نویسنده: هومن فلاحی
// یکشنبه, ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۳

واکنش کارگردان بازی اصلی Dead Space به معرفی ریمیک آن

یک روز پس از اعلام خبر ساخت نسخه بازسازی بازی دد اسپیس، توسعه‌دهندگان نسخه اصلی آن نظرات خود را نسبت به این ریمیک بیان کردند. 

روز گذشته Glen Schofield که به‌عنوان کارگردان نسخه اول و خالق اصلی مجموعه Dead Space شناخته می‌شود، دیدگاه خود درباره‌ی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این بازی کلاسیک منتشر کرد. پس از حاشیه‌ها و اتفاقاتی که از زمان بسته شدن استودیوی اصلی سازنده‌ی دد اسپیس توسط الکترونیک آرتز در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد، هواداران مشتاق بودند تا واکنش اسکافیلد به این معرفی را ببینند.

اسکافیلد در این پیام توئیتری نوشت:

کارگردانی نسخه اورجینال Dead Space یکی از نقاط برجسته دوران کاری من است. بسیار مشتاقم تا نتیجه‌ی کار استودیو EA Motive را ببینم!

با اینکه پیام منتشر شده از سوی اسکافیلد نسبتا کوتاه است، اما طرفداران سری نسبت به اینکه دلخوری و ناراحتی خاصی از سوی خالق اصلی بازی نسبت به بازسازی آن وجود ندارد امیدوار هستند. سال گذشته معرفی نسخه بازسازی بازی Mafia، واکنش منفی و تند کارگردان نسخه اورجینال آن را در پی داشت اما به نظر می‌رسد در حال حاضر توسعه‌دهندگان نسخه بازسازی دد اسپیس با این واکنش‌ها مواجه نیستند و اسکافیلد نیز خاطرات خوشی از دوران کار روی نسخه اورجینال آن به یاد دارد.

لوگوی بازی Dead Space remake

همچنین یکی از کاربران توئیتر در پستی به حضور ایستراگ و نکته‌ی مخفی کوچکی از نام اسکافیلد در تیزر رونمایی از بازی اشاره کرد. در یکی از صحنه‌ها، لوگویی تحت عنوان Schofield Tools روی یکی از دیوارها به چشم می‌خورد که اشاره‌ای به نام Glen Schofield دارد. البته این لوگو و چندین پوستر مشابه در بازی های قبلی این مجموعه نیز وجود داشته است، اما گنجاندن آن‌ها در تیزر معرفی بازی احتمالا از ادای احترام توسعه‌دهندگان استودیو موتیو به خالق اصلی سری خبر می‌دهد.

پس از انتشار این توئیت از سوی اسکافیلد، حساب توئیتر استودیو موتیو پاسخ داد: «این راه را تو برای ما هموار کردی، گلن. ما هم منتظر اخبار بیشتر از Callisto Protocol هستیم.»

پاسخ منتشر شده از سوی استودیو موتیو به بازی کلستو پروتوکل اشاره دارد. این بازی که در سبک وحشت-بقا قرار دارد و در جریان رویداد The Game Awards 2020 سال گذشته رونمایی شد، توسط استودیو Striking Distance و به کارگردانی اسکافیلد در دست توسعه است و در دنیای بازی PlayerUnknown's Battlegrounds اتفاق می‌افتد. توسعه‌دهندگان دیگری نیز از استودیوی تعطیل شده‌ی Visceral Games در این پروژه با اسکافیلد همکاری می‌کنند و در تریلر معرفی این بازی نیز عناصر نمادین مشهور سری دد اسپیس به خوبی قابل شناسایی است.

علاوه‌بر اسکافیلد، یکی دیگر از کارکنان سابق استودیو ویسرال گیمز یعنی Steve Papoutsis که به‌عنوان یکی از کارگردانان این مجموعه شناخته می‌شود، نظر خود را درباره این بازسازی اینطور بیان کرد: «تبریک به تمام اعضای تیم موتیو برای معرفی بازی جدید دد اسپیس. امیدوارم شما نیز به اندازه من از کار کردن روی این بازی لذت ببرید و مشتاقانه متظر تجربه آن در روز انتشار هستم.»

آیزاک کلارک در بازسازی دد اسپیس

البته عده‌ای از هواداران همچنان منتظر انتشار واکنش های بیشتر از توسعه‌دهندگان قدیمی استودیو ویسرال گیمز در رابطه با این موضوع هستند. آن‌ها بر این باورند که بازسازی نسخه اول این مجموعه تنها چند سال پس از تصمیم EA برای تعطیلی ناگهانی استودیو پس از عملکرد پایین‌تر از انتظار قسمت سوم سری Dead Space، نوعی بی احترامی به توسعه‌دهندگان آن استودیو و سواستفاده از اشتیاق طرفداران به تجربه‌ی نسخه‌ جدیدی از این مجموعه پس از اخراج سازندگان اصلی آن به حساب می‌آید.

بازسازی دد اسپیس در تاریخی نامشخص راهی ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5 و پی سی خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده