// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۲

رئیس بلیزارد استعفا داد

جی. آلن برک، رئیس بلیزارد سرانجام پس از شکایت اخیر ایالت کالیفرنیا از این شرکت، از سمت خود استعفا داد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، جی. آلن برک، رئیس شرکت Blizzard به‌تازگی از سمت خود استعفا داده است. او این اقدام را به‌دنبال قضیه‌ی پرونده‌ی حقوقی انجام داده که اخیرا توسط ایالت کالیفرنیا علیه اکتیویژن بلیزارد تشکیل شده است. کالیفرنیا در این پرونده ادعا می‌کند که کارمندان اکتیویژن بلیزارد مورد انواع‌و‌اقسام تبعیض‌ها و آزارو‌اذیت‌ها قرار می‌گیرند.

در وب‌سایت بلیزارد ضمن اعلام این خبر گفته شده که برک قرار است با دو تن از مدیران ارشد این شرکت به‌نام‌های جن اونیل و مایک یبارا جایگزین شود. اونیل که قبلا در استودیوی Vicarious Visions بود، در ماه ژانویه ۲۰۲۱ به بلیزارد پیوست. یبارا نیز در سال ۲۰۱۹ از ایکس باکس به بلیزارد ملحق شد. باتوجه‌به اینکه این دو نفر تازه به تیم مدیریت بلیزارد اضافه شده‌اند، احتمالا زیاد سروکاری با اتهاماتی که علیه مدیران قدیمی این شرکت مطرح شده است، نداشته‌اند و احتمالا به همین دلیل هیئت مدیره تصمیم گرفته است آن‌ها را به‌عنوان بالاترین مقام مدیریتی بلیزارد منصوب کند.

در بیانیه‌ای مطبوعاتی که از طرف سهام‌داران اکتیویژن منتشر شده، گفته شده است که برک «شرکت را ترک می‌کند تا فرصت‌های شغلی دیگری را دنبال کند.» اکتیویژن بلیزارد قبل از استعفای برک دوهفته‌ی پرجنجال و بی‌سابقه را از سر گذراند. در دو هفته‌ی اخیر کارمندان این ابرشرکت بازی‌سازی دست به اعتصابی سراسری زدند و با انتشار نامه‌ای سرگشاده و انتقاد‌آمیز نسبت به واکنش مدیران ارشد این شرکت به اتهامات مطرح‌شده، واکنش نشان دادند. از طرفی مردم و بسیاری از رسانه‌ها نوک تیز انتقاد خود را به سمت فرهنگ سازمانی اکتیویژن بلیزارد نشانه رفتند که براساس پرونده‌ی شکایت مذکور، پر از تبعیض، قلدری و انتقام‌گیری است.

کمپانی بلیزارد

برک نیز درخصوص استعفای خود می‌نویسد: «من مطمئنم که جن اونیل و مایک یبارا بلیزارد را طوری رهبری خواهند کرد که از تمام پتانسیل موجود در این شرکت استفاده شود و همچنین تغییرات مورد نیاز با سرعت بیشتر اعمال شوند. فکر می‌کنم که آن‌ها این کارها با شور و علاقه‌ی خاصی انجام خواهند داد. مطمئنم که آن‌ها رهبرانی خواهند بود که بالاترین سطح صداقت و تعهد را از خود نشان خواهند داد؛ ویژگی‌هایی که جزوی از فرهنگ سازمانی بلیزارد هستند و آن را به شرکتی خاص تبدیل کرده‌اند.»

برک اخیرا طی ایمیلی که به تمام کارمندان بلیزارد فرستاد، گفت رفتارهای خلاف اخلاقی که در پرونده‌ی شکایت از آن‌ها نام برده شده بود، «کاملا غیر‌قابل‌قبول» بوده است. او قول داد که این مسئله را حل‌و‌فصل خواهد کرد. برک در آن ایمیل نوشت: «هم‌زمان چند احساس از جمله عصبانیت و ناراحتی در من وجود دارد. اما از طرفی از اینکه درکنار مدیران و هزاران کارمندی هستم که مانند من خود را به بهبود شرایط متعهد می‌دانند، بسیار سپاس‌گزارم. ممنونم بلیزارد.»

در شکایت طرح‌شده علیه اکتیویژن بلیزارد نام برک نیز آمده است. این‌طور که گزارش شده است، پس از اینکه چند مورد گزارش درباره‌ی رفتار ناشایست و آزار و اذیت کارکنان توسط الکس افراسیابی که یکی از کارگردانان خلاق سابق بلیزارد و با اصالت ایرانی است، در شرکت به‌دست برک رسید که گفته می‌شود او واکنشی جدی یا تنبیهی در مورد رفتار افراسیابی نداشته است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده