// پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۱

حذف حساب توییتری یکی از مدیران ارشد اکتیویژن بلیزارد

فرن تاون‌سند، یکی از مدیران ارشد اکتیویژن بلیزارد اخیرا پستی را در توییتر خود گذاشته بود که انتقادات زیادی را برانگیخت و او را مجبور کرد حساب خود را حذف کند.

کسانی که اخبار دنیای بازی را دنبال می‌کنند، تاحالا دیگر از شکایتی که اداره مسکن و اشتغال عادلانه کالیفرنیا علیه شرکت Activision Blizzard تنظیم کرده است، خبر دارند؛ شکایتی که می‌توان به جرئت گفت اکتیویژن بلیزارد را در دو هفته‌ی اخیر زیرورو کرد و باعث شد چند تن از مدیران ارشد این شرکت استعفا دهند و هدایت این مجموعه‌ی عریض‌و‌طویل به‌دست دو نفر تازه‌وارد بیفتد. درهمین راستا، حالا خبر رسیده که فرن تاون‌سند، معاون اجرایی امور شرکتی و مدیر ارشد بخش نظارت بر قوانین اکتیویژن بلیزارد به‌دلیل اظهارنظری جنجال‌برانگیز در توییتر و واکنش‌هایی که برانگیخته، مجبور شده است که این شبکه‌ی اجتماعی را ترک کند.

تاون‌سند قبلا در دولت جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حوزه‌های امنیت ملی و ضدتروریسم کار کرده بود. او تازه چند ماه پیش به اکتیویژن بلیزارد پیوست و از آن زمان تاکنون روی ارتباطات با شرکت‌ها و نهادهای دیگر و امور این‌چنینی نظارت می‌کند. او در این مدت پیام‌هایی منتشر کرده که باعث شده است هدف انتقاد کسانی قرار بگیرد که از شکایت ایالت کالیفرنیا دفاع می‌کنند و به فرهنگ سازمانی اکتیویژن بلیزارد معترض‌اند.

فرن تاون‌سند، معاون اجرایی امور شرکتی اکتیویژن بلیزارد

فرن تاون‌سند

طبق گزار‌ش‌ها، تاون‌سند طی ایمیلی که برای تمام کارمندان اکتیویژن بلیزارد ارسال کرده بود، شکایت طرح‌شده علیه این شرکت را «بی‌ارزش و غیرمسئولانه» می‌خواند و می‌گوید این شکایت «واقعیت موجود در شرکت را تحریف کرده است و حاوی داستان‌هایی است که نادرست، قدیمی یا بی‌ربط هستند.» ایمیل تاون‌سند یکی از واکنش‌های تندی بود که مدیران ارشد اکتیویژن بلیزارد علیه شکایت مذکور نشان دادند. این واکنش‌ها یکی از دلایلی بود که باعث شد کارمندان این ابرشرکت بازی‌سازی دست به اعتصابی سراسری بزنند. البته دلیل اصلی کارکنان برای انجام چنین اقدامی اعتراض به شرایط کاری تبعیض‌آمیز اکتیویژن بلیزارد بود.

تاون‌سند اخیرا در توییتر خود مقاله‌ای را از نشریه آتلانتیک لینک کرد که درباره‌ی افشاگری دو دانشجو در یک دانشگاه بود. او درباره‌ی این مقاله نوشت: «این مشکلی است که با افشاگران داخلی داریم.» این پیام تاون‌سند انتقادات زیادی را برایش به همراه داشت و موجب شد که کاربران زیادی به حساب او هجوم بیاورند و در زیر پست او پیام بگذارند. پس از این بود که تاون‌سند شروع به بلاک کردن کارمندان اکتیویژن بلیزارد در توییتر کرد و حالا خبر رسیده که او حساب خود را در این شبکه‌ی اجتماعی حذف کرده است. البته یکی از سخن‌گوهای اکتیویژن بلیزارد گفته است که تاون‌سند همچنان در سمت خود باقی می‌ماند.

بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد دو روز پیش درجریان جلسه ارائه گزارش مالی این شرکت درباره‌ی اتهاماتی که به آن‌ها وارد شده است، صحبت کرد. او گفت: «می‌خواهم در همین ابتدا خیلی واضح به همه بگویم که تبعیض، آزارواذیت و نابرابری به هیچ شکلی جایی در این شرکت ندارند و تحمل نخواهند شد. ما قدردان آن دسته از کارمندان فعلی و سابق‌مان هستم که قبلا و همین اواخر آمدند و شجاعانه دراین‌باره حرف زدند. همچنین می‌خواهم بر این موضوع تاکید کنم که ما به تعهداتی که نسبت به شما (کارمندان) داریم، واقف‌ایم.»

 بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد

بابی کوتیک

کوتیک در ادامه توضیح می‌دهد: «ما آن شرکتی خواهیم بود که در زمینه‌ی مبارزه با تبعیض، آزارواذیت و نابرابری برای برای دیگر شرکت‌ها در صنعت بازی الگو خواهد بود. تا به امروز قدم‌هایی در این راستا برداشته‌ایم و امروز نیز قدم‌هایی بیشتر برخواهیم داشت.» یکی از قدم‌های جدیدی که کوتیک از آن حرف می‌زند، جایگزین کردن جی. آلن برک، رئیس سابق بلیزارد با جن اونیل و مایک یبارا است.

کوتیک سپس می‌گوید: «علاوه‌بر این، ما همچنان تمام شکایت‌ها و ادعاهایی را که به‌دست‌مان می‌رسد، بررسی می‌کنیم. اگر متوجه شویم که جایی کم‌کاری شده است، اقداماتی قاطع انجام خواهیم داد و برای اینکه توانایی‌هایمان را در این زمینه (مبارزه با تبعیض، آزارو‌اذیت و نابرابری) بهبود دهیم، منابع و کارمندان بیشتری را به خدمت خواهیم گرفت. [بدانید که] افراد [در اکتیویژن بلیزارد] درقبال اعمال‌شان مسئول خواهند بود. این یعنی هرجا لازم باشد، نه‌تنها کارکنان خاطی اخراج خواهد شد، بلکه اگر مشخص شود که مدیران میانی و ارشد در روند بررسی شکایت‌های داخلی و مجازات خاطیان سنگ می‌اندازند، آن‌ها نیز اخراج خواهند شد.»

نظر شما کاربران زومجی درخصوص پیام‌های تاون‌سند و حرف‌های کوتیک چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده