نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۲

رکورد فروش بیش از یک میلیون نسخه اکثر بازی‌ های بزرگ PS5

جیم رایان در مصاحبه اخیر خود آمار جدیدی از وضعیت فروش بزرگ‌ترین آثار عرضه شده برای کنسول PS5 را ارائه کرده که از عبور اکثر بازی‌ها از رکورد ۱ میلیون نسخه حکایت دارد.

سونی اخیراً خبری مبنی بر عبور آمار فروش پلی استیشن 5 از رکورد ۱۰ میلیون واحد را منتشر کرد که به‌معنی دستیابی این شرکت به رکورد سریع‌ترین فروش یک کنسول در تاریخ پلی استیشن است. اما در ادامه‌ی این خبر، اطلاعات جدیدی از وضعیت فروش بزرگ‌ترین بازی‌های PS5 نیز منتشر شده که از عبور اکثر این آثار از مرز یک میلیون واحد حکایت دارد. براساس آمار ارائه شده در مصاحبه با نشریه GamesIndustry، حالا می‌دانیم که Marvel's Spider-Man: Miles Morales با فروش ۶.۵ میلیون واحد در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های عرضه شده در این کنسول قرار دارد.

Ratchet & Clank: Rift Apart که ماه گذشته شاهد عرضه آن بودیم نیز تاکنون ۱.۱ میلیون واحد فروش را به ثبت رسانده است. بازی MLB The Show 21 هم‌اکنون در موقعیت فروش ۲ میلیونی قرار داشته و بازی Returnal نیز تاکنون ۵۶۰ هزار واحد فروش را به ثبت رسانده است.

جیم رایان در خلال صحبت‌های خود با وبسایت مذکور گفته که میزان ارتباط کاربران با پلتفرم PS5 در بالاترین سطح خود در تاریخ عملکرد کنسول‌های سونی قرار داشته و این شرایط از هر جهتی که به آن نگاه کنید برقرار است؛ «چه از نظر آمار MAU (تعداد بازیکنان فعال ماهانه) و چه از نظر زمانی‌که این بازیکنان صرف تجربه بازی‌ها می‌کنند. هردوی این شاخص‌ها رشد قابل‌توجه دو برابری را در مقایسه با بازه عرضه PS4 نشان می‌دهند. جایی که قبلاً شاهد جا‌به‌جا شدن این رکوردها بودیم.»

LEDهای آبی کنسول پلی استیشن 5

رایان ادعا می‌کند سونی کاملاً اطمینان داشت که این آمارها قرار است رکوردهای نسل PS4 را جا‌به‌جا کند، اما حتی خود آن‌ها هم از اتفاقاتی که در واقعیت رخ داده کمی متعجب شدند. وی در بخشی از صحبت‌های خود گفته که «باید منصفانه بگوییم که وضعیت ارتباط کاربران در این نسل حتی ما را شگفت زده کرده است. البته از نوع بسیار لذت بخشِ آن.»

مدیرعامل پلی استیشن در ادامه از استراتژی‌های مالی مختلف سونی و تجربیات آن‌ها از بازارهای مختلف از جمله ایکس باکس گیم پس گفته است. جدیدترین نسخه سری MLB درحال حاضر سریع‌ترین نرخ فروش را در این مجموعه‌ی ورزشی در اختیار دارد و رایان عقیده دارد این دستاورد به‌دلیل کیفیت بالای خود این اثر بوده است. «همیشه تجربه نسخه‌های جدید برای طرفداران جالب بوده اما دلیل اصلی عملکرد بسیار خوب MLB: The Show این است که این بازی به خودی خود یک اثر بسیار عالی و باکیفیت است. استودیوی سن دیگو ما هرسال و با انتشار نسخه‌های جدید همینطور بهتر و بهتر می‌شود و ما به این تیم افتخار می‌کنیم. فقط ایکاش من هم به‌عنوان یک کاربر بازی‌های ورزشی را درک می‌کردم!»

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده