// سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵

هیدئو کوجیما به یک آینده تمام دیجیتالی خوشبین نیست

هیدئو کوجیما اخیرا گفته است از این می‌ترسد که پس از یک حادثه‌ی بی‌سابقه‌ی جهانی، نتواند به فیلم‌ها، موسیقی‌ها و کتاب‌های دیجیتالی خود دسترسی داشته باشد.

طبق جدیدترین اخبار، هیدئو کوجیما، بازی‌ساز سرشناس و موسس استودیوی Kojima Productions اخیرا در توییتر خود نگرانی خود را از یک آینده‌ی تمام‌دیجیتالی ابراز کرده است. کوجیما می‌گوید اگر در آینده‌ی نزدیک حادثه یا تغییری بی‌سابقه در سطح جهانی اتفاق بیفتند، ممکن است انسان‌ها تمام دارایی‌های دیجیتالی‌شان را از دست بدهند یا این دارایی‌ها به‌نحوی از آن‌ها گرفته شود.

کوجیما سپس در توییت دیگری می‌گوید این یعنی درصورت وقوع چنین اتفاقی کاربران دیگر نمی‌توانند آزادانه به فیلم، کتاب و موسیقی‌هایی که خریده‌اند و به آن‌ها علاقه دارند، دسترسی داشته باشند. او می‌گوید از این سناریو می‌ترسد؛ ولی این به این معنی نیست که او آدم مال‌دوستی است.

بااینکه جهان هرروز بیشتر از قبل به سمت دیجیتالی شدن می‌رود، دراین‌میان هنوز عده‌ای هستند که تمایل دارند دارایی‌شان حالتی فیزیکی داشته باشد. البته به‌نظر می‎‌رسد که نمی‌توان جلوی روند تمام‌دیجیتالی شدن را گرفت. در همین راستا، در سال‌های اخیر سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، ایکس باکس گیم پس و اسپاتیفای به‌شدت رشد کرده‌اند و کاربران آن‌ها لازم نیست بابت هر فیلم، موسیقی، کتاب یا بازی پول پرداخت کنند و تنها با پرداخت حق اشتراک می‌توانند به محتوای دیجیتالی گسترده‌ی این پلتفرم‌ها دسترسی پیدا کنند.

استودیوی کوجیما پروداکشنز در حال حاضر مشغول کار روی نسخه‌ی کارگردان بازی Death Stranding است. همچنین شایعات اخیرا حاکی از این هستند که این استودیو احتمالا با ایکس باکس نوعی همکاری را آغاز کرده است. همین موضوع باعث شده است گروهی از طرفداران پلی استیشن با راه‌اندازی کارزاری اینترنتی از کوجیما پروداکشنز بخواهند از این همکاری احتمالی با مایکروسافت دست بکشد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های کوجیما چیست؟ درباره‌ی یک آینده‌ی تمام‌دیجیتالی چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده