// پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۷

آغاز پشتیبانی کنسول PS5 سونی از افزایش حافظه داخلی SSD

افرادی که در سیستم نرم‌افزاری بتا پلی استیشن 5 ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند با دانلود نسخه‌ی آزمایشی جدیدترین آپدیت کنسول PS5 در درگاه داخلی آن حافظه‌ی SSD بیشتر نصب کنند.

طبیعتا بعضی از گیمرهایی که صاحب کنسول پلی استیشن 5 سونی هستند، می‌خواستند حافظه‌ی داخلی دستگاه خود را افزایش دهند. مارک سرنی از همان ابتدا گفت که پس از عرضه‌ی آپدیت نرم‌افزاری لازم، سونی در بلاگ رسمی پلی استیشن فهرست تمام SSDهایی را منتشر می‌کند که می‌توانند در درگاه نصب SSD مشخص کنسول PS5 قرار بگیرند. همچنین طبیعتا با گذر زمان مدام تعداد SSDهای حاضر در آن فهرست افزایش می‌یابد و گیمر انتخاب‌های بیشتری خواهد داشت.

حالا آپدیت نرم‌افزاری به‌زودی برای همگان از راه می‌رسد. البته در ابتدا افرادی این آپدیت جدید و گسترده‌ی پلی استیشن 5 را دریافت می‌کنند که در برنامه‌ی بتا نرم‌افزاری کنسول PS5 سونی ثبت‌نام کرده‌اند؛ آپدیتی که پشتیبانی از صدای سه‌بعدی با بلندگوهای تلویزیون، بهبودهای رابط کاربری و امکانات بیشتر برای شخصی‌سازی برای آن را نیز با خود به همراه دارد. هر SSD که بخواهد در محل مربوطه به حافظه‌ی داخلی پلی استیشن 5 اضافه شود، باید رابط PCIe Gen4 x4 M.2 NVMe SSD داشته باشد. کمترین حجم حافظه‌ی SSD مورد قبول دستگاه ۲۵۰ گیگابایت و بیشترین حجم حافظه‌ی SSD مورد قبول آن ۴ ترابایت خواهد بود.

همچنین SSDهایی که می‌خواهند در کنسول پلی استیشن 5 نصب شوند، باید از حداقل سرعت انتقال داده‌ی ۵.۵ گیگابایت برخوردار باشند. شما برای نصب آن‌ها به برداشتن یکی از صفحات پلاستیکی سفیدرنگ قرارگرفته در دو طرف کنسول PS5 احتیاج دارید. سپس از یک پیچ‌گوشتی ضربدری برای باز کردن محل نصب SSD اضافه بهره می‌برید.

محل نصب حافظه SSD بیشتر برای کنسول پلی استیشن 5 سونی

شما با نصب SSDهای تاییدشده توسط سونی به این شکل می‌توانید عملا حافظه‌ی داخلی دستگاه خود را افزایش دهید؛ تا جای بیشتری برای نصب بازی‌های پلی استیشن 5 و اجرای آن‌ها داشته باشید. فعلا شرکت Seagate به‌صورت رسمی تایید کرده است که حافظه‌های FireCuda 530 آن قابلیت نصب در درگاه پلی استیشن 5 را دارند. مدل ۵۰۰ گیگابایتی این SSD با قیمت ۱۴۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود و مدل‌های یک ترابایتی و دو ترابایتی نیز به ترتیب ۲۵۴.۹۹ و ۵۱۴.۹۹ دلار قیمت دارند. در آخر نیز مدل ۴ ترابایتی SSD FireCuda 530 را می‌بینیم که با قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود.

البته اکنون SSDهای مناسب دیگری هم در بازار هستند که خیلی‌ها باور دارند به محض عرضه‌ی رسمی و عمومی آپدیت نرم‌افزاری جدید، سونی پشتیبانی کنسول خود از آن‌ها را تایید می‌کند؛ SSD‌هایی مانند Samsung’s 980 Pro و Western Digital’s SN850s. براساس گزارش رسانه‌ی ورج اکنون برخی از گیمرها در ژاپن، بریتانیا، آلمان، فرانسه، کانادا و آمریکا موفق به نصب آپدیت نرم‌افزاری جدید شده‌اند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده