// پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۲

سونی: هدف فروش ۲۲ میلیون واحد پلی استیشن 5 محقق خواهد شد

سونی به‌تازگی گفته این شرکت حالا به اندازه‌ی کافی تراشه نیمه‌هادی در اختیار دارد که می‌تواند به هدفی که برای فروش پلی استیشن 5 تعیین کرده بود، دست یابد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی به‌تازگی در جریان ویدیو کنفرانسی گفته این شرکت حالا به اندازه‌ی کافی تراشه‌های نیمه‌هادی در اختیار دارد. توتوکی می‌گوید سونی حالا برای سال مالی ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱) می‌تواند ۱۲ میلیون پلی استیشن 5 دیگر تولید کند و به بازار بفرستند و طبق هدفی که برای خود تعیین کرده بود، درکل ۱۴.۸ میلیون واحد پلی استیشن 5 در این سال مالی بفروشد. گفتنی است که میزان تولید تراشه‌های نیمه‌هادی از بیش از یک سال گذشته به‌دلیل همه‌گیری کرونا به‌شدت کاهش پیدا کرده و این موضوع باعث اخلال در روند تولید کنسول‌های بازی شده است.

توتوکی توضیح می‌دهد: «کمبود قطعات نیمه‌هادی در بخش‌های مختلفی تاثیر گذاشته بود و ما مدتی بود که [برای کاهش اثر این موضوع] در حال انجام اقداماتی بودیم. ما برای میزان فروش پلی استیشن 5 در سال جاری یک هدفی تعیین کرده بودیم و حالا به اندازه‌ای تراشه در اختیار داریم که می‌توانیم این هدف را محقق کنیم. ما دیگر بابت تأمین قطعات نیمه‌هادی نگرانی نداریم.»

توتوکی در جریان جلسه ارائه گزارش مالی قبلی سونی گفته بود این شرکت احتمالا نمی‌تواند در سال مالی جاری مشکل کمبود پلی استیشن 5 را به‌صورت کامل حل کند. مدیر مالی سونی در آن زمان گفت آن‌ها برای حل مشکل کمبود قطعاتی که برای تولید پلی استیشن 5 لازم است، چند راه‌حل درنظر دارند؛ راه‌حل‌هایی از قبیل تغییر در طراحی سخت‌افزار کنسول یا تأمین قطعات از تولیدکنندگان دیگر.

پلی استیشن 5 در یک خرده‌فروشی

پلی استیشن 5 هنوز پس از ۹ ماه از زمان عرضه‌اش به سختی در خرده‌فروشی‌های سراسر جهان یافت می‌شود و هر دفعه که این فروشگاه‌ها بار پلی استیشن 5 جدیدی می‌‌آورند، موجودی‌شان در عرض چند ساعت تمام می‌شود. البته خبر جدید سونی ممکن است در کوتاه‌مدت تاثیری روی موجودی پلی استیشن 5 در بازار نداشته باشد. بااین‌حال، اینکه سونی حالا به اندازه‌ی کافی تراشه در اختیار دارد به این معنی است که در میان‌مدت و بلندمدت می‌تواند پلی استیشن 5 کافی تولید و در نتیجه تقاضای بازار را به‌صورت کامل تأمین کند.

سونی از مدت‌ها قبل برنامه داشته است که ۱۴.۸ میلیون پلی استیشن 5 در سال مالی ۲۰۲۱ بفروشد. این رقم بیشتر از میزان فروشی است که پلی استیشن 4 در مدت زمان مشابه در سال مالی ۲۰۱۴ تجربه کرده بود. سونی با فروش ۱۴.۸ میلیون واحد پلی استیشن 5 در سال مالی ۲۰۲۱، درکل ۲۲.۶ میلیون واحد از این کنسول خواهد فروخت.

سونی همچنین اخیرا اعلام کرده که سرعت فروش پلی استیشن 5 از تمام پلی استیشن‌های قبلی بیشتر بوده است و تا به امروز بیش از ۱۰ میلیون واحد از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. درواقع پلی استیشن 5 در اواخر تیرماه و تنها ۸ ماه پس از عرضه توانست ۱۰ میلیون واحد بفروشد که رقم قابل‌توجه‌ای محسوب می‌شود. همچنین گفته شده که از این ۱۰ میلیونی که تا به امروز فروخته شده، ۷.۸ میلیون واحد آن در سال مالی قبلی سونی به فروش رفته است. این به‌ این معنی است که آن‌ها برای رسیدن به هدف فروش ۱۴.۸ میلیون واحدی، باید حدود ۱۲ میلیون کنسول دیگر در سال مالی جاری بفروشند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده