نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۰

ساخت نسخه نسل قبل Deathloop بدون قربانی کردن برخی محتویات غیرممکن بود

کارگردان بازی Deathloop در اظهارات اخیر خود به ارائه توضیح درباره لزوم بهره‌گیری از سخت افزارهای نسل جدید و عدم امکان عرضه نسخه نسل قبل بازی بدون قربانی کردن برخی ویژگی‌های آن می‌پردازد.

بازی اکشن - ماجراجویی Deathloop بعد از فراز و نشیب‌هایی که در مسیر عرضه‌ی خود تجربه کرد، بالاخره ماه آینده برای پلتفرم‌های برنامه‌ریزی شده منتشر خواهد شد. این بازی از جهات مختلفی جالب توجه است؛ بازیکنان در Deathloop نقش کاراکتری را دارند که در یک حلقه زمان گیر افتاده و برای فرار از آن باید همه‌ی اهداف پیش روی خود را از بین ببرد. تاکنون جزئیات زیادی از گیم‌پلی این بازی به نمایش گذاشته شده و گفته می‌شود که به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های نسل جدید در دسترس قرار خواهد گرفت. البته پلی استیشن 5 برای حداقل یک سال بازی را در انحصار خود خواهد داشت. حالا کارگردان این بازی درباره اینکه چرا نمی‌توان Deathloop را برای کنسول‌های نسل هشتم عرضه کرد، توضیح داده است.

دینیا باکابا، در جدیدترین شماره نشریه Play مصاحبه کوتاهی درباره طراحی این بازی داشته است. درحالی که عدم امکان عرضه این بازی روی سخت افزارهای قدیمی‌تر هنوز هم با قاطعیت رد نمی‌شود، کارگردان دثلوپ عقیده دارد با ایده‌هایی که آن‌ها در ذهن داشتند، انجام این کار بدون قربانی کردن بسیاری از ویژگی‌های آن بسیار دشوار خواهد بود. مثال دقیقی که برای این منظور ارائه شده، نیاز تقسیم نقشه بازی به دو بخش و در سبک خاصی است که ایده‌ی اصلی این بازی برمبنای آن قرار گرفته است.

نمایی از شخصیت اسنایپر بازی Deathloop

وی در بخشی از صحبت‌های خود در اینباره می‌گوید:

«فکر نمی‌کنم بدون انتقال به نسل جدید، امکان حفظ ایده‌های جاه‌طلبانه این بازی ممکن بود. واقعاً ناراحت کننده است که وقتی به انتهای پروژه رسیدیم و نوبت به بهینه‌سازی همه چیز رسیده است، مجبور به نصف کردن نقشه بازی و توجیه کردن دلیل خود برای این کار باشید.»

براساس توضیحات توسعه‌دهندگان این بازی، جزیره‌ی بلک‌ریف به‌عنوان نقشه اصلی بازی دث لوپ از ۴ منطقه‌ی به‌خصوص تشکیل شده است. ۴ منطقه‌ی بسیار بزرگ (طبق گفته‌ی سازندگان، بزرگ‌تر از بازی Dishonored 2) که محل برپا شدن هر ۴ مرحله‌ی بازی هم هستند. ظاهراً یک آنتن عظیم در مرکز این جزیره نصب شده که جزیره‌ی بلک ریف را وارد یک چرخه‌ی بی‌پایانِ فضا-زمانی می‌کند. این چرخه باعث می‌شود تا تمامی کارهایی که ساکنان بلک ریف انجام می‌دهند، حتی مرگ آن‌ها، بدون پی‌آمد خاصی باشد چرا که در روز بعد و با از نو شروع شدن چرخه،‌ همه چیز از اول شروع می‌شود.

ساخته‌ی جدید استودیو آرکین قرار است در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۳ شهریور) برای PS5 و پی سی منتشر شود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده