نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۴

پیوستن توسعه دهنده 3DHaptics به طرح توسعه ابزار و برنامه‌ های PS5

شرکت Miraisens با هدف ارائه‌ی فناوری 3DHaptics به مجموعه‌ی وسیع‌تری از توسعه‌دهندگان بازی‌های پلی استیشن، به طرح توسعه ابزار و برنامه‌های پلی استیشن 5 در شرکت سونی پیوست.

شرکت Miraisens با ارائه‌ی تکنولوژی اختصاصی خود به‌عنوان یکی از زبان برنامه‌نویسی سطح پایین به توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی، به بازیسازان کمک می‌کند تا ابزارهای بهره‌گیری از فناوری هپتیک را به سرعت در بازی پیاده‌سازی کرده و به تست عملکرد و شخصی‌سازی آن در طول مسیر آزمایش بپردازند. ناتسو کودا، مدیرعامل شرکت Miraisens ازطریق بیانیه‌ای به تشریح برنامه‌های این شرکت پرداخته و خاطر نشان می‌کند که تکنولوژی هپتیک سه‌بعدی، زمان معمولاً زیادی که در مسیر پیاده‌سازی جوانب مربوط‌به بازخورد لمسی در بازی‌ها صرف می‌شود را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

نسخه آزمایشی فناوری 3DHaptics درحال حاضر در اختیار برخی موتورهای بازی‌سازی قرار گرفته است، اما تیم توسعه‌دهندگان Miraisens اطمینان داده که نسخه کامل ابزارها و برنامه‌های میانی آن تا سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی برای پلی استیشن 5 و پلتفرم ویندوز عرضه خواهد شد.

اساس عملکرد فناوری 3DHaptics

تکنولوژی Haptic که بعضاً با عنوان 3D Touch یا ارتباطات حسی نیز شناخته می‌شود، عموماً به هر فناوری مرتبط با نیروها، ارتعاشات یا حرکاتی گفته می‌شود که یک تجربه حسی و لمس شدنی را برای کاربر ایجاد می‌کنند. معمولاً از دستگاه‌های ساده‌ی هپتیک در کنترلرهای بازی، جوی استیک‌ها و فرمان‌های شبیه‌سازی رانندگی در بازی‌ها یا ابزارهای دیگر استفاده می‌شود.

فناوری بازخورد لمسی یا هپتیک فیدبک در دسته‌های پلی استیشن 5 نمونه‌ای از کاربرد این تکنولوژی است که ازطریق موتورهای لرزشی حساس، به القای حس تجربه‌ی نزدیک گیم‌پلی بازی‌ها می‌پردازد. این فناوری یکی از ویژگی‌های متمایز کننده‌ی کنترلر دوال سنس است که به همراه قابلیت‌های دیگری مانند تریگرهای تطبیقی، حس غوطه وری در محیط بازی‌ها را تقویت می‌کند.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده