// شنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴

ضعف فنی سایبرپانک 2077 روی ایکس باکس سری ایکس با آپدیت جدید

شوربختانه آپدیت ۱.۲۳ بازی Cyberpunk 2077 که توسط شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت رد عرضه شد هم نتوانست ضعف فنی اجرای این محصول روی ایکس باکس سری ایکس را برطرف کند.

نباید انکار کرد که بازی سایبرپانک 2077 شرکت سی‌دی پراجکت رد به کمک انتشار چندین و چند آپدیت توانست از برخی جهات پیشرفت‌های فنی ملموسی داشته باشد. اما حدودا هفت ماه پس از عرضه و با نسخه‌ی ۱.۲۳ نیز همچنان بازی با ضعف‌های پرشماری دست‌وپنجه نرم می‌کند. بررسی جدید تیم دیجیتال فاندری از رسانه یوروگیمر نشان می‌دهد که حتی بعد از نصب آپدیت 1.23 بازی نمی‌تواند روی کنسول قدرتمند ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت، فریم‌ریت خروجی پایدار و مورد انتظار را ارائه دهد.

هنوز نسخه‌های نسل ۹ بازی Cyberpunk 2077 عرضه نشده‌اند. در نتیجه پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس در حقیقت همچنان همان نسخه‌های نسل ۸ را با قدرت بیشتر به کمک Backward Compatibility اجرا می‌کنند. ولی قدرت این دستگاه‌های جدید باعث شده است که خود به خود سایبرپانک 2077 روی آن‌ها واقعا بهتر از ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 اجرا شود.

شخصیت جانی سیلوهند از پشت در حال راه رفتن در Cyberpunk 2077

دیجیتال فاندری نشان می‌دهد که در بخشی به‌خصوص از بازی سایبرپانک 2077 که طی آن کنسول پلی استیشن 5 تقریبا مدام خروجی ۶۰ فریم بر ثانیه دارد، فریم‌ریت خروجی روی ایکس باکس سری ایکس بارها سقوط می‌کند. البته که مشکلات فنی سایبرپانک 2077 به افت فریم‌ریت یا وضعیت رزولوشون محدود نمی‌شوند و محصول نام‌برده همچنان با برخی از گلیچ‌ها و باگ‌ها نیز سر و کار دارد. حالا باید ببینیم وقتی بالاخره نسخه‌های واقعی نسل ۹ بازی Cyberpunk 2077 از راه رسیدند، بالاخره این بازی می‌تواند به وضعیتی به مراتب پایدارتر روی ایکس باکس سری ایکس برسد یا نه.

بازی سایبرپانک 2077 روی ایکس باکس سری اس رزولوشن و فریم‌ریت پایین‌تری را نسبت به ایکس باکس سری ایکس هدف گرفته است. اما در ارائه‌ی آن به مخاطب پایدارتر ظاهر می‌شود. در هر حالت وقتی یک بازی میان‌نسلی ماه‌ها پس از عرضه نمی‌تواند روی جدیدترین و قدرتمندترین کنسول‌های موجود در بازار خروجی ۶۰ فریم پایدار و عالی داشته باشد، قطعا بسیاری از گیمرها نسبت به عملکرد سازندگان آن اعتراض دارند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده