نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰

عملکرد مشابه نسل چهارم درایوهای SSD با حافظه داخلی PS5

مدیر مرکز تکنولوژی استودیوی اینسامنیاک گیمز اعلام کرده که تست‌های انجام شده روی چند درایو SSD نسل Gen4 نتایج «تقریباً غیرقابل تمایزی» را با عملکرد SSD داخلی پلی استیشن 5 از خود نشان می‌دهند.

مایک فیزگرالد، مدیر مرکز تکنولوژی استودیوی اینسامنیاک گیمز در اظهارات اخیر خود درباره برنامه‌های آزمایشی این شرکت روی عملکرد بازی Ratchet & Clank: Rift Apart با استفاده از درایوهای مختلف M.2 SSD که ازطریق درگاه مخصوص کنسول پلی استیشن 5 مورد استفاده قرار گرفته، نتایج جالب توجهی را منتشر کرده است. براساس گفته‌های فیزگرالد، نتایج این تست روی بازی Ratchet & Clank «بسیار خوب به نظر می‌رسد.» وی در توضیحات خود در اینباره می‌گوید:

«آغاز دسترسی تسترهای بتای PS5 به قابلیت افزایش حافظه داخلی کنسول ازطریق درایوهای M.2 SSD اتفاق بسیار هیجان انگیزی است و من مطمئنم که فاز بتای عمومی آن به انتشار نتایج چندین تست بنچمارک روی بازی‌ها و حافظه‌های گوناگون می‌انجامد؛ اما اگر بخواهیم از همین الان برخی از نتایجی که با Ratchet & Clank به‌دست آوردیم را برای شما اسپویل کنیم، باید گفت که نتیجه‌ی کار خیلی خوب به نظر می‌رسد.»

«ما تلاش کردیم در این تست از درایوهای نسل چهارمی منطبق با مشخصات پیشنهادی سونی استفاده کنیم و نتایج آن نیز تقریباً از عملکرد SSD داخلی پلی استیشن 5 غیرقابل تشخیص است. در این حالت، بخش باقی مانده‌ی مسیر ورودی/خروجی که ازطریق فرایند رفع فشار از سخت‌افزار Kraken و چیزهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، قطعاً تأثیر زیادی روی لودینگ‌های دیوانه‌وار Rift Apart دارد.»

درگاه حافظه SSD پلی استیشن 5

کارشناسان Insomniac Games علاوه‌بر این، چند درایو SSD نسل چهارمی که از نظر فنی پایین‌تر از مشخصات پیشنهادی سونی است را نیز مورد بررسی قرار دادند که باوجود نتایج نه چندان بدی که ارائه کردند، به‌طور متوسط ۱۵ درصد زمان بارگذاری بازی‌ را در سنگین‌ترین بخش‌های Rift Apart افزایش داده است. بنابراین فیزگرالد توصیه می‌کند که در زمان خرید SSD به این شرایط توجه داشته باشید. او همچنین به‌طور ویژه درباره بازی Rift Apart می‌گوید که عملکرد این بازی به حافظه‌ی باکیفیت مورد استفاده تکیه می‌کند.

تاکنون سیگیت و وسترن دیجیتال درایوهای ذخیره‌سازی Seagate FireCuda 530 و Western Digital M.2 NVMe را به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی خود برای افزایش حافظه‌ی PS5 معرفی کردند. سیگیت مدل ۱ ترابایتی SSD خود را ۲۷۵ و وسترن دیجیتال مدل مشابه خود را ۲۵۰ دلار قیمت گذاری کرده است. انتظار می‌رود رفته رفته گزینه‌های بیشتری در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

SSD سیگیت برای پلی استیشن 5

سونی چندی پیش فهرست کامل الزامات و استانداردهای خود برای انطباق درایوهای SSD با کنسول PS5 را اعلام کرده و به‌طور ویژه روی این نکته تأکید داشته که ممکن است برخی حافظه‌های SSD باوجود داشتن کلیه‌ی شرایط تعیین شده همچنان روی این کنسول قابل استفاده نباشند. بنابراین این مسئولیت به تولیدکنندگان SSD واگذار شده تا به‌صورت جداگانه سازگاری محصولات خود با این کنسول را تأیید کنند.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده