// یکشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۴

شایعه: امکان ساخت ابرقهرمانان جدید در بازی مارولی سازندگان XCOM

جف گراب به‌تازگی گفته که بازی مارولی جدید استودیوی Firaxis Games به‌جای استفاده از ابرقهرمانان دنیای مارول، به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا ابرقهرمانان خود را بسازند.

جف گراب، روزنامه‌نگار وب‌سایت گیمزبیت در جدیدترین قسمت از تاک‌شو خود ادعای جدیدی را مطرح کرده و آن این است که بازی مارولی که توسط استودیوی Firaxis Games، سازنده‌ی مجموعه بازی XCOM در حال ساخت است، شامل ابرقهرمانان فعلی مارول نمی‌شود و درعوض به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا ابرقهرمانان شخصی خود را بسازند. او ضمنا می‌گوید که این بازی جدید احتمالا تا چندهفته دیگر و درجریان رویداد گیمزکام ۲۰۲۱ معرفی می‌شود.

درواقع 2K، شرکت مادر استودیوی Firaxis Games و ناشر مجموعه‌ی XCOM چندروز پیش اعلام کرد که به‌زودی و احتمالا در گیمزکام امسال قصد دارد از یک مجموعه بازی جدید رونمایی کند. از طرفی گراب ادعا می‌کند که این مجموعه جدید همین بازی مارولی استودیوی فراکسیس گیمز است. دلیل او هم این است که بااینکه بازی قرار است براساس دنیای معروف مارول ساخت شود؛ ولی به این خاطر که ابرقهرمانان معمول این برند در آن حضور ندارند، یک بازی غیراقتباسی و جدید محسوب می‌شود.

گراب می‌گوید: «بااینکه یک بازی مارولی است، از مجموعه‌های فعلی دنیای سینمایی مارول و حتی کاراکترهای آن استفاده نمی‌کند و احتمالا به همین دلیل یک آی‌پی جدید و غیراقتباسی محسوب می‌شود. این بازی از کاراکترهای فعلی دنیای سینمایی مارول استفاده نمی‎‌کند؛ ولی وقایع آن در دنیای گسترده‌تر مارول جریان دارد.»

Marvel

گراب سپس عنوان می‌کند: «تمرکز این بازی قرار است روی عناصر فراطبیعی دنیای مارول باشد. البته نمی‌دانم این به این معنی است که شاهد دنیایی شبیه به مجموعه‌ی بلید خواهیم بود یا خیر. اما فکر می‌کنم که قطعا خون‌آشام‌ها در آن حضور دارند. باز البته نمی‌دانم که قرار است کاراکترهای ماوراء‌طبیعه‌ی مارول را در این بازی ببینیم یا خیر؛ ولی احتمالا باید با دشمنانی این‌چنینی مبارزه کنید.»

گراب همچنین ادعا می‌کند همان‌طور که در بازی‌های XCOM می‌شود تیم را شخصی‌سازی کرد، بازیکنان در بازی مارولی Firaxis Games می‌توانند تیمی از ابرقهرمانان شخصی‌سازی‌شده‌ی خود را بسازند. او در این خصوص توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم که کاراکتر ابرقهرمانی که بازیکن با آن بازی می‌کند، قابل شخصی‌سازی خواهد بود؛ شاید هم کل تیم کاراکترها قابل شخصی‌سازی باشد. بازی از این جهت شبیه به XCOM است.» او سپس دوباره تاکید می‌کند که همین عنصر شخصی‌سازی است که باعث شده بازی Firaxis Games به هیچ‌یک از ابرقهرمانان ماورل ربطی نداشته باشد و این بازی و دنباله‌های احتمالی آن یک آی‌پی جدید محسوب شوند.

اواسط خرداد امسال از قول چند منبع فاش شد که استودیوی Firaxis مشغول توسعه‌ی پروژه‌ای براساس دنیای مارول است. همچنین اشتراس زلنیک، مدیر ارشد اجرایی Take-Two نیز چندوقت پیش در جریان جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش مالی این شرکت گفت که استودیوی Firaxis Games به‌لطف موفقیت XCOM Chimera و عرضه XCOM 2 روی نینتندو سوییچ، یکی از بهترین سال‌هایش را پشت‌ سر گذاشته است و اینکه آن‌ها با معرفی چند پروژه‌ی هیجان‌انگیز در سال جاری میلادی به رشد خود ادامه خواهند داد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های گراب چیست؟ اگر او درست بگوید، فکر می‌کنید اینکه بتوان در یک دنیای ماورلی ابرقهرمانان شخصی خود را ساخت، ایده‌ی جالبی است؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده