نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۶

وضعیت عملکرد فنی بتا بازی Halo Infinite روی کنسول‌ های ایکس باکس

نسخه بتا بازی Halo Infinite روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به ترتیب با کیفیت 4K و 1080p و نرخ ۱۰۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

اولین پیش نمایش فنی از بخش چندنفره بازی Halo Infinite در اینترنت منتشر شده تا دید اولیه‌ای از آنچه را که باید از این شوتر اول شخص در پاییز امسال انتظار داشته باشیم به علاقه‌مندان ارائه کند. این درحالی است که تاکنون بازخوردها نسبت به آن مثبت بوده و حتی جلوه‌های بصری بازی نیز از همین الان بسیار خوب و چشمگیر به‌نظر می‌رسند. کانال یوتیوب ElAnalistaDeBits به‌تازگی ویدیویی از آنالیز فنی بازی در کنسول‌های مایکروسافت را منتشر کرده که جوانب مختلفی همچون نرخ فریم و رزولوشن تصاویر بازی را با هم مقایسه می‌کند.

اگر با ایکس باکس سری ایکس شروع کنیم، باید در ابتدا به وضوح تصویر 4K نسخه بتای Halo Infinite روی کنسول پرچم‌دار مایکروسافت اشاره کرد. درحالی که توسعه‌دهندگان این بازی، نرخ فریم ۱۲۰ فریم‌برثانیه را در این رزولوشن هدف قرار می‌دهند، چیزی که در عمل مشاهده می‌شود، نوسان در رنج ۱۰۰ تا ۱۱۰ فریم بر ثانیه است که همچنان بسیار عالی به‌نظر می‌رسد. البته بعضی وقت‌ها شاهد افت فریم تا ۹۰ فریم‌بر‌ثانیه نیز هستیم. در سمت دیگر، کنسول اقتصادی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری اس را داریم که بازی را با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۱۲۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌کند. البته به‌نظر می‌رسد که در اینجا کمتر شاهد افت فریم از این مقدار هستیم.

کاراکترهای بخش چند نفره بازی هیلو اینفینیت

ما در مورد کنسول‌های نسل هشتمی ایکس باکس نیز ابتدا مدل پایه ایکس باکس وان را داریم؛ جایی که نریخ فریم تصاویر در رزولوشن 1080p در ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه حفظ می‌شود. اما ایکس باکس وان ایکس می‌تواند بازی را به‌صورت 4K نیز اجرا کند که در این شرایط، نرخ فریم تصاویر همچنان همان مقدار ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد. هرچند در بعضی قسمت‌ها به‌صورت جزئی شاهد پایین آمدن نرخ فریم هستیم. البته قرار است کنسول‌های مایکروسافت (به جز ایکس باکس وان) حالت‌های دیگری را که بیشتر روی عملکرد بازی تمرکز دارند، در آینده دریافت کنند. بنابراین برای بررسی کامل‌تر عملکرد هیلو اینفینیت روی کنسول‌های مختلف ایکس باکس باید همچنان منتظر ماند.

دانلود از آپارات 

اما کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس | اس از نظر زمان بارگذاری بازی نیز نسبت به مدل‌های نسل قبل برتری دارند. از سوی دیگر، کیفیت سایه‌ها، تکسچرها و تکنیک Ambient Occlusion روی این دو کنسول و همچنین ایکس باکس وان ایکس نسبت به نسخه پایه ایکس باکس وان به مراتب بهتر است. درحالی که هنوز با اولین بررسی فنی نسخه آزمایشی بازی مواجه هستیم، می‌توان گفت که نتایج به‌دست آمده بسیار راضی کننده است. این در شرایطی است که گفته می‌شود در ادامه ویدیوها و اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد. بنابراین همچنان می‌توان به بهتر شدن شرایط امیدوار بود.

Halo Infinite در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۱ (احتمالاً در ماه نوامبر) برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی منتشر خواهد شد. درنهایت می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده