// چهار شنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵

وعده اکتیویژن بلیزارد برای بهبود شرایط کاری این شرکت

در جدیدترین جلسه‌ی مالی گسترده‌ی اکتیویژن بلیزارد، بابی کوتیک در مقام رئیس اصلی قول داد که اوضاع برای کارمندهای شرکت بهتر از قبل می‌شود او به اصلاح شرایط می‌پردازد.

شرکت اکتیویژن بلیزارد روزهای عجیبی را سپری می‌کند. اعتراض عمومی و گسترده‌ی هزاران کارمند، شکایت رسمی و جدی ایالت کالیفرنیا از شرکت و جدایی چند عضو کلیدی طی روزهای اخیر همه و همه به خوبی نشان می‌دهند که اکتیویژن بلیزارد چه وضعیتی دارد. این شرکت بسیار ثروتمند و عظیم که صاحب محصولاتی همچون مجموعه بازی Call of Duty و سری بازی وارکرافت است، تحت ریاست بابی کوتیک اداره می‌شود.

او در جلسه‌ای که مربوط‌به ارائه‌ی آمار مالی مربوط‌به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ میلادی بود، در پاسخ به پرسش‌ها گفت: «می‌خواهم با بیان واضح این نکته برای همه شروع کنم که به هیچ وجه هیچ‌جایی برای تبعیض، آزار و اذیت یا رفتار نامتعادل در شرکت ما وجود ندارد. ما آن شرکتی خواهیم بود که استانداردها را برای صنعت بازی‌سازی مشخص خواهد کرد. منابع بیشتری را در اختیار تیم‌های کنترل‌کننده‌ی رعایت شدن قوانین در شرکت می‌گذارم. ما گام‌های متفاوتی را برمی‌داریم تا مطمئن شویم که دیگر حقوق‌ها بدون در نظر داشتن فاکتورهای تبعیض‌آمیز پرداخت می‌شوند.

شرکت روی ارائه‌ی بهترین بیمه‌ی سلامت به کارمندها متمرکز خواهد ماند. پیروی از این اصول برای گسترش یافتن پایدار شرکت ضروری است. بلیزارد تمام کارهای ضروری را انجام می‌دهد تا فرهنگ کاری خوبی را پرورش دهد که به حمایت و استقبال از تمامی کارمندها می‌پردازد. تحقیقات داخلی راجع به اتهامات واردشده به شرکت ادامه دارند و برای تمام افرادی که گناهکار باشند، تصمیمات قاطع گرفته می‌شوند. شرکت ما باید محیط امنی داشته باشد که در آن تمام اعضای تیم می‌توانند رشد کنند».

شرکت اکتیویژن بلیزارد با لوگو سفید روی بک گراند سیاه

اکتیویژن بلیزارد اعتراف می‌کند که شرایط به وجود آمده قطعا روی سرعت تولید بازی‌ها و وضعیت مالی شرکت طی ماه‌های آینده تاثیر خواهد داشت

اکتیویژن بلیزارد متهم به عدم رعایت قوانین منصفانه‌ی کارمندی و برابری حقوقی ایالت کالیفرنیا شده است. بدرفتاری با کارمندهای زن، انتشار تصاویر شخصی اعضای شرکت، سواستفاده‌ی افراد دارای مقام‌های بالا از قدرت خود و جلوگیری از ترفیع گرفتن کارمندهایی که گزارش رفتارهای غلط را به بخش منابع انسانی می‌دادند، تنها برخی از کارهای بسیار غلطی هستند که مطابق شکایت رسمی در اکتیویژن بلیزارد رواج پیدا کرده‌اند. این گزارش یک بازه‌ی زمانی کوتاه را پوشش نمی‌دهد و شرکت بزرگ مورد بحث را متهم به سال‌ها در آغوش کشیدن یک سیستم کاری فاسد می‌کند.

در بیانیه‌ی رسمی جدید شرکت می‌خوانیم که احتمالا این وضعیت روی سرعت ساخت برخی از بازی‌ها و جلوه‌ی اکتیویژن بلیزارد در رسانه‌ها تاثیری جدی و طولانی‌مدت خواهد داشت. در حقیقت باتوجه‌به گستردگی و جدیت مشکل به نظر می‌رسد که حتی خود شرکت هم می‌داند که حداقل طی ماه‌های آتی، وضعیت مالی اکتیویژن بلیزارد هم تحت تاثیر حوادث اخیر قرار می‌گیرد. طی ۲۴ ساعت گذشته نه‌تنها رئیس بلیزارد و مسئول بخش منابع انسانی این شرکت از آن جدا شدند، بلکه بازی موبایلی دیابلو ایمورتالز هم تا نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ میلادی تأخیر خورد.

اعتراض جدی کارمندها به شرکت بلیزارد به خاطر رفتارهای نادرست و زشت با بازی سازهای خود

دنیل الگرا، رئیس دفتر اجرایی شرکت بلیزارد نیز صحبت‌هایی راجع به اوضاع فعلی داشته است: «کارمندها واقعا بزرگ‌ترین دارایی ما هستند. ما به‌عنوان تیم مدیریت، کاملا متمرکز روی این می‌مانیم که محیطی دارای تنوع (از لحاظ نژادی و جنسیتی) و امن را برای تیم‌های خود فراهم کنیم. برای رسیدن به این مهم تا به امروز چند کار را انجام داده‌ایم. برای نمونه یک تیم قانونی متعلق به بیرون از شرکت را مسئول کردیم تا محترمانه به بررسی سیاست‌ها و رویه‌های کاری ما بپردازد. همچنین هر کارمند که هر مشکلی را در اکتیویژن بلیزارد تجربه کرده است، می‌تواند برای گزارش آن سراغ این تیم قانونی برود.

ما کارمندهای بخش ارتباط با اعضای شرکت را افزایش می‌دهیم تا بیش‌ازپیش، نگرانی‌های کارمندهای اکتیویژن بلیزارد را مورد بررسی قرار بدهند. همچنین آن‌ها مطمئن می‌شوند که ما افرادی متنوع‌تر (از لحاظ نژادی و جنسیتی) را در بخش‌های مختلف استخدام می‌کنیم. من به‌عنوان یک اسپانیایی‌زبان به خوبی می‌دانم که چه‌قدر داشتن محیط کار پرشده از افراد متفاوت مهم و ضروری است».

جن انیل و مایک ایبارا از دیروز تبدیل به رؤسای جدید شرکت بلیزارد شده‌اند و الگرا همین اتفاق را نشان‌دهنده‌ی سال‌ها تلاش و برنامه‌ریزی بلیزارد برای افزایش تنوع انسان‌های حاضر در محیط کاری می‌داند. باید دید طی هفته‌های آینده چه اتفاقاتی برای اکتیویژن بلیزارد رخ می‌دهند.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده