نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۴

انتشار آپدیت بزرگ PS5؛ قابلیت 3D Audio بدون نیاز به هدفون و موارد دیگر

سونی نسخه بتا آپدیت جدید پلی استیشن 5 را در اختیار تسترها قرار داده که شامل قابلیت‌های متعددی همچون امکان بهره‌مندی از 3D Audio بدون نیاز به هدفون و اصلاحات رابط کاربری کنسول می‌شود.

نسخه بتای آپدیت 04.00.00-2.0 از روز پنج شنبه برای کاربران طرح آزمایش نرم‌افزار سیستم پلی استیشن 5 عرضه شده که علاوه‌بر امکان افزایش حجم حافظه ذخیره‌سازی کنسول ازطریق نصب SSD جانبی، پشتیبانی از قابلیت 3D Audio ازطریق اسپیکرهای تلویزیون را به کنسول نسل نهمی سونی اضافه می‌کند. پیش از این، امکان بهره‌مندی از فناوری صوتی 3D Audio تنها ازطریق هدفون امکان‌پذیر بود. در متن توضیحات این آپدیت نوشته شده:

«شما همچنین می‌توانید ازطریق میکروفون کنترلر دوال‌سنس، آکوستیک اتاق خود را اندازه گیری کرده و از تنظیمات صدای سه‌بعدی که برای محیط باز بهینه‌سازی شده استفاده کنید.»

سونی همچنین گفته که در حالت فعال‌سازی قابلیت 3D Audio، کیفیت صدای برخی بازی‌های خود را بهبود بخشیده است. علاوه‌بر این، نسخه متفاوت هریک از بازی‌هایی که روی کنسول شما نصب شده، در صفحه هوم اسکرین PS5 و فهرست بازی‌ها به‌صورت جداگانه نمایش داده شده و آیکون‌های مخصوصی که برای این منظور طراحی شده، نشان می‌دهد که این بازی متعلق به پلتفرم PS4 است یا PS5.

هدفون مخصوص پلی استیشن 5

کاربران کنسول PS5 حالا می‌توانند در بخش Game Base به پیام‌های گروه خود دسترسی داشته و ازطریق منوی کنترل، پیام ارسال کنند. ضمن اینکه می‌توان دید چند نفر از دوستان شما آنلاین یا آفلاین هستند و اینکه حالا می‌توان چند درخواست دوستی (یا فرند ریکوئست) را به‌صورت همزمان مدیریت کرد.

در بخش Trophies، بازیکنان می‌توانند با استفاده از تروفی ترَکِر (trophy tracker) در کنترل سنتر تا حداکثر ۵ تروفی را دنبال کنند. ضمن اینکه تغییرات جزئی دیگری مانند نمایش تروفی‌ها در فهرست به‌صورت عمودی به‌جای افقی و نمایش جزئیات بیشتری از آن‌ها به‌صورت پیشفرض در این بخش اعمال شده است.

سونی همچنین اعلام کرده که کاربران از حالا به بعد می‌توانند با آزادی عمل بیشتری به شخصی‌سازی و ویرایش کنترل سنتر پرداخته و نحوه چینش تمامی آیکون‌های کنترلی در قسمت پایین صفحه را تغییر دهند.

سونی می‌گوید حالا کاربران سرویس PlayStation Now می‌توانند وضعیت اتصال خود در حالت استریمینگ را تست کرده و مشکلات آن را شناسایی و برطرف کنند. درضمن می‌توان با تنظیم حداکثر کیفیت وضوح تصویر در حالت استریمینگ، به بهینه‌سازی عملکرد بازی پرداخت. علاوه‌بر این، زمان خروج بازی‌ها از سرویس پلی استیشن ناو در بخش گیم هاب به وضوح نشان داده می‌شود.

وقتی بازیکنان برای ثبت بهترین امتیاز یا زمان جدید در چالش‌ها رقابت می‌کنند، PS5 به‌صورت خودکار کلیپ عملکرد آن‌ها را در زمان ثبت PB جدید، ضبط می‌کند تا در صورت تمایل آن را حفظ یا به اشتراک بگذارند. علاوه‌بر این، چند گزینه جدید در بخش طول ویدیوهای ضبط شده از گیم‌پلی بازی‌ها نیز به بازیکنان ارائه شده است.

ارسال نوتیفیکیشن برای والدین در زمان اجرای بازی‌های PS5

بخش کنترل والدین نیز به‌روزرسانی شده تا زمانی‌که فرزند آن‌ها درخواست بازی یا استفاده از ویژگی‌های ارتباطی کنسول را دارد، والدین ازطریق PS5 یا اپلیکیشن پلی استیشن در گوشی‌های موبایل خود، نوتیفیکشن اطلاع‌رسانی را دریافت کنند. در سمت مقابل کودک نیز متوجه می‌شود که با این درخواست موافقت شده یا اینکه از استفاده از بازی یا قابلیت درخواست شده، منع شده است.

سونی همچنین فرایند اتصال، قطع اتصال و تنظیمات اینترنت را ساده تر کرده درنهایت نرم‌افزار کنترلر دوال سنس را برای ثبات بیشتر به‌روزرسانی کرده است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده