// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳

کونامی: eFootball در زمان عرضه شبیه به یک دمو خواهد بود

کونامی به‌تازگی به این موضوع اذعان کرده که بازی جدید eFootball در زمان عرضه از خیلی جهات شبیه به یک نسخه دمو است.

کونامی اخیرا از بازی eFootball رونمایی کرد که قرار است به‌نوعی ادامه‌دهنده‌ی مجموعه بازی PES باشد. البته این بازی با Pro Evolution Soccer تفاوت‌های قابل‌توجه‌ای نیز دارد و برای مثال به‌صورت کاملا دیجیتالی و free-to-play منتشر می‌شود، هرچندوقت یک‌بار آپدیت‌هایی بزرگ برای آن منتشر خواهد شد که حاوی محتوای جدیدی است، هنگام عرضه ۹ تیم قابل بازی و تنها یک حالت پایه‌ی Exhibition خواهد داشت.

بازیکنان برای اینکه به حالت‌های دیگری دسترسی داشته باشد، باید پول پرداخت کنند. همچنین حالت‌هایی مانند Master League هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارند و فعلا فقط می‌دانیم که قرار است در ماه‌های پس از عرضه‌ی eFootball به این بازی اضافه شوند. باتوجه‌به این موارد، خیلی از طرفداران PES اعتقاد دارند که eFootball در زمان عرضه تنها یک دمو است.

حال کونامی این موضوع را تایید می‌کند. آن‌ها در حساب کاربری رسمی eFootball در توییتر می‌نویسند: «از خیلی جهات بله؛ [این بازی هنگام عرضه شبیه به یک نسخه‌ی دمو خواهد بود.] ما می‌خواهیم بازیکنان هرچه زودتر eFootball را تجربه کنند و به همین خاطر بازی را با تعداد کمتری تیم و حالت قابل بازی منتشر خواهیم کرد. جزئیات بیشتری در آینده اعلام خواهند شد.» کونامی همچنین بر این موضوع تاکید کرده که eFootball هنگام عرضه دارای خریدهای درون‌برنامه‌ای نخواهد بود و بازیکنان تنها به همان مچ‌های Exhibition درسترسی خواهند داشت.

اسکرین‌شات‌هایی از بازی eFootball کونامی

این‌طور که به‌نظر می‌رسد، eFootball قرار نیست مانند بخش MyClub بازی‌های PES، به‌طور آشکار از ارزهای درون بازی در بخش Team Building استفاده کند (بخش تیم بیلدینگ در eFootball جایگزین MyClub خواهد شد که در بازی‌های PES وجود داشت). کونامی در این خصوص می‌گوید: «بازی‌های قبلی دارای «المان‌های بخت‌آزمایی» بودند؛ ولی در eFootball با استفاده از Match Pass می‌توانید بازیکن مورد‌ علاقه‌ی خود را معرفی کرده و او را به‌دست آورید. Match Pass سیستمی است که براساس مچ‌هایی که بازیکن انجام داده، به او آیتم‌هایی می‌دهد. همچنین در eFootball هم مچ پس رایگان وجود خواهد داشت و هم نوع پولی.»

این‌طور که مشخص است، بخش Team Building بازی eFootball از سیستم بتل پس استفاده خواهد کرد که اینجا Match Pass نام دارد و احتمالا در آن از سیستم شبیه به لوت باکس‌ها خبری نخواهد بود. باید منتظر ماند و دید که تغییرات گسترده‌ای که کونامی در مجموعه‌ی شبیه‌ساز فوتبال خود اعمال کرده، چقدر به مذاق طرفداران آن خوش می‌آید و باتوجه‌به فری تو پلی بودن آن، می‌تواند بازیکنان بیشتری را به خود جذب کند؟

eFootball قرار است پاییز امسال برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر شود. همچنین نسخه‌ی اندروید و iOS آن نیز پس از نسخه‌های کنسولی منتشر می‌شود. البته کونامی درباره‌ی اینکه eFootball برای نینتندو سوییچ نیز منتشر خواهد شد یا خیر، حرفی نزده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره eFootball و وضعیت هنگام عرضه‌ی آن چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده