// چهار شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۸

اعتصاب کارمندان اکتیویژن بلیزارد برای اعتراض به شرایط کاری

پس از شکایت گسترده و قابل‌توجه ایالت کالیفرنیا از اکتیویژن بلیزارد، صدها بازی‌ساز و کارمندهای دیگر شرکت فهرست مطالبات خود را نوشتند و مقابل ساختمان اصلی به نشانه‌ی اعتراض می‌ایستند.

یک پیاده‌روی مقابل ساختمان اصلی شرکت بلیزارد به نشانه‌ی اعتراض. وضعیت عجیب‌وغریب و بد شرکت اکتیویژن بلیزارد مدام جدی‌تر از قبل به نظر می‌رسد. صاحب بسیار ثروتمند آثاری همچون بازی Candy Crush، بازی وارکرفت و بازی Call of Duty با اتهاماتی بسیار مهم راجع به بی‌اخلاقی‌ها و بدرفتاری‌های جدی در فضای کاری روبه‌رو است. پرونده‌ی بزرگ مطرح‌شده بعد از حدودا دو سال تحقیق مراجع قانونی شکل گرفت. همین حالا نیز DFEH از افراد دیگر زجرکشیده و اذیت‌شده می‌خواهد که گزارش‌های تازه‌ی خود را به این پرونده‌ی قطور بیافزایند.

تبعیض جنسیتی، دست به‌دست کردن تصاویر شخصی کارمندها و سواستفاده از قدرت تنها برخی از اتهام‌های واردشده به مدیرهای بالارده‌ی اکتیویژن بلیزارد هستند. کارمندهای زن طی بسیاری از سال‌ها شانس کمتری برای دریافت غرامت و بالا رفتن درجه‌ی کاری داشتند. برخورد با آن‌ها به طرز واضحی منفی و در بسیاری از مواقع توهین‌آمیز بوده است.

پاسخ اکتیویژن به همه‌ی اتهامات حالت مقابله‌ای داشت. این شرکت گفت که در مقابل DFEH (دپارتمان استخدام و سکونت منصفانه کالیفرنیا) از خود دفاع خواهد کرد. حتی در یک ایمیل ارسال‌شده برای اعضای مختلف شرکت، فرن تونزند این شکایت را واقعا بی‌ارزش و بی‌مسئولیت دانست. حالا در واکنش به این اتفاقات، بیشتر از ۲۶۰۰ عضو فعلی و سابق اکتیویژن بلیزارد در یک نامه‌ی سرگشاده اعتراض خود را اعلام کردند. آن‌ها پاسخ شرکت اکتیویژن بلیزارد به پرونده‌ی شکایت را که در آن حتی به خودکشی یکی از کارمندها تحت فشارهای روحی شدید اشاره شده است، کاملا «نفرت‌انگیز و توهین‌آمیز» دانستند.

در بخشی از این نامه‌ی سرگشاده می‌خوانیم: «ما دیگر باور نداریم که مدیرهای شرکت اکتیویژن بلیزارد حتی سلامت کارمندها را بالاتر از خواسته‌های خود قرار دهند». امروز این افراد هم به‌صورت حضوری و هم به شکل مجازی با هشتگ ActiBlizzWalkout# به اکتیویژن بلیزارد اعتراض خواهند کرد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده