نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۹

پیوستن رئیس سابق سگا به شرکت سازنده سری Metal Slug

کنجی ماتسوبارا، رئيس سابق سگا به‌عنوان مدیرعامل به شرکت ناشر بازی‌هایی مانند Metal Slug و King of Fighters ملحق شده است.

روز گذشته شرکت ژاپنی SNK اعلام کرد کنجی ماتسوبارا، رئیس سابق شرکت سگا از روز اول اوت (۱۰ مرداد) در جایگاه مدیرعامل به این شرکت خواهد پیوست. در طول سال‌های فعالیت او در شرکت سگا از سال ۲۰۱۴، ماتسوبارا در عناوینی مانند مدیر ارشد فنی، مدیر ارشد عملیاتی و سه سال در جایگاه ریاست این ناشر ژاپنی فعالیت کرده است. دقیقا یک سال پیش و در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰ (۹ مرداد ۱۳۹۹)، ماتسوبارا جدایی خود از سگا را به دلایل شخصی اعلام کرده بود. علاوه‌بر سگا، ماتسوبارا سابقه‌ی ریاست دو ناشر بزرگ ژاپنی دیگر یعنی شرکت مشهور Temco Koei به مدت ۹ سال و شعبه‌ی آسیای ناشر بین‌المللی بازی های موبایل Zynga را در کارنامه دارد.

در متن بیانیه منتشر شده از سمت شرکت SNK، سابقه قابل‌توجه ماتسوبارا در هدایت پرو‌ژ‌ه های ساخت بازی های ویدیویی به‌عنوان یکی از علت‌های تمایل اس‌ان‌کی به جذب او اشاره شده است. براساس این بیانیه، تجربه ماتسوبارا در زمینه مدیریت تیم‌های بازی‌سازی و تبلیغاتی در ژاپن و در سطح جهانی، این شرکت را به انتخاب او به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت مجاب کرده است. عده‌ای از تحلیل‌گران اعتقاد دارند شرکت SNK به‌دنبال گسترش بازار محصولات خود به بازارهای بین‌المللی است و تجربه ماتسوبارا در ساخت بازی‌های متناسب با سلیقه گیمرهای غربی درکنار راضی نگه داشتن هواداران ژاپنی یکی از مهم‌ترین دلایل جذب او به حساب می‌آید. در متن این بیانیه آمده است:

ما همواره در تلاش برای دستیابی به رشد بیشتر و افزایش ارزش سهام شرکت هستیم. با مدیریت آقای کنجی، شرکت SNK وارد دوره‌ی جدیدی از پیشرفت و توسعه خواهد شد.

لوگوی شرکت SNK و بنیاد MiSK

شرکت ژاپنی SNK که به‌عنوان ناشر بازی‌های محبوبی مانند سری Samurai Shodown و Metal Slug شناخته می‌شود، همواره درگیر حاشیه‌های فراوانی بوده است. پس از ورشکستگی در سال ۲۰۰۱ و خریداری شدن توسط مجموعه Playmore در سال ۲۰۰۳، این شرکت سال‌های پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در سال‌های اخیر این ناشر به‌لطف سود‌آوری فراتر از انتظار بازی‌های آرکید یا دستگاه‌های پاچینکو که در ژاپن بسیار پرطرفدار هستند، موفق به سودآوری نسبی در واحد سرگرمی‌های دیجیتال خود شده است. به‌طوری که در سال ۲۰۱۶ این شرکت توانست از مالکیت Playmore خارج شود و نام SNK Corporation را دوباره به‌عنوان نام اصلی این مجموعه اعلام کند.

البته شرایط برای اس‌ان‌کی چندان مساعد پیش نرفت و این شرکت سال گذشته بار دیگر با سرمایه‌‌گذاری یک شرکت خارجی از وضعیت مستقل خارج شد. بنیاد MiSK Foundation که تحت مالکیت یک شاهزاده عرب قرار دارد، با در اختیار گرفتن ۵۱ درصد از تمام سهام SNK موفق شد به‌صورت غیرمستقیم مالکیت SNK را در دست بگیرد.

عده‌ای از هواداران بازی‌های قدیمی و با سابقه این شرکت اعتراض خود را نسبت به این قرارداد اعلام کردند. حاشیه‌های سیاسی و نگرانی‌هایی که در خصوص رابطه مؤسسه MiSK و  مسائل مربوط‌به حقوق بشر وجود دارد از دلایل اصلی خشم طرفداران این شرکت به حساب می‌آید. هواداران معتقدند مالکیت چنین سرمایه‌گذارانی می‌توانند باعث گنجاندن پیام‌های سیاسی و تبلیغاتی در بازی‌های منتشر نشده این شرکت ژاپنی شود.

یکی از این بازی‌های در حال توسعه، نسخه‌ي جدید از سری محبوب متال اسلاگ است که مدتی پیش تحت عنوان Metal Slug Tactics در جریان رویداد سامر گیم‌فست (Summer Game Fest) رسما معرفی شد. 

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده