// یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۶

تایید سازگاری SSD شرکت گیگابایت با کنسول PS5؛ ۱۸۰ دلار برای ۱ ترابایت

پس از شرکت Seagate و شرکت Western Digital که سازگاری مدل‌های مشخص SSDهای خود با پلی استیشن 5 سونی را تایید کردند، حالا نوبت به شرکت Gigabyte رسیده است.

SSD‌های FireCuda 530 شرکت سیگیت و SSD‌های WD_BLACK SN850 شرکت وسترن دیجیتال قابلیت نصب در محل مشخص‌شده برای افزایش حافظه SSD داخلی کنسول PS5 سونی را دارند. شرکت گیگابایت هم تایید کرد که اگر AORUS M.2 PCIe 4.0 x4 NVMe SSD را خریداری کنید، می‌توانید به استفاده از آن در پلی استیشن 5 خود بپردازید. مدل ۱ ترابایت با قیمت ۱۸۰ دلار آمریکا و مدل ۲ ترابایت با قیمت ۳۵۰ دلار آمریکا عرضه می‌شود. بین SSDهایی که تا به امروز پشتیبانی کنسول PS5 از آن‌ها به‌صورت رسمی توسط شرکت سازنده تایید شده است، این SSD پایین‌ترین قیمت را دارد.

مدل ظاهری و ابعاد M.2 2280، رابط PCI-Express 4.0 x4, NVMe 1.4، سرعت خواندن اطلاعات از روی حافظه تا ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه، سرعت نوشتن اطلاعات روی حافظه تا ۶۸۵۰ مگابایت بر ثانیه، عمر طولانی، پشتیبانی از تکنولوژی Over-Provision، پشتیبانی از TRIM، پشتیبانی از S.M.A.R.T، پشتیبانی از AES-256 و پخش‌کنندگی بسیار کارآمد گرما با پوشش نانوکربنی، همگی اطلاعاتی هستند که مدل دو ترابایتی این SSD را معرفی می‌کنند.

مدل ۱ ترابایتی فارغ از اینکه طبعتا حجم آن نصب مدل دو ترابایتی است، در همه‌ی بخش‌ها به جز یک بخش با آن تفاوتی ندارد. آن تفاوت هم در این است سرعت نوشتن اطلاعات روی حافظه در مدل ۱ ترابایتی این SSD به ۵۵۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد؛ دقیقا حداقل پیشنهادی سونی و مقداری پایین‌تر از سرعت مدل ۲ ترابایتی.

نصب حافظه AORUS NVMe Gen 4 SSD شرکت گیگابایت داخل کنسول پلی استیشن 5 سونی

شرکت گیگابایت هنگام اعلام خبر رسمی در وصف سینک حرارتی AORUS NVMe Gen 4 SSD :«گرمای تولیدشده در نقاط کلیدی هر دو طرف (کنترلر و NAND Flash داخل SSD) را می‌گیرد. این Heatsink که به‌صورت کامل با فلز مس ساخته شده است، ۶۹ درصد انتقال گرمای بیشتری نسبت به هیت‌سینک‌های آلومینیومی دارد تا بهترین ازبین‌بردن گرما را برای عملکرد AORUS NVMe Gen 4 SSD موقع خواندن و نوشتن اطلاعات داشته باشد».

فعلا فقط کاربرهایی که توانایی دانلود و نصب نسخه‌ی بتا آپدیت‌های کنسول PS5 را دارند، می‌توانند به استفاده از SSDهای تاییدشده بپردازند. ولی طبیعتا این به‌روزرسانی نرم‌افزاری مدتی بعد به‌صورت عمومی عرضه می‌شود. با گذر زمان تعداد SSDهای سازگار با پلی استیشن 5 سونی افزایش می‌یابد.


منبع PSLS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده