمان SSDهای بیشتری در بازار قرار می‌گیرند که توانایی نصب شدن در بخش مشخص کنسول پلی استیشن 5 سونی و افزایش حافظه‌ی آن را دارند. همچنین طبیعتا با گذر زمان و وجود چند رقیب در بازار، قیمت این SSDهای مناسب هم طبیعتا کاهش خواهد یافت. SSDهایی که در بخش مشخص کنسول پلی استیشن 5 نصب می‌شوند، باید حداقل ۲۵۰ گیگابایت و حداکثر ۴ ترابایت ظرفیت داشته باشند.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده