// دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۲

سازندگان Astro’s Playroom در حال ساخت یک بازی جاه طلبانه هستند

تیم آسوبی، سازنده‌ی بازی Astro’s Playroom وب‌سایت تازه‌ای راه‌اندازی کرده که در آن گفته شده است آن‌ها سخت مشغول ساخت جاه‌طلبانه‌ترین بازی خود تا به امروز هستند.

می‌دانیم استودیوی ژاپن پلی استیشن مدتی است که تعطیل شده است. البته این به این معنی نیست که سونی دیگر قصد ندارد در کشور خود بازی بسازد. سونی چندوقت پیش دست به تغییرات ساختاری گسترده‌ای در پلی استیشن زد و حالا استودیوی Team Asobi به یکی از تیم‌های بازی‌سازی جوان و آینده‌دار این شرکت تبدیل شده است که توانسته دل طرفداران را با بازی‌های آسترو بات ببرد. تیم آسوبی سازنده‌ی Astro Bot Rescue Mission است که یک بازی مخصوص پلی استیشن VR است و Astro’s Playroom که یکی از بازی‌هایی است که روی پلی استیشن 5 به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد. هردو این آثار نزد طرفداران پلی استیشن به‌شدت محبوب هستند.

تیم آسوبی حالا وب‌سایت جدیدی راه‌اندازی کرده که در آن موارد جالبی به چشم می‌خورد. اول از همه از ظاهر سایت مشخص است که آن‌ها همچنان تمرکز خود را روی ساخت بازی‌های خانوادگی گذاشته‌اند. در بخشی از سایت نوشته شده است: «ما روی پلی استیشن بازی‌های باکیفیتی برای بازیکنان تمام سنین می‌سازیم.» این یعنی نباید انتظار داشت که تیم آسوبی حداقل در آینده‌ی نزدیک طرف ساخت بازی‌های خشن و بزرگ‌سالانه برود. همچنین به‌نظر می‌رسد که آن‌ها همچنان قصد دارد نسخه‌های جدیدی از مجموعه آسترو بات بسازند. البته ممکن است بازی بعدی آن‌ها چیز دیگری باشد؛ ولی احتمالا در همان سبک اکشن-پلتفرمر با کاراکترهای دوست‌داشتنی خواهد بود.

گیم‌پلی بازی Astro's Playroom روی پلی استیشن 5

همچنین نکته‌ی مهم دیگر که در وب‌سایت جدید تیم آسوبی نوشته شده این است که آن‌ها «سخت مشغول ساخت جاه‌طلبانه‌ترین بازی خود تا به امروز» هستند. بازخورد بازیکنان نسبت به بازی Astro’s Playroom روی پلی استیشن 5 بسیار مثبت بوده است و به‌نظر می‌رسد که سونی به تیم آسوبی چراغ سبز داده تا این مجموعه را گسترش دهد. حال باید منتظر بمانیم و بینیم که بازی جدید آن‌ها قرار است برای مدل جدید PSVR ساخته شود یا مانند آخرین اثر آن‌ها با کنترلر و صفحه‌ی تلویزیون قابل تجربه خواهد بود. البته ممکن است اثر تازه‌ی تیم آسوبی از هر دو روش قابل بازی باشد که این خود می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران پلی استیشن و بازی‌های این استودیو باشد.

تیم آسوبی همچنین به‌صورت جدی در حال جذب نیرو است و در حال حاضر برای سمت‌های مختلفی آگهی استخدامی منتشر کرده است. درواقع به‌نظر می‌رسد که با تغییرات اخیر در سونی، تیم آسوبی به استودیوی بزرگ‌تری تبدیل شده است و احتمالا منابع مالی بیشتری نیز در اختیارش قرار داده می‌شود. آن‌چه که مشخص است، این است که تیم آسوبی در حال رشد و گسترش خود است تا بتواند آن بازی جاه‌طلبانه‌ای که حرفش را می‌زند، بسازد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی بعدی تیم آسوبی چیست؟ آیا فکر می‌کنیم که آن‌ها می‌توانند به یکی از استودیوهای مطرح سونی تبدیل شوند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده