// چهار شنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۶

شکایت سهام‌دارها از اکتیویژن بلیزارد

پس از شکایت گسترده‌ی ایالت کالیفرنیا از اکتیویژن بلیزارد، حالا خود سهام‌دارهای شرکت نیز از آن شکایت کرده‌اند.

پرونده‌ی قطور اکتیویژن بلیزارد در انجام انواع‌واقسام کارهای غیراخلاقی علیه کارمندهای خود ظاهرا به این زودی شرکت را رها نخواهد کرد. درحالی‌که شرکت باید خود را مهیای حضور در دادگاه به خاطر شکایت بسیار جدی و مفصل ایالت کالیفرنیا کند، یکی از بازی‌های آن تأخیر خورد و دو عضو کلیدی بلیزارد این شرکت را ترک کردند، حالا می‌دانیم که سرمایه‌گذارها نیز با شکایتی جداگانه انتقاد شدید خود از اکتیویژن بلیزارد را نشان می‌دهد. بابی کوتیک در مقام رئیس اکتیویژن بلیزارد هم که مدام راجع به ضرورت تغییر شرکت و بهبود شرایط کاری آن صحبت می‌کند، خواه یا ناخواه مقابل انگشت اتهام بخش‌هایی از این دو شکایت قرار گرفته است.

شکایت جدید به‌صورت رسمی خود بابی کوتیک، رئیس اصلی اکتیویژن بلیزارد را یکی از متهم‌های ردیف اول پرونده‌ی بدرفتاری‌های گسترده و زشت شرکت با کارمندها می‌داند

دقیقا طی روزی که اکتیویژن بلیزارد با سهام‌دارها جلسه‌ی مالی داشت، سرمایه‌گذارها شرکت را مورد پیگرد قانونی قرار دادند. تمام اشخاصی که از ۴ آگست/اوت ۲۰۱۶ (۱۴ مرداد ۱۳۹۵) تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۱ (۵ مرداد ۱۴۰۰) سهام اکتیویژن بلیزارد را معامله کرده‌اند، در پس شکایت جدید قرار دارند. زیرا ۴ اوت نخستین زمانی است که مطابق دانش عمومی، بابی کوتیک به انتشار اطلاعات دروغین راجع به شرکت پرداخت.

شکایت سهام‌دارها ادعا می‌کند بابی کوتیک که آن زمان رئیس عملیاتی/اجرایی اکتیویژن بلیزارد بود، از تمام رفتارهای پلید جریان‌یافته در شرکت اطلاع داشت، به سهام‌دارها دروغ گفت و حتی از بهبود شرایط جلوگیری به عمل آورد! دنیس درکین که آن زمان وظیفه‌ی ریاست دفتر مالی اکتیویژن بلیزارد را برعهده داشت، در انجام این کارها با او همراه بوده است. آن‌ها در پشت پرده عملا جلوی کارهایی را گرفتند که می‌توانست اوضاع کاری اکتیویژن بلیزارد را بهتر کند؛ شرکتی که حالا به سال‌ها تبعیض جنسی، رفتارهای غلط با کارمندهای زن، جلوگیری هدفمند از ترفیع گرفتن افراد براساس جنسیت یا نژاد آن‌ها و چندین و چند رفتار زشت دیگر مدیرهای سطح بالا متهم شده است.

بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی Activision Blizzard / اکتیویژن بلیزارد

بخش منابع انسانی اکتیویژن بلیزارد که ناگهان فهمیدیم رئیس آن بدون سروصدا از شرکت جدا شده است، کارمندها را دعوت به این می‌کرد که شکایتی از رفتارهای افراد سطح بالاتر خود نداشته باشند. اعضای بخش منابع انسانی به کارمندهایی که مورد سواستفاده یا بدرفتاری قرار گرفته بودند، هشدار می‌داد که آن‌ها قرار نیست در جنگ پیش‌رو با مقام‌های بالای شرکت یا انواع‌واقسام کارمندهای مرد پیروز شوند. پس به نفع خودشان است که کنار بکشند و قصه‌ای را به وجود نیاورند! حتی برخی از افراد می‌گویند به محض اینکه در بخش منابع انسانی خبر از اذیت شدن خود دادند، با کاهش فرصت‌های کاری خود در شرکت مواجه شدند.

اکتیویژن بلیزارد حتی در گزارش مالی هم اعلام کرد که شرایط بحرانی به وجود آمده برای شرکت قطعا روی پروسه‌ی ساخت برخی از بازی‌ها و انواع‌واقسام موارد دیگر تاثیر می‌گذارد. صدها کارمند در نامه‌ی سرگشاده به شرکت اعتراض کردند و مقابل ساختمان بزرگ بلیزارد به راهپیمایی و اعلام اعتصاب پرداختند. کوتیک همچنان تلاش می‌کند که بگوید هیچ نقشی در کارهای زشت رواج‌یافته نداشت و شخصا اوضاع را بهتر خواهد کرد. او می‌گوید که هر شخص خاطی اخراج خواهد شد و اکتیویژن بلیزارد همچنان مشغول تحقیقات داخلی جداگانه به همراه یک تیم قانونی معتبر از بیرون شرکت است تا افراد خلافکار را بیابد و مورد مجازات قرار بدهد.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده