نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۲

بسته الحاقی Iki به‌اندازه اولین بخش از داستان اصلی Ghost of Tsushima محتوا دارد

طبق صحبت سازندگان ارشد Ghost of Tsushima، گیمرها باید یک ماجراجویی طولانی مملو از مأموریت‌های اصلی و جانبی را در جزیره‌ی ایکی، انتظار داشته باشند.

پس از عرضه‌ی موفق بازی Ghost of Tsushima در سال گذشته، کمتر شخصی انتظار داشت که ماجراهای این بازی پس از گذشت یک سال از عرضه شدنش، دوباره ادامه پیدا کند. چندی پیش و به‌لطف معرفی بسته‌ی الحاقی جزیره‌ی ایکی (Iki) مشخص شد که بازیکنان و هواداران گوست آو سوشیما یک بار دیگر، باید تیغ‌های برنده‌ی خود را برای مجازات سربازان مغول، تیز بکنند!

این محتوای داستانی جدید کمتر از یک ماه دیگر عرضه خواهد شد و هرچقدر که به موعد انتشارش نزدیک می‌شویم، اطلاعات موجود از آن بیشتر و بیشتر هم می‌شود. اخیرا و در جریان آخرین اخبار بازی و به‌لطف مصاحبه‌ی پاتریک داونز (نویسنده ارشد)، جیسن کانل (کارگردان هنری) و نیت فاکس (کارگردان خلاق) گوست آو سوشیما، اطلاعاتی جدید از داستان، گیم‌پلی و جلوه‌های گرافیکی اثر در دسترس ما قرار گرفته است.

در جزیره‌ی ایکی یک ماجراجویی اسرارآمیز و خاص، انتظار جین ساکای و گیمرها را می‌کشد

طبق صحبت تیم سازنده‌ی بازی، داستان بسته‌ی الحاقی ایکی پس از اتمام اتفاقات چپتر یک بازی اصلی، جریان خواهد داشت. در زمان تجربه‌ی این محتوای داستانی نباید انتظار ادامه یافتن داستان جین بعد از قسمتی که داستان بازی اصلی تمام شد را داشته باشید. البته این قضیه با وقایع تاریخی حمله مغول‌ها به جزیره ایکی هم متناسب است؛ چرا که جزیره‌ی ایکی تنها ۱۰ روز بعد از سوشیما تسخیر شد و حالا شما می‌توانید بعد از اتمام چپتر اول از خط داستانی جین (Jin's Journey) قصه‌ی ایکی را دنبال کنید.

در جزیره‌ی ایکی، جین ساکای با زنی به‌نام انخسر خاتون مبارزه خواهد کرد. یک رهبر مغول که با نفوذ به‌عمیق‌ترین خاطرات و ترس‌های یک شخص، او را از درون نابود خواهد کرد. در همین راستا، در بسته‌ی الحاقی ایکی قرار است سراغ زخم‌های روحی جین ساکای برویم که هم‌چنان باز و تازه هستند!

از منظر گیم‌پلی، یک‌سری بهبودها نسبت به‌قسمت اصلی قرار است با اکسپنشن داستانی ایکی، به‌ گوست آو سوشیما بیایند. در ابتدا این نکته را باید در نظر داشته باشید که پس از رد کردن چند مرحله از محتوای «ایکی»، می‌توانید به جزیره‌ی سوشیما هم برگردید (Fast Travel بکنید) و قرار نیست که جزیره‌ی ایکی صرفا یک منطقه‌ی دور افتاده از داستان‌ها و اتفاقات گوست آو سوشیما باشد.

جزیره‌ی ایکی یک منطقه‌ی عجیب در مرزهای شمالی ژاپن است که در آن، دزدان دریایی، مزدوران و افراد این‌چنینی را می‌توانید پیدا کنید. حضور یک سامورایی مثل جین ساکای در این جزیره هرگز خوش‌آیند نخواهد بود. در «ایکی» با دشمنانی متفاوت و جدید روبه‌رو خواهیم شد. افزوده شدن کلاس‌های تازه از نیروهای دشمن، کاملا باتوجه‌به شرایط خاص جزیره و تکنیک‌های متفاوت انخسر خاتون صورت خواهد گرفت. البته که برای مقابله با این افراد، جین باید تکنیک‌هایی جدید را فرا بگیرد. بسته‌ی الحاقی ایکی هیچ سلاح و Stance جدید را به بازی نمی‌آورد. اما آپگریدها، پوشش/زره‌ها و تکنیک‌هایی پرتعداد قرار است با این محتوای تازه، وارد بازی شوند.

تکنیک‌های جدید در مبارزه و مخفی‌کاری همراه‌با زره‌های جدید برای جین و اسبش، ازطریق اکسپنشن ایکی در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند

علاوه‌بر دشمنان، مهارت‌ها و تکنیک‌هایی جدید قرار است به یاری جین ساکای بیایند. به‌دست آوردن این تکنیک‌ها، مثل قبل از راه انجام مأموریت‌های جانبی ممکن می‌شود. مأموریت‌های جانبی نیز مثل قبل دوباره به دو بخش Mythic Tales و Tales تقسیم خواهند شد. ازطریق Mythic Tales به‌دنبال افسانه‌های خاص جزیره ایکی می‌روید و در پایان، یک مهارت جالب را یاد خواهد گرفت و در مراحل Tales of Ikishima، به کمک مردم جنگ‌زده‌ی ایکی‌شیما خواهید رفت.

طبق ادعای اعضای ساکرپانچ، بسته‌ی الحاقی ایکی دقیقا به‌اندازه‌ی اولین بخش از داستان اصلی گوست آو سوشیما (جزیره‌ی ایزوهارا از سوشیما) محتوای داستانی و جانبی دارد. کنار محتوای داستانی، بسته‌ی الحاقی ایکی قرار است بخش آنلاینِ گوست آو سوشیما را هم با محتویاتی جدید، پرملات‌تر از قبل در دسترس بازیکنان قرار بدهد.

تصویری سیاه و سفید از جین ساکای در بازی Ghost of Tsushima

از نظر وسعت جغرافیایی نیز، جزیره‌ی ایکی‌شیما به اولین بخش از جزیره‌ی سه‌بخشی سوشیما (که ایزوهارا نام داشت) شباهت دارد. دارندگان پلی استیشن 5 می‌توانند با پرداخت ۱۰ دلار، به‌ویژگی‌های جدید اعم از پشتیبانیِ هپتیک فیدبک، بهینه شدن ادپتیو تریگرها و هماهنگی لیپ‌سینک ژاپنی دسترسی داشته باشند. پیرامون واکنش برخی از گیمرها به‌قیمت ۱۰ دلاری این موارد، جیسن کانل از تیم ساکرپانچ اعلام کرد که تمامی موارد اضافه شده به بازی ازطریق این ۱۰ دلار، همگی با وسواسی خاص قرار است از کنترلر و سایر بخش‌های سخت‌افزار پلی استیشن 5 بهره بگیرند. مثلا قرار نیست صرفا یک بهینه‌سازی ساده از هپتیک فیدبک و ادپتیو تریگر را شاهد باشیم و این موارد، تجربه‌ی مبارزه و قدم زدن در سوشیما/ایکی‌شیما را گیراتر خواهند کرد. برای اثبات این ادعای ساکرپانچ تا عرضه‌ی محتوای مورد بحث باید صبر کنیم.

بسته‌ی الحاقی ایکی و کات گردان گوست آو سوشیما همراه‌با یک آپدیت رایگان به‌بازی اضافه خواهند شد. آپدیتی که ازطریق آن، سیستم Lock on به‌مبارزات بازی و قابلیت حذف کردن کمان، به‌سیستم زره‌ها/پوشش اضافه خواهند شد. بسته‌ی الحاقی ایکی و محتوای Director's Cut بازی Ghost of Tsushiam در تاریخ ۲۰ آگست (۲۹ مرداد)  در دسترس دارندگان پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قرار خواهد گرفت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده