نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸

GTA 5 به رکورد فروش ۱۵۰ میلیون نسخه رسید

بازی اکشن و جهان باز Grand Theft Auto V از استودیوی راک‌استار همچنان به شکست رکوردهای جدید ادامه می‌دهد. Take-Two در گزارش مالی اخیر خود به فروش ۱۵۰ میلیون نسخه‌ای این بازی اشاره دارد.

درحالی که حدوداً سه ماه پیش خبری مبنی بر ثبت رکورد فروش ۱۴۰ میلیون نسخه از بازی فوق‌العاده محبوب GTA V منتشر شده بود، حالا Take-Two، شرکت مادر راک‌استار از افزایش ۵ میلیونی این آمار و عبور آن از مرز ۱۵۰ میلیون نسخه خبر می‌دهد. این درحالی است که علاوه‌بر خود این بازی، بخش GTA Online آن نیز همچنان روند رو به رشدی را تجربه می‌کند. براساس اظهارات مقامات تیک تو، انتشار آپدیت Los Santos Tuners به جذب بازیکنان جدید و ثبت رکوردهای بیشتر کمک زیادی کرده است.

بنابراین، رکورد فروش کلیه‌ی بازی‌های مجموعه GTA حالا از ۳۵۰ میلیون واحد عبور کرده و به بیش‌ازپیش به رکورد ۴۰۰ میلیونی مجموعه بازی‌های Call of Duty نزدیک شده است.

Red Dead Redemption II آخرین بازی استودیوی راک‌استار نیز همچنان به مسیر موفقیت آمیز خود ادامه می‌دهد. درحال حاضر ۳۵ میلیون نسخه از این بازی فروخته شده که آمار فروش کلی مجموعه Red Dead Redemption را به نزدیک ۶۰ میلیون نسخه می‌رساند.

کاراکتر بازی GTA V روی تخت پر از پول

درحالی که بازی GTA V اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ برای پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و پی سی منتشر شده بود، با ادامه‌ی استقبال بازیکنان از این بازی، راک‌استار تا دو نسل بعد کنسول‌های بازی نیز به پشتیبانی و عرضه نسخه جدید آن ادامه می‌دهد. قرار است در ماه نوامبر نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس این بازی به همراه بازی مستقل GTA Online منتشر شود. GTA Online در زمان انتشار برای PS5 رایگان خواهد بود.  

در سایر اخبار مرتبط با این موضوع نیز Take-Two از تعویق زمان عرضه دو بازی مهم از «هسته مرکزی» پروژه‌های خود تا سال مالی ۲۰۲۲ خبر داد. البته این شرکت اشاره‌‍ای به ماهیت این دو بازی نداشته است.

Take-Two در پایان دوره سه‌ماهه اخیر خود در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ در مجموع ۸۱۳.۳ میلیون دلار درآمد زایی داشته که ۲ درصد کمتر از ۸۳۱.۳ میلیون دلاری است که در موعد مشابه سال قبل به ثبت رسانده بود. بااین‌حال سود خالص شرکت با یک افزایش ۷۲ درصدی به ۱۵۲.۳ میلیون دلار رسیده و همچنین میزان درآمدهای حاصل از فعالیت‌هایی مانند خریدهای درون برنامه‌ای، بسته‌های الحاقی و پول مجازی درون بازی نیز ۱۵ درصد رشد داشته است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamespot.
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده