// پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۴

حمایت سونی و مایکروسافت از بازیسازهای مستقل از طریق یک برنامه مشترک

سونی قصد دارد ازطریق برنامه‌ی Indie Game Incubator از بازی‌سازان مستقل حمایت کند. البته مایکروسافت نیز حمایت خود را از این برنامه اعلام کرده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیوی ژاپنی Marvelous اعلام کرده که سرگرمی‌های تعاملی سونی قرار است ازطریق برنامه‌ی Indie Game Incubator (پرورش توسعه‌دهندگان بازی‌های مستقل) از توسعه‌دهندگان آثار ایندی حمایت کند. در بیانیه‌ای رسمی که دراین‌باره منتشر شده است، آمده که سونی با استفاده از این برنامه و با همکاری چند بازی‌ساز بزرگ می‌خواهد به رشد و پرورش بازی‌سازهای مستقل کمک کند. همچنین گفته شده که مایکروسافت نیز در این برنامه نقش دارد.

علاوه‌براین، شوهی یوشیدا که در حال حاضر رئیس برنامه‌ی Indie Game Incubator در سونی است، در این خصوص گفته که آن‌ها «در تلاش هستند تا محیطی برای بازی‌سازان مستقل در ژاپن فراهم کنند که این افراد در آن با همکاری Indie Game Incubator بتوانند هرچه می‌خواهند بسازند.»

کریس چارلا، یکی از مدیران ارشد ایکس باکس نیز در این خصوص بیانیه‌ای منتشر کرده است که در آن عنوان می‌کند: «مایکروسافت از اینکه می‌خواهد از Indie Game Incubator حمایت و با بازی‌سازی مستقل ژاپنی کار کند، خوشحال است.» چارلا همچنین اشاره می‌کند که پشتیبانی آن‌ها از این برنامه می‌تواند رابطه‌ی مایکروسافت را با جامعه‌ی ایندی‌سازان ژاپن تقویت کند.

گفتنی است که برنامه‌ی مبتکرانه‌ی Indie Game Incubator اوایل سال ۲۰۲۱ توسط استودیوی Marvelous و با هدف حمایت از توسعه‌دهندگان آثار ایندی در ژاپن راه‌اندازی شد. این برنامه در تلاش است تا ازطریق روش‌های مختلفی به این دسته از بازی‌سازها کمک کند؛ روش‌هایی مانند، کمک به ایندی‌سازها در برنامه‌ریزی برای ساخت بازی‌هایشان، انتشار بازی‌های آن‌ها به‌صورت چندزبانه و کمک به آن‌ها در زمینه‌ی استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات. همچنین گفتنی است که Game BCN که برنامه‌ای در جهت پرورش بازی‌سازان در بارسلونا اسپانیا است، با مارولس و Indie Game Incubator همکاری دارد.

نظر شما کاربران زومجی در خصوص حمایت سونی و مایکروسافت از چنین برنامه‌هایی چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Silicon Era
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده